Hoi, Ons zoontje krijgt s'ochtends bij het ontbijt nog 1 fles melk 200cc opvolgmelk van Friso nr. 2 en vanaf morgen nr. 3 met een boterham want hij lust geen pap. Het cb zei dat we ook gewone melk mogen geven, maar hebben nu gekozen voor opvolgnr. 3. Dat mag toch gewoon? En wanneer moet die fles nu echt weg? Ik wil het hem eigenlijk nog niet ontnemen omdat hij er echt van geniet en er naar snakt zeg maar. Uit een tuitbeker zijn ochtendfles is geen succes gewone melk ook nog niet. De rest van de dag drinkt hij water en gewoon uit tuitbeker. Dus vraag in het kort: mag hij nog uit gewone Aventfles 1 x perdag melk drinken? Wanner ging bij jou die fles eraf?
Ja natuurlijk mag hij daar nog uit drinken! Zeker als het nog maar 1 keer per dag is. Een tuitbeker stimuleert meer tot zelf drinken (handgreepjes, anti lek) en vraagt een actievere mondmotoriek en is (dus) beter. Maar zolang het nog 1 keer per dag is... lekker zo houden! Ik geef ons zoontje tegenwoordig nog een papfles voor de nacht omdat hij anders wakker wordt snachts en dat is het enige moment dat ie nog een fles krijgt. Overdag krijgt hij gewoon een tuitbeker. Groeimelk 3 mag ook gewoon, alleen wanneer je zoontje goed eet dan is het echt niet nodig aangezien ze ze dan wel alle vitaminen en mineralen via de vaste voeding krijgen. Ook zit er een zoet geurtje aan waar ik ons zoontje zelf niet aan wil laten wennen (bang dat ie gewone melk dan niet meer hoeft!) Wel heb ik laatst een bus gekocht toen ons zoontje oorontsteking had en niets wilde eten. Vond ik toch een prettig idee dat ie daarmee wat meer binnenkreeg.
Hey bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik wil graag gewone melk gaan geven aangezien hij verderheel goed eet. Maarrrrr het probleem is dat hij dat niet echt wilt drinken in ieder geval niet uit zijn tuitbeker. Ik zal het eens uit gewone fles proberen morgenochtend. Maar als ze dat nu niet willen drinken of lusten hoe dan op te lossen? Mengen met opvolgnr. 2 en dan langzaam aan de nr. 2 afbouwen? gr vruchtje
Als hij het echt niet wil drinken zou ik het mengen en langzaam de opvolgmelk afbouwen. Mijn nichtje van 1.5 wilde eerst ook geen gewone melk, ondertussen krijgt ze nog een beetje opvolg of groeimelk gemengd met gewone melk.
Heb je al warme halfvolle melk geprobeerd? Ons zoontje wilde eerst alleen warm en later steeds lauwer/ kiuder aangeboden. Nu drinkt hij het lauw, maar koud hoeft ie nog altijd niet zo... En anders idd mengen! Ik zou het niet eerst in een fles aanbieden. Anders kom je er straks niet meer vanaf! Ik denk dat t meer de smaak is waardoor hij niet wil dan de tuitbeker aangezien hij wel eruit kan drinken?!
Mijn zoon is 13 maanden en drinkt ook nog 1 fles 's morgens met peutergroeimelk. Die fles is dan ook binnen een paar minuten leeg. Verder drinkt hij uit een tuitbeker en tussen de middag proberen we uit een gewoon bekertje karnemelk te drinken. Zodra dit goed gaat ga ik de fles 's morgens eraf halen. Maar eerst maar eens goed leren drinken. Melk/karnemelk uit een tuitbeker vind ik niet zo'n succes.