Ik zit er even doorheen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Layl1089, Jan 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Layl1089

Layl1089 Niet meer actief

#1 Layl1089, Jan 22, 2018
    Last edited by a moderator: Jan 22, 2018
    Mijn 3de is geboren, en ik het begin was ik echt super blij!!! Gisteren is de kraamhulp vertrokken, en mijn man werkt weer.

maar het huilen staat mij nader dan het lachen. Ook al slaapt mijn baby kan ik niet in slaap vallen. Ik heb van de dokter 1 malig diazapam gekregen. Dat hielp gelukkig. Maar nu is de baby maar 10 minuten stil snachts en huilt steeds. Er is al gekeken naar een reflux, hij doet 2 uur over eten. En lijkt dan nog niet vol. Borstvoeding en kunstvoeding niks maakt uit. Ik heb dit mij mijn andere kinderen niet mee gemaakt. Ik ben echt gesloopt.

Mijn man heeft gisteren de nacht gedaan. En ik heb dus nu wel slaap gehad. Maar ik zit echt even met de tranen in mijn ogen. Ik ben gewoon even bang, bang dat dit eeuwig zou duren. Ik voel mij even niet mezelf of lekker in mijn vel.

2. ettol

ettol Actief lid

Aug 21, 2013
    233
    56
    28
    Och arme, dat klinkt erg zwaar!

Helemaal logisch dat je het even te veel vindt.
    Door alle stress en hormonen voelt het nu alsof het nooit beter zal worden. Maar je weet van andere kindjes dat het steeds maar fases zijn. Neem de tijd om elkaar te leren kennen en een nieuwe balans te vinden

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    2 uur is wel heel lang over een voedng.
    Misschien even laten mee kijken door de lactatiedeskundige?
    Misschien een tekort tongriempje/lipbandje?

Paardenbloem likes this.
  4. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Puckababy al geprobeerd? Was hier echt een verademing! Voor wat betreft de lange voedingen zou ik idd een lk mee laten kijken. Houd vol meid! Het komt echt goed! Ik dacht ook bij mijn jongste dat het nooit over zou gaan, maar het ging steeds beter en met 6 weken sliep ze door en hadden we een ritme te pakken! Sterkte!

Oh en gefeliciteerd natuurlijk! :)

5. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Hoe is je bevalling geweest. Snelle bevalling, lang persen, vacuümpomp?
    Dit kunnen allemaal tekenen zijn dat je kindje zich niet lekker voelt.
    Wij hebben veel baat gehad bij een osteopaat. Hij kijkt je kindje helemaal na, en voelt waarin het lichaam spanning zit. En probeert dit op te lossen.

6. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Inbakeren inderdaad, en heeel goed laten boeren na de voedingen. En ook tussendoor, als de kleine onrustig is. Een goede boerhouding is je kindje wat rechtop te laten zitten, goed de borst en het hoofdje ondersteunen en met je andere hand zachtjes op de rug kloppen. Lucht in de maag gaat naar de darmpjes, wat krampjes geeft. Sterkte. En nog van harte :)

7. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,099
    941
    113
    Female
    Lieve @Layl1089, gefeliciteerd met je zoontje.
    Hoe oud is hij nu?

Je komt nu in een vicieuze cirkel terecht. Het is belangrijk dat je daar uit komt, want anders hou je het niet vol. Was deze onrust er ook toen je kraamhulp er nog was?

Kan je contact opnemen het het consultatiebureau? Hier komen ze in de 1e maand na de geboorte vaak thuis. Je kan met de verpleegkundige kijken of zij iets lichamelijks kan ontdekken. Bijvoorbeeld een tekort tongriempje of lipbandje.
    Is het niet lichamelijks, dan kan je andere dingen 1 voor 1 gaan uitsluiten.

Hoe verliep je bevalling? Heeft je baby bv klem gezeten, was hij misselijk na de bevalling? Een manueel therapeut kan je helpen.

Er is gekeken naar reflux, maar wat is de uitslag? Hebben ze ook naar een verborgen reflux gekeken?

Probeer niet te snel te wisselen van voeding. De overgang van borstvoeding naar kunstvoeding kan best pittig zijn. Misschien heeft hij last van buikkrampjes. Als je borstvoeding wil (blijven) geven zou ik een lactatiekundige inschakelen. Want 2 uur is echt heel erg lang voor een voeding.

-x-
    Mooiezomer

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit zou ik ook doen. En eventueel de chiropractor.

Hier maakte dat een wereld van verschil!

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Gefeliciteerd met je derde kindje!

