Mayonaise

Discussie in 'Voeding' gestart door SmurfjesMama, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanavond willen we zelfgemaakte aardappelsalade eten; gekookte aardappelen en wat ei verder ui, selderij en paprika. Meestal plak ik het een beetje aan elkaar met een schep mayonaise. Heb dus al een prakje uit de vriezer gehaald voor de kleine.
    Maar... Ik dacht ineens... Mogen ze eigenlijk niet gewoon mayonaise eten? Tis geen klodder naast patat of zo,maar gewoon een beetje door de salade.
    Krijgen jullie kindjes (vanaf 1 jaar) mayonaise?

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik weet niet precies of het al "mag" , maar heb het hier nog niet gedaan. Als ik echt iets nodig heb om iets een beetje smeuiig te maken, gebruik ik een drupje olijfolie of een theelepeltje water...

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jawel hoor, het is goed beschouwd ook maar olie met ei en wat smaakmakers

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kan je niet gewoon voor je de mayo er doorroert snel effe een portie voor je kleintje apart zetten?

5. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat crème fraiche oid

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klein beetje mayo door de salade lijkt me geen probleem.
    Maar je zou inderdaad i.p.v. mayo de salade ook aan kunnen maken met olie en azijn, yoghurt, creme fraiche of een mengsel daarvan.

7. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij heeft heerlijk gesmuld van zijn spaghetti, maar zon mengsel vind ik wel een goed idee. Dat ga ik de volgende keer proberen.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoon is acht maanden en heeft pas wat zelfgemaakte huzarensalade op. En ja,daar zat ook mayo doorheen. En augurk,appel,aardappel, snuf peper/zout, cornedbeef....
    De hoeveelhedem die hij binnenkrijgt zijn zo klein dat ik me eigenlijk helemaal niet heb afgevraagd of het wel mag

Deel Deze Pagina