aaarrggghh kan wel janken, mijn zoontje heeft heel erge luieruitslag ,ik smeer me helemaal simpel, en nu heeft hij toch erge uitslag, hij is nu bijna tien maanden en krijgt volop tandjes,maar hij heeft ook al ruim een week erge diaree, en al die tijd al rode billen,dus goed gesmeerd met sudocreme,s'avonds lekker even in zijn blote billen laten kruipen, en het leek beter te worden,maar vannacht werd ik wakker van zijn gehuil, compleet overstuur was hij, ik kon hem niet stil krijgen, hij was ontroostbaar, wat bleek hij had een poepbroek, en zijn billen waren helemaal kapot, met bloedende plekjes, zo zielig,arm ventje, dus ik heb vanochtend de huisarts gebeld, we mochten gelijk komen, ik ging al helemaal in de verdedigiging,en vertelde me schuldig te voelen,en wat ze nu wel niet dacht? ik was heel erg bang dat ze dacht dat ik hem niet goed zou verzorgen ofzo? maar gelukkig zei ze, nee hoor, dat heeft er niets mee te maken, het ene kind is veel gevoeliger dan het andere, nou ja, ik weet ook van mezelf dat ik hem regelmatig verschoon, en bij een poepbroek direct, maar goed we hebben nu zalf gekregen miconazolnitraat/hydrocortison, daarover heen moet ik een laagje sudocreme doen zei ze, ik hoop dat het snel helpt, hebben jullie kindjes hier ook zoveel last van? en waar smeren jullie mee ter voorkoming? er is namelijk zoveel te krijgen! liefs en badankt rissie.
Ik heb hetzelfde een keer gehad en precies dezelfde creme van de ha gekregen. Werkte hier goed. Zo sneu als die luieruitslag zo erg is. Ik had ook best lang gewacht voordat ik naar de ha ging want ik vond het zo stom om met luieruitslag de dokter lastig te vallen, maar was blij dat ik het gedaan had. Die creme werkte best snel.
en misschien in het vervolg (als dit over is, want ik denk dat het alleen preventief werkt) in plaats van één keer per dag zonder luier, tijdens iedere verschoning met de billen bloot? (tot ze helemaal droog, zacht en lichtroze zijn) Zo doe ik het, en hier nog nooit ook maar één plekje luieruitslag gehad. Nou heb ik waarschijnlijk dan wel een kindje wat er niet zo gevoelig voor is, maar ik denk dat heel veel luchten wel helpt.
geen doekjes gebruiken,washandje met koud water(haalt de brand eruit,gewoon losjes erop leggen,en heeeeeeeeeeeel zachtjes droog deppen. en maizena,dat hielp hier heel goed,de creme,s niet te dik doen hoor.
ja mijn dochter heeft dat ook een keer gehad, echt zielig. huisarts had ook hetzelfde gegeven en daarna heb ik steeds de billenzalf van weleda gebruikt en dat heeft goed geholpen.
Sterkte en je moet je echt niet schuldig voelen hoor, ene kindje heeft het sneller dan de andere. Jay heeft gevoelige billen en die leg ik altijd even op zn buik met zn billen bloot op de commode, dan istie lekker aan het spelen en zn billen drogen in de tussentijd lekker op, beetje frisse lucht voor de bibs
Mijn zoontje heeft dit 3 weken geleden ook gehad zo zielig idd wassen met een nat washandje geen billendoekjes en bepathen zalf is geweldig binnen 2 dagen was het bijna verdwenen. Sterkte ermee
Ik zou als je dat nog niet uitgesloten is even naar de huisarts laten checken dat er geen schimmeltje bij zit! Dan kan het ook niet genezen nl..
Klinkt idd als spruw en daar helpt de miconazolcremé tegen, daar moet je heel snel verandering mee kunnen merken. Even over de sucocremé, mijn oudste kan daar dus helemaal niet tegen, vooral een dikke laag is ook heel slecht omdat het niet kan ademen. Zelf ben ik meer een voorstander van bepanthen. Sudocreme kan ook heel erg prikken op open plekjes en idd veel zonder luier laten liggen. Erg sneu voor die kleintjes. Ik zou ook even een tijdje wattenbollen of zachte washandjes met lauw water gebruiken, ook billendoekjes kunnen behoorlijk prikken.
Oh ik lees net dat je daar nu al creme voor hebt miconazol/hydrocortison dat moet wel zijn werk doen.
Hier flink rode billen als er weer tanden doorkomen..(zoals nu dus) Zo sneu altijd! Wij verschonen dan ook iets vaker de pamper en na het poepen meteen.. Hier werkten al die cremes en zalfjes dan niet, wij gebruiken ook maizena, zeker bij vochtige open plekjes! Wondermiddel! Inderdaad billen schoon maken met nat hydrofiel washandje en voorzichtig (maar wel goed) droog maken!! Dan maizena of talkpoeder erop.. Bij een schimmelinfectie is inderdaad wel speciale creme nodig, maar dat is hier gelukkig nog nooit aan de orde geweest...
normaal gesproken smeren we sudocreme bij elke luierwisseling, maar af en toe had krummel toch rode billetjes. Wat dan hielp, was een tijdje overgaan op Bepanthen, dat werkte erg goed. Maar als ik jouw verhaal zo lees, is het bij jullie nog wel een graadje erger, dus ik weet niet of het bij jullie zou helpen. Misschien bij de eerste tekenen, om te voorkomen dat het zo erg wordt? (Bepanthen is fors duurder dan sudocreme, dus helemaal overstappen vond ik geen optie)
ze heeft micronazolnitraat gekregen en dat is tegen schimmeltjes dus als het dat is heeft ze al de goede creme oh sorry lees net dat het al bekend was!
weet niet welke luiers je gebruikt, maar bij daniel was het bij het ene soort erger dan bij het andere. Dus misschien tijdje andere luiers gebruiken? (hier wekren de echte pampers dan het beste). En inderdaad blote bibs, al ben ik daar geen voorstander van door de poep en plas incidenten Wat ik dan weleens deed was bloot in bad zonder water. Als het dan "fout" ging was het tenminste niet zo'n werk om schoon te maken En ondertussen zelf badkamer schoonmaken, was vouwen die uit de droger kwam, nieuwe was erin etc
ik gebruik gewoon zinkzalf, en eromheen doe ik vaseline ter bescherming van de gezonde huid. werkt perfect! en R. heeft ook een heel gevoelige huid.