2 uur over eten doen is te lang, daar heeft zo'n klein wurm meestal het uithoudingsvermogen niet eens voor. En het feit dat het met de fles ook 2 uur duurt, doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Is er al eens goed, door een professional en eventueel een second opinion, naar het tongriempje en lipbandje gekeken? Ga ook eens naar het CB, zij hebben kinderartsen.

Ik snap heel goed dat het zwaar is, en ik vermoed dat er meer achter zit. Wat betreft jouw eigen onrust, die kan ik gezien de situatie heel goed begrijpen. Let goed op jezelf en trek aan de bel als het niet gaat (en liefst eerder). Is er iemand die jou overdag kan helpen zodat je even een dutje kunt doen om de ergste vermoeidheid weg te nemen?

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    *knuffel voor mama* tis loodzwaar zo'n ukkie. Ik zou ff na laten kijken wat andere mama's hier ook zeiden.

Hier eentje met verborgen reflux en ze kon niet tegen nutrilon (teveel lactose waardoor enorme krampen).

Dr verborgen reflux ontdekte we omdat ze maar wilde blijven drinken. Wij blij dat ze goed dronk, dronk bij voorkeur continue. Het ging pas echt opvallen toen we merkte dat ze ging hikken terwijl dr niet recentelijk was gegeten (+- 1.5 uur na de fles), een keertje hikken oke, maar t werd wel heel regelmatig. Toen we beter oplette zagen we dr ook terugslikken. Dat was vaag, want ze had niks gedronken...dus wát slikt ze dan (half vrezende voor t antwoord) . Toen hier op forum belandt en verborgen reflux gevonden en we konden afvinken: hikken, terugslikken, zuur ruiken, continue willen blijven drinken, veel onrust en overstrekken dat zeker, huilen, opgeven (dat nauwelijks tot niet, vandaar verborgen reflux en geen reflux).

Alles ingesteld op de reflux leefregels van omgeving, fles bereiding, tot slapen en verschonen wat we evt nog niet deden. Wat o.a. @Averlhach aangaf en het ging wat vooruit.

Fv zat ons niet lekker, huisarts en cb gaven aan dat t niet aan de voeding lag maar tussen normale voedingen mag je gewoon wisselen. Man en ik hadden zelf problemen gehad met bepaalde merken dus gaan zoeken en nutrilon er uit, frisolac er in. Krampen waren er na t eerste flesje frisolac er voor een groot deel uit, daardoor ging dr reflux ook omlaag. Twee weken aangekeken en in die tijd verder niks veranderd niet voor reflux noch voor dr krampen, we hadden voor t eerst na 6 weken een kindje wat een ontspannen gezichtje kon hebben en even een periode niet huilde. Toen gaandeweg steeds meer verfijning rondom reflux ingebouwd en die resterende krampen en we kregen een zonnetje in huis.

Bij ons was dit de eerste, het enige wat ik voornamelijk heb geleerd is dat als je met verborgen reflux / veel huilen aankomt de kans groot is dat je weggewimpeld wordt of een doodoener krijgt. Dus maak voor jezelf een huilboekje met daarin genoteerd hoeveel en wanneer gedronken, wanneer en hoe lang huilen +evt verschijnselen en probeer zo'n aanval te filmen. Ik ben zo onzeker gemaakt door t cb en de huisarts met 'alle kindjes geven wel een mondje terug' of 'alle kindjes hebben een huiluurtje'. Ja zal best, maar ik zie toch zeker wel dat dit niet 'normaal' is. Ik verwacht geen modelkind of een lappenpop die zich braaf met een belletje meldt voor t eten o.i.d. krampjes, darmrijping, mamazucht, de enge wereld, hoort er allemaal bij dat ze daarom huilt prima. Maar vechtend tegen de pijn, bijna de hele dag door totdat ze zo uitgeput van t gillen en vechten was dat ze ff sliep, ik kon me niet voorstellen dat mama natuur zo barbaars is. Uit pure boosheid heb ik toen alles geregistreerd van dr, eerst volgende gesprek ging wel heel even anders toen was t ineens niet zo 'normaal' meer. Uiteindelijk eigen pad gevolgd, andere melk in huis gehaald en tips voor verborgen reflux gehamsterd en ingezet. We konden t af zonder medicijnen en cb en ha konden van mij even t dak op. Dat kastje/muur verhaal had ons meer verdriet en haar meer pijn gegeven dan nodig had geweest, daar was ik nog wel t meeste boos door. Hier roep je hikken en terugslikken en iedereen roept 'reflux'. T hoeft t gouden antwoord niet te wezen maar die leefregels kunnen nooit kwaad ongeacht je kind uiteindelijk wel of geen reflux heeft. Knappen ze binnen 2 weken zienderogen op, reflux. Knappen ze niet op, wat anders.

