Hoi mijn zoontje is nu 1 jr en heeft minder behoefte in zijn ochtend en avondfles. Zijn avondfles weigert hij zelfs regematig. Is het echt nog nodig dat ze 2 flessen krijgen met 1 jaar? Of is dat gewoon om de verkoop dat zoiets op het pak staat? Ik zou hem dan s'ochtends pap willen geven (zit meestal toch FV in) en s'avonds alleen als hij huilend wakker word een flesje. Iemand ervaring mee? LFs Sil
geen ervaring mee maar ik denk dat je het als moeder heel goed aanvoelt en dus ook zelf beslist. je ziet dat je zoontje minder behoefte krijgt aan vooral de avondfles, ik zou hetzelfde als jou doen, alleen geven als hij er behoefte aan heeft en dus wakker wordt van de honger. of je dat moet compenseren met andere voeding weet ik niet.
Hoi, Mijn zoontje is bijna 1 jaar (eind volgende week) en hij krijgt al sinds hij 9 maanden is geen avond fles meer. 's Morgens krijgt hij een bordje bambixpap. Hij krijgt dus al een tijdje geen flesjes meer. Hij drinkt tussen de middag z'n melk uit een beker. (rietjes, tuit of normale drinkbeker) De fles is hier dus al weer een tijdje de deur uit. Mijn tweeling heeft tot 1 jaar een avondfles gehad. 's Morgens aten zij ook pap. Het lijkt me dus geen probleem om de ochtendfles te vervangen voor pap. En de avondfles alleen te geven als hij erom vraagt. Veel succes! Groetjes, Jolanda
2 flesjes is met 1 jaar niet meer nodig hoor. Mijn zoontje krijgt sinds 11 maand al geen avondfles meer en sinds hij 1 jaar is krijgt hij gewoon 2 bekers melk per dag. Geen flesjes meer dus.
vanaf 1 jaar is het advies 300cc zuivel. Daar zit je snel aan met 2 bekers (halfvolle/volle) melk, en een toetje..