1 jaar - suïcidaal??? niet drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    helemaal akkoord :)

2. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Mijn kleine is bijna 14 maanden drinkt vanaf hij 8 maanden is geen melk meer alleen voor het naar bed gaan pyjama papje gewone melk drinkt hij niet voor de rest drinkt hij alleen smorgens water of water met smaakje bv van jumbo cranberry vind hij heerlijk , ik zet de rietjes beker altijd in de buurt als ik hem.aanbied drinkt hij niet.. sinds ik dit door heb drinkt hij een stuk beter er zijn hier ook vaker avonden dan eet hij totaal niks..
    groeit jou kleintje wel gewoon goed?

Groetjes esther

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, dat merk ik ook vaak, dat ze het tijdens het spelen zelf pakt en dan wel een paar goeie slokken doet. Als we op stap gaan, krijgt ze vaak ook haar rietjesbeker in de auto of in de kinderwagen. Dan drinkt ze vaak echt nog het beste. Gisteren heb ik ook appelsap aangelengd met water geprobeerd en dat ging er ook wel in (een paar slokjes).

Ik denk dat ze wel ok groeit. Ze lijkt alsmaar langer te worden maar niet dikker. We moesten normaal vorige week op controle bij het CB maar door haar windpokken is dat uitgesteld. Ik denk dat ik maandag toch maar eens langsga om haar gewoon te laten wegen. Wanneer ze buisjes kreeg (twee weken geleden) woog ze 8.6 kg. (ze woog 3 kg bij de geboorte)

4. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Jaa ik denk echt dat je niet moet gaan aandringen iedegeval hier werkt dat echt averechts, toen J 8 maanden wa dronk hij overdag nauweijks kwam met moeite aan de 100 cc alleen savonds voor naar bed gaan pyjama papje 200cc..
    en nu ik de dink beker in de buurt zet drinkt hij gewoon als hij dat zelf wilt.
    J woog 3,5 kilo bij geboorte.
    brood is hier ook niet altijd vanzelf gegaan misschien eens krentebol proberen vind J erg lekker of tosti met gewoon kaas..terwijl gewoon boterham met kaas ligt al snel op de grond

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vindt ze fruit lekker?
    Geef haar zoveel fruit als je kan, evt. ook yoghurt en denoontjes enz.

Die van on dronk ook slecht, toen hij enorme koorts had moest hij echt meer drinken, deed hij niet. dus we hebben hem 3x per dag fles met bambix gegeven ipv 1x en verder heeeeel veel fruit en yoghurt.
    Zo kwam hij toch aan zijn vocht.
    Ook geven we hem in bed een flesje water mee. Als wij het hem overdag aanieden hoeft hij het niet, maar we zetten hem in zijn bed als hij gaat slapen, ochtends is toch meestal zo'n 100ml uit.

6. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Ik heb nog steeds geen reactie Belle, ben wel benieuwd: Krijg je hulp voor je angsten/hoge eisen. Want lijkt me goed om toch eens aan de bel te trekken. Ik heb zelf lange tijd hoge eisen aan mezelf gesteld en heb uiteindelijk een depressie gekregen.

7. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben naar een therapeute gegaan maar ik had niet het gevoel dat ik daarmee verder kwam. Er is niemand die me kan leren om los te laten. Dat moet ik zelf doen. Ik heb na de geboorte van Olivia diep gezeten maar ik denk niet van mezelf dat ik een depressie heb. Ik heb zin in mijn leven en wil ons gezinnetje vervolledigen met een broer of zus voor Olivia. Ik ben inderdaad angstig op momenten dat ik geen controle heb maar ik weet niet wie me daarmee kan helpen. Ik denk dat Olivia nog de beste leermeester is..zij is vrolijk en groeit en is gelukkig. Dus doe ik het vast wel goed? :)

8. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Heey Belle

Vind het knap hoe je het doet, echt. Maar ik zag dat je bodybuilden hebt gedaan. Ik heb geen vergelijking in die 'sector' maar wel in de muziek altijd op hoog niveau gepresteerd. Ik werkte hard, zorgde voor mijn gezin (vriend en stiefzoon) en alles ging goed. Behalve dat ik de controle niet los kon laten.
    Maar ik vond mijn leven wel leuk...

Ik had wel degelijk een depressie alleen niet de klassieke variant. Bij mij heeft een therapiebehandeling geholpen om te onderzoeken WAAROM ik de controle niet los kan laten.
    Geloof mij, ik heb een stiefzoontje die wat ouder is, het is handig om aan je problemen te werken voordat Olivia het bewust mee maakt. Je hoeft je er ook zeker niet voor te schamen. Maar ik denk dat er wel mensen zijn die je kunnen helpen om iets van je controle los te laten.

Ik bedoel dit dus niet als kritiek, maar meer als zetje in de goede richting. En als ik je openingspost lees, waarbij je dacht dat je dochter van 1 suicidaal was....dan denk ik eigenlijk dat het niet onverstandig is om aan je probleem te werken.

