Zoon van 9 maanden lust niks.. wat kan ik doen??

Discussion in 'Voeding' started by mavi derya, May 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Mijn zoon van net 9 maanden lust alleen fruit, brood krijgt hij een halve maar die eet hij meestal niet eens op tussen de middag.. Warm eten is helemaal drama.. dat lust hij helemaal niet.. ik heb al van alles geprobeerd, in hele stukken, geprakt, gepureerd, vers en uit een potje. Ook heb ik soep gemaakt maar hij lust het gewoon niet..

Hij groeit verder wel goed want hij drinkt nog onwijs veel borstvoeding..

Hij is nu 75 cm en ongeveer 9.5 kilo..

maar hij moet toch is wat gaan eten of niet? Koekjes en rijstewafels lust hij wel.. en het is niet zo dat hij geen honger heeft want daarna wil hij wel borstvoeding..

2. Koon

Koon Niet meer actief

Blijven aanbieden. Als hij daarna BV krijgt, komt hij niets te kort als hij niet veel binnenkrijgt. Maar hij zal het toch moeten leren.
    Eet hij hetzelfde als jullie en eten jullie samen? 'Zien eten, doet eten' zeggen ze wel eens.

Ons zoontje lust geen wortelen, maar krijgt dit toch regelmatig.
    Hij dronk ook weinig anders dan melk, maar door te blijven aanbieden drinkt hij nu prima water en thee.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Hij eet niet altijd hetzelfde als wij maar wel bijna altijd samen..

alleen ontbijt hij ook niet echt.. hij drinkt bijvoorbeeld om 06 00 en dan wil hij geen brod om 08.00 maar pas om 09.00 fruit en dan pas rond 11.30/ 12.00 weer..een halve boterham

en inderdaad weinig ander drinken.. soms een paar slokjes thee of water..

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Borstvoeding op verzoek is de eerste ongeveer 1,5 jaar voor veel kindjes voldoende! Hij krijgt dus zn voeding wel, maar bij jou.

Waar mijn zoontje gek op is, is op pastasaus met spagetti of maceroni. En op rijst met bonen/mais/tomaat/mexicaanse kruiden. Heeft hij dat soort dingen ook allemaal al geprobeerd? Pompoensoep?

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik heb voor hem heel veel dingen gemaakt uit het boek van opperdepop van de ah. Laatst linzensoep gemaakt ook wel met kruiden erin, munt paprika enzo.. maar dat vond hij ook niks..

Rijst heeft hij nog nooit gehad.. als je dat geeft kan je dat gewoon zo geven of moet je het prakken?

Ik heb ook niet het idee dat hij te kort komt.. hij heeft nog genoeg spekkies overal..

Alleen het is een beetje frustrerend dat je elke keer lekker eten voor hem maakt en dat hij het niet wil.. Vanavond heerlijke broccoli met zoete aardappel mijn andere zoon vond het heerlijk maar de jongste spuugt het gewoon vrolijk de hele kamer rond.. :x

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Misschien kun je hem tot op bijna het belachelijke af positief toejuichen als hij een hapje heeft genomen.. Misschien interesseert het hem gewoon niet!

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    weet je zeker dat het echt niet lusten is en hij geen allergien heeft?

8. tuc

tuc Niet meer actief

op deze leeftijd zeker aan blijven bieden, echt niet lusten is eigenlijk geen sprake van..ze moeten er nog zo aanwennen. Het iig gezellig houden en blijven aanbieden.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

brood was hier tot bijna een jaar een kwart stukje..

Ik heb geen grote eter, dat kan ook nog. Maar goed, als ze echt weigeren.. moeilijk..

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    De laatste 2 dagen gaat brood goed ik gaf eerst hap klare stukjes maar nu geef ik een stuk in de hand en eet hij al 2 dagen s morgens en 's middags een boterham.. nu alleen nog het avondeten. .

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Fijn! Alvast een stapje vooruit.

Avondeten kan ook in de hand! Ken je Rapley? Loopt vast wel een topic over.

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Rapley ken ik wel dat doen we ook met fruit en heb ik met groente ook wel gedaan maart hij slikt niks door hij neemt allemaal hapjes en spaart dat Op je zo'n mond om vervolgens weer alles uit te spugen.

Share This Page