hoe "gekleed" met dit weer naar buiten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rodayna, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

ik heb een dochtertje van bijna 4 maanden. ik heb haar tijdens de afgelopen koude dagen denk ik te erg ingepakt. Kleertjes, jas, muts en voetenzak (wallaboo, pff erg warm, afwisselend met de voetenzak van maxi cosi) ik kreeg echter telkes een bezweet kindje als ik haar een uurtje in de maxi cosi had gehad.

hoe kleed jij je kind nu?

Vandaag kleertjes, jasje en verder niks, toen kreeg ik weer het commentaar dat ze iets over dr beentjes moet hebben en op dr hoofdje.... :( ik weet het effe niet meer.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Sommige mensen hebben toch altijd wel wat te mekkeren...

Als je haar bezweet eruit haalt, dan is het in ieder geval te warm, dat is duidelijk. ;) Misschien is een dik vest in de voetenzak voldoende? Of een jasje, mutsje een dekentje over haar benen?

Ik heb J. nooit in een voetenzak in de MC gehad. Zij had altijd een jasje aan en een dekentje over zich heen als het koud was (maar ze is van mei, dus dat scheelt natuurlijk). Inmiddels is ze natuurlijk een stuk ouder...nu draagt ze gewoon wat ik draag...heel af en toe iets extra's als het echt koud is en in de kinderwagen gaat ze wel lekker in de voetenzak, want dan zit ze stil.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter is 5 maand,

zij krijgt aan : romper korte mouw, en daarover heen haar kleertjes,(alsof een romper geen kleding is hahaha :p)

dan een jas, muts ( vind ik wel nodig met dit weer,zeker bij die kleintjes,) en een sjaaltje,

als ze in de maxicosi zit dan gaat ze in de voetenzak,

wanneer ze in de buggy gaat zit er ook een voetenzak in, en in de fietskar ook :p

4. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

aan wat voor dekentje moet ik dan denken/ een wiegendekentje ofzo?
    is zo een omslagdoek voor in de maxi cosi ook geschikt om dan over dr beentjes te doen en dan dus geen voetenzak in de MC?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik deed vaak een wiegdekentje inderdaad of gewoon een fleecedekentje. Maar had van een fleecedeken zelf ook een 'dekje' gemaakt, die met elastiek en klittenband aan/om de MC vast zat. De ene keer gebruikte ik het één, de andere keer het ander, net waar ik zin in had.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

in de buggy hebben wij een voetenzak die eigenlijk voor de maxicosi is, maar hij kan ook in de buggy, dan valt tot aan de middel

het is een fleece deken van daatje ( Da drogist, kost 12 euro)

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje krijgt alleen een vest aan en een mutsje op in de voetzak(buiten zijn gewone kleding natuurlijk ;) ). Hij voelt altijd lekker warm maar niet te.. Ik krijg ook wel es commetaar of het niet te koud is,maar het is net wat NiekeKris zegt sommige mensen hebben altijd wat te mekkeren!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    danique zat in de mc in een voetenzak
    ze had over haar gewone kleertjes enkel een vestje met capuchon, en dan had ze een dun mutsje en de capuchon op, de voetenzak tot boven dichtgerits en klaar
    Ik heb nooit gemerkt dat ze het te koud of te warm had eigenlijk

hoeveel kleertjes draagt ze?
    hier was het een romper lange mouw, broekje, sokjes en een tshirt eroverheen. dus 2 lagen

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Met zulk weer had ik gewone kleertjes en een vestje (ze hebben het eerste jaar geeneens jassen gehad) en dan of in de wandelwagenbak onder een dekentje of in de maxicosi in de Wallaboo. De Wallaboo ritste ik in de auto altijd open. Beter iets te fris dan te warm en sommige mensen hebben altijd wat op te merken. Gewoon in het nekje voelen, het ene kind heeft meer kleren nodig dan het andere om zich warm te houden.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik deed in de auto ook altijd de voetenzak open ritsen en dan omklappen zodat het niet te warm wordt

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zoonlief van bijna 5 maanden droeg de afgelopen dagen romper, longsleeve, broekje, sokken en naar buiten een jasje en een mutsje van rbb (zijn haardos is nog niet ruim aanwezig ;) ).

12. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

hier draagt ze romper korte mouw, blousje/ truitje, bolero, maillot en broekje.
    dan dus een jas
    het openritsen van voetenzak doe ik ook in de auto.

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée is nu 2 maanden, als we naar buiten gingen om te wandelen dan had ze aan, romper, broek,shirt, sokken, slofjes, muts en jasje /vestje.. En dan lag ze in de voetenzak van de bugaboo buggy.. Heel soms als het echt koud was legde ik er nog een kruikje bij

in de mc ging ze alleen mee de auto in en nergens mee naar toe, ze lag dan in een soort ski pak voor in de mc, muts op en een dekentje..

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het is nu niet zo erg koud buiten, dus gisteren zijn wij zonder voetenzak gewoon gaan wandelen, met alleen haar winterjas en sjaal. Geen probleem! Als het echt koud is doe ik haar d´r sneeuwpak aan of in de voetenzak.

15. fafje

fafje Niet meer actief

hier 4 mnd:

lange mouw romper + truitje, maillot+broekje en sokjes, dekentje tot middel en jasje...
    Soms gebruik ik de capuchon of een dun mutsje, ligt eraan wa ik ga doen....bij een lange wandeling wel een dun mutsje

Deel Deze Pagina