Nogmaals, vind het knap hoe je het doet met een opgroeiende dochter, een gezin draaiend houden en je angsten. Ik moet dat nog maar zien te hendelen als mijn kleine man er straks is ;)

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik heb eerlijk gezegd wel moeten lachen om je titel; ik begrijp heel goed de achterliggende frustratie! Drinken is toch wel een primaire levensbehoefte; dus drink dan toch kindje!!
    Ik heb zelf ook zo'n eter, niet dus :(, dus ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Je bent voortdurend bezorgd en geïrriteerd tegelijk, ja dat kan. En je wilt ook niet toegeven als ze wat anders wil, want je ziet voor je geestesoog zo'n verwend mormel (vergeef me de term) dat alleen nog chips en cola wil, ik snap m helemaal. Of je denkt dat ze je uitdaagt, heb ik ook lang gedacht. Maar de mijne is nu 2,5, volop in de nee fase, en ik weet nu pas wat het is om te worden uitgedaagd!
    Laat het los is een uitstekend advies, alleen in de praktijk wat lastig uitvoerbaar, je hebt geen aan/uit knop.
    Maar wat ik mezelf voortdurend voorhou: ze is gezond en levendig en groeit (geen idee waarvan), dus het zal wel goed zijn. Sterkte en laat je niet gek maken hoor!

10. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Exact wat ik bedoel:)

11. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Nou volgens mij is TS zelf suicidaal.
    Ze denkt en doet dingen die juist raar zijn.
    Je kind met broodkruimels voeden, ben je wel helemaal goed wijs.
    Dat staat in je schema! Paar broodkruimels, nou ja zeg, heb je geen sneetje brood of stukjes brood voor je kind.
    Denk dat je eerst aan jezelf moet werken, misschien zit je wel in een depressie ofzo.
    Ik vind je wel eng overkomen eerlijk gezegd. Ga naar de huisarts voorjezelf.

12. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Uiteraard krijgt ze een sneetje brood! Wat ze ervan opeet zijn vaak maar een paar kruimels.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind jouw commentaar een heel stuk enger!

14. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Ik denk dat iedereen - behalve zij - dat wel snapt hoor TS. Ik vind sommige reacties heel hard en niet nodig! Ik snap je frustratie en voor mij kom je over als een liefdevolle maar bezorgde moeder. Je hebt al heel veel tips gekregen, dus daar heb ik geen aanvulling op. Wel wil je een dikke digitale knuffel geven. Vertrouw op je kindje, en laat het wat los.

15. Jazebel

Jazebel Lid

17 apr 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van mij ook een digitale knuffel. Ik denk dat je t gewoon heel moeilijk hebt en ik snap wat t is om erdoor heen te zitten.
    De woorden waren misschien wat onhandig gekozen maar dat is waarschijnlijk alleen frustratie.
    Ik denk niet dat je een vreselijk mens bent zoals je ergens schrijft.
    Wees niet zo hard voor jezelf en probeer wat hulp te zoeken, hoe moeilijk dat misschien ook is.
    Heel veel sterkte met je meisje en voor jouzelf.
    Ik biedt t alleen aan, geen enkele verplichting mocht je een keer willen praten of razen dan mag je me bericht sturen mocht je dat willen.

16. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is heel lief, bedankt! Het is hartverwarmend om zoveel lieve ondersteunende berichten te krijgen.

17. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow dit dus.

18. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Maar Belle, vind je zelf niet dat je hulp nodig hebt? Je trekt t toch niet?

Ik vind je ook erg wisselend in je posts....ik vind de huisarts bellen geen gekke optie en je hebt niet gereageerd op mijn bericht dat hulp soms je kan leren waarom je niet los kunt laten. Ja loslaten moet je zelf doen....maar soms kan iemand je even begeleiden

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bah wat ontzettend naar dat je je zo voelt! Kan me er wat bij voorstellen namelijk (had een lichte PPD) en ik schrik ook hoe sommige hier reageren... Vind de titel en verhaal extreem maar om dan maar zo over TS heen te vallen.... Niet nodig lijkt mij

Ik denk dat je nu z.s.m 2 dingen moet gaan doen;

1) naar CB gaan en hulp vragen voor je dochter, zij kunnen jullie daar echt in begeleiden
    2) naar de HA.... Ik denk dat het erg verstandig is om voor jezelf aan de bel te gaan trekken... Ik ben zo blij dat ik dat toentertijd had gedaan !

Ik wens je heel veel succes en sterkte!

20. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Wat een reacties...

Het lijkt me super vervelend te zien dat je kindje zo weinig eet en drinkt... Terwijl ze in jou ogen veel meer binnen moet krijgen. Ik kan me helemaal voorstellen dat als je er al zo lang mee aan het tobben bent dat je je wel eens zo uit zoals hier! Lijkt me vreselijk frustrerend en je raakt er overbezorgd door.
    Soms raak je zo uitgeput en overbezorgd dat je bijna uit je vel springt!
    Bevorderd niet echt als je dan naar je hoofd geslingerd krijgt dat je een gek mens bent of zelfs suïcidaal... Hopelijk trek je je daar niet zoveel van aan!!

Wel overal aan de bel blijven trekken zolang dit niet lekker loopt! Ik hoop dat je kleine meid snel door gaat krijgen dat eten en drinken leuk en lekker is!! Succes!

Deel Deze Pagina