Ka en huisarts in opleiding waren wel oke die riepen ook gelijk 'reflux', maar die zagen we pas later. Huisarts neem ik t dan niet zo kwalijk, die is zo generiek dat je niet kan verwachten dat ie alles weet en als t kind verder gezond oogt is de logische stap dat t bij de ouders even teveel is. Maar cb had ik meer van verwacht (totdat ik t topic meest bizarre adviezen cb had gelezen).

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    2 uur voeden duurt te lang. Zeker als hij dan nog niet eens verzadigd is!
    Dus als eerste stap zou ik je willen adviseren dit uit te zoeken. Wat maakt het dat het 2 uur duurt?
    Dus lipriempje en tongriempje laten checken door een deskundige (dus meestal geen cb oid). Omdat je bv geeft lijkt mij een lactatiekundige een goede optie.
    Ik heb wel begrepen dat het bij zo'n jonge baby niet verstandig is om bv te geven en uit een flesje te laten drinken zolang de borstvoeding niet goed verloopt. En dat daar wel andere mogelijkheden voor zijn. Ik heb te weinig ervaring en kennis over bv om je daar voor van tips te voorzien, maar weet dat @Shakes en @Zoe123 dit wel hebben ;) (en vast ook nog andere dames, maar deze 2 komen direct in mij op).

Ik zou nu niet gaan inbakeren, zeker niet als er mogelijk reflux speelt. Inbakeren word namelijk afgeraden bij reflux.

Als je het vermoeden van reflux hebt kan je eens kijken naar mijn weblog, zie handtekening.

Ik vermoed dat het grootste probleem in eerste instantie bij voeden en honger ligt. Een baby die zolang over een voeding doet verbruikt meer energie dan dat het binnen krijgt. Dus pak dat op en wie weet is het al opgelost.

Zo niet, dan kan je verder kijken naar andere oorzaken.
    Dus herken je symptomen van reflux? Volg dan de leefregels op. En vergeet vooral de prikkels niet, zeker met andere kindjes in huis zijn die vol op aanwezig.
    Is hij heel onrustig, overstrekt hij zich of ligt hij het liefst in een houding? Ga dan eens naar een osteopaat, als ze dit op deze leeftijd al doen.

Ps misschien kan je vragen of deze verplaatst mag worden naar het subforum borstvoeding of baby. Daar zitten waarschijnlijk meer mensen met tips dan hier. Omdat men hier meestal alleen vermeld dat er een baby geboren is.

Aegyo and Shakes like this.
  12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Oh. Dat klinkt inderdaad niet prettig. Zoals hierboven gezegd: 2u over een voeding is te lang. Maar is dat twee uur drinken, of is het gewoon clusteren? Hangt hij 'gewoon' twee uur aan de borst? Want dat is niet heel gek voor een pasgeborene.

Heb je al advies ingewonnen bij een lk? Geef je nog bv?

Averlhach likes this.
  13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,941
    113
    Female
    @Layl1089

Even beginnen bij de basis.
    De voedingen.
    2 uur over een voeding doen, dat klopt niet.
    Reflux,wie heeft daar naar gekeken? En wat is er uitgekomen, welke adviezen heb je gehad?
    Veel huilen...dit kan diverse oorzaken hebben.

https://www.nvlborstvoeding.nl/
    Stap 1, vandaag nog bellen.
    Een lactatiekundige gaat met je meekijken.
    Is er wellicht sprake van een te kort lip/tong bandje? Kan je kindje niet goed aanhappen?
    Of is het wel een reflux probleem?

Je hoeft dit niet in je eentje op te lossen.
    Vraag om hulp, die is er.
    Ik zou zelf niet kiezen voor het cb of de huisarts.
    Eerst de basis bekijken, met een lactatiekundige

Aegyo and Averlhach like this.
  14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Bel direct een lactatiekundige. De meesten willen wel direct komen als de nood zo hoog is.
    Mondanatomie laten controleren lijkt me niet gek idd.

Drinkt hij wel actief?
    Probeer zodra hij overgaat van zuig slik zuig slik naar zuig zuig zuig slik de andere borst aan te bieden. En als hij nog niet voldaan is, dan weer de eerste borst. Steeds wisselen tot hij wel voldaan is.

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hoe gaat het nu?

Share This Page