voedingsschema bij koemelkallergie

Discussion in 'Flesvoeding' started by Makkie, Jun 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Vraagje aan alle mama's met een kindje met een koemelkallergie.

Ons zoontje is nu 6,5 maanden en sinds een week zijn we met bijvoeden begonnen. Het nieuwe fruit gaat allemaal goed, geen reacties gelukkig. Nu wil ik ook snel met warme hap beginnen.

Ik zou graag wat voedingsschema's willen zien, omdat ik soms echt niet weet of ik genoeg geef, hoeveel ik moet eigelijk moet geven en wat precies :(. Ons ventje is geen hongerlapje, als ik soms hier en daar lees wat sommige kindje van 6 a 7 maanden eten en ook nog als tussendoortjes? pppppfffff, dat kan mijn ventje nog lang niet!

Zo ziet onze dag er nu uit:

10.00 uur 1e fles 200ml met 1 schep bambix
    13.00 uur fruithapje (peer of banaan)
    14.30 uur 2e fles 200ml met 1 schep bambix
    19.00 uur 3e (pap)fles 200 ml met 3 flinke scheppen bambix
    21.30/22.00 uur 4e fles 200ml met 1 schep bambix.

Ik wil dus straks voor de 3e fles (rond 17.00/17.30 uur)warme hap gaan geven.

Is dit goed? En niet te weinig? Hebben jullie tips/ idee's voor tussendoortjes?:(

Bedankt alvast meiden!

liefs Makkie

2. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Bas heeft ook KMA en zijn schema ziet er meestal zo uit:

8.00 uur fles 200ml
    11.30-12.00 uur fruithapje met liga (eerste stap)
    14.00-14.30 uur: fles 200 ml
    16.30 uur: groentehapje
    18.30-19.00 uur fles 200 ml
    21.30 fles 200ml met 3-4 scheppen rijstenbloem

Als bas naar het kdv gaat heeft hij om 7 uur zijn eerste fles en zit er gewoon iets meer tijd tussen fruit/groetehapje en fles.

We zijn met 4 maanden fruit gaan proberen. Toen wisten we nog niet dat hij kma had. Dat ging toen niet goed. Hij vond het wel lekker, maar hij kon toen niet meer poepen. Toen Bas 5 maanden was zijn we gestart met groente en dat ging goed. langzaam aan ook fruit geprobeerd. Nu is duidelijk dat hij kma heeft en heeft hij toch al fruit en groente gekregen voor de 6 maanden aangezien ze altijd zeggen dat wanneer er een allergie is dat je niet eerder mag geven dan 6 maanden, maar ja als je het niet weet.. maar gelukkig is het goed gegaan. Gewoon langzaam introduceren

3. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hoi Makkie,

Mijn dochtertje Noelle van ruim 7 maanden heeft ook KMA en wij zijn ook pas met 6 maanden begonnen met de bijvoeding, maar zij krijgt ook nog steeds alleen maar een fruithapje en een warme hap. Ze doet het nog goed zo met haar flessen en lijkt ook nog niet zo heel erg de andere voeding nodig te hebben. Wel voegen we meestal rijstebloem toe aan haar eerste en laatste fles. Dus dat vult waarschijnlijk toch wel genoeg nog momenteel.

Noelle krijgt ook nog steeds 4 flessen om ongeveer 7:30 uur / 11:30 uur / 15:30 uur / 19:30 uur en zij krijgt 's morgens om 10:00 uur haar fruit en 's avonds om 17:30 uur haar warme maaltijd. Ik ben begonnen met eerst alleen wat pure groenten zoals worteltjes of boontjes en inmiddels krijgt ze wel vanalles en sinds vorige week ook maaltijden met vlees. Als toetje geven we haar 's avonds soms nog wat fruit na.

Het gaat allemaal wel goed eigenlijk, maar ik heb haar ook laten behandelen bij een natuurgeneeskundig arts die werkt met Bioresonantie en NAET-therapie (voor info kun je het beste op deze namen zoeken via google). Daarmee kun je allergieen opsporen, maar ze ook behandelen, waardoor kindjes verlost worden van hun allergie. Volgens de testen via deze therapie heeft ze nu eigenlijk geen KMA meer, maar ik blijf haar voorlopig uit voorzorg nog wel Hypo-Allergene voeding geven.

De bijvoeding heb ik dus eerst wel langzaam opgebouwd met niet meteen teveel verschillende soorten, maar nu langzamerhand heeft ze al wel vanalles gehad en ze reageert eigenlijk nergens op. Dus binