Allergiën, hoe nu verder?

Discussie in 'Voeding' gestart door Paarse80, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hallo dames,

vorige week zondag kreeg Thijs 1 klein stukje ei. Binnen 5 minuten kreeg hij rode vlekken in zijn gezicht en begon zijn gezicht op te zetten. Hij had een allergische reactie. Meteen naar de HAP gegaan en daar aangekomen was het al een stuk minder. We kregen een drankje mee, mocht het nog een keer gebeuren, dan konden we iets geven, omdat hij zo snel reageerde. Ook moesten we naar de eigen HA om beleid af te spreken.
    Afgelopen maandag ben ik met Thijs naar de HA geweest en deze stelde een allergietest voor via bloed. 's Middags meteen bloed geprikt.
    Gisteren belde mijn HA de uitslag door. Thijs heeft een kippeneiwitallergie en KMA.

Nou, die kippeneiwitallergie snap ik wel. We moeten nu ook naar de KA, ook voor vaccinaties. Maar ik snap de KMA niet. Ik heb op internet naar de symptomen gekeken en ik herken helemaal niks. Hij krijgt ook "gewone" FV. Hij krijgt 250 ml Friso 2. 's Ochtends krijgt hij een bordje pap (van Nestlé met opvolgmelk erin). Op zijn brood krijgt hij gewone boter en smeerkaas. Allemaal producten waar koemelk inzit. Hij heeft geen zichtbare klachten.

Het is een heel verhaal geworden zo. Maar ik zit boordevol vragen. Wat kan ik verwachten bij de KA? Moeten we zijn eetpatroon aanpassen of gewoon door blijven gaan? Meer moeders waarvan wat later een allergie werd ontdekt? Hoe gaat het dan met de vaccinaties (wordt hij dan heel ziek)?

Ik hoop dat het hier goed staat, anders mag deze verplaatst worden.

Groetjes Machtelt

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Een bloedtest is op die leeftijd toch ook helemaal niet betrouwbaar? Een kippenei-eiwit groeit 90% van de kinderen weer overheen, mijn zoontje heeft het ook.

Als je zoontje verder helemaal geen klachten heeft (van de KMA) zou ik er verder nik aan doen eigenlijk.

Deel Deze Pagina