Wij zijn al een tijdje met onze dochter aan het sukkelen maar nu heeft ze hele erge harde ontlasting, ik heb al twee luiers met veel te harde poep verschoond en ze blijft persen, nu zit er bloed bij. Ik zie dat er nog een hele klomp aankomt en het lukt haar gewoon niet om het kwijt te raken. Vanmiddag heb ik om 16.00 uur vanwege andere klachten contact met de kinderarts maar dit is toch niet normaal?
Is het rood bloed of donker. Bij rood bloed kan het komen door het harde persen. Kun je KA niet eerder bellen? groetjes kim
Zit de bloed gemengd door de ontlasting of meer er bovenop? Grote kans namelijk dat ze of een aambei heeft die door het persen is gaan bloeden of dat haar anus iets is ingescheurd door de ontlasting. Zit het bloed echter echt door de gehele ontlasting gemengd dan zou ik gelijk contact opnemen met de ka.
Nee, ik zou dit ook gelijk aankaarten bij de KA. Waarschijnlijk zit ze verstopt en komt het bloed door de harde poep en het persen. Waarschijnlijk krijgt ze dan lactulose ofzo, anders vast even je huisarts bellen, bij ons hoefde dat alleen telefonisch en lag er een receptje klaar bij de apotheek.
Toen wij zo aan het sukkelen waren met onze dochter, heeft zij dit ook gehad. Ik heb toen meteen telefonisch contact gehad met de kinderarts, welke een klysma voorschreef. Bij onze dochter was het bloed puur van het persen en omdat het zo ontzettend hard was, dan gaat het stuk. Van de wijkverpleegkundige heb ik eens de tip gehad om het anusgebied in te smeren met vaseline, zodat het er makkelijker uitkomt. Wat ik ook weleens gedaan heb is, als ik haar zag persen, neerleggen, beentjes tegen haar buikje aanduwen en wat helpen persen en als de poep zichtbaar werd,een thermometer in de drol steken en zachtjes meetrekken. Daarna was ze altijd ontzettend opgelucht! Onze meid heeft van deze poepklachten wel een fisteltje oid overgehouden, een klein vleesachtig flubbertje rond haar poepgat. Geen aambei volgens de kinderarts. Bij onze dochter waren de poepklachten veroorzaakt door voedingsallergie. Succes straks bij de arts!
hoi hoi, bedankt voor jullie antwoorden. Zojuist eindelijk een kinderarts gesproken want ik belde om 16.00 uur en toen bleek de onze ziek te zijn en moest ik over een paar dagen maar terugbellen. Ik heb erop aangedrongen dat ik een andere kinderarts kon spreken. Waar gaat het toch heen met die gezondheidszorg zeg. Wat je toch allemaal wel niet moet organiseren om iemand te kunnen spreken. Nu zou het bloed in de ontlasting ook een symptoom kunnen zijn van de koemelkallergie. Hij was terughoudend met een clisma, we krijgen nu lactulose voorgeschreven. hopelijk werkt het. Bedankt ook voor de tips.
Hoi hier twee weken geleden ook lactulose gekregen ivm harde poep en bloed erbij, het werkt wel goed , en bij jou? Ik geef het nu om de dag maar dat heeft ze wel nodig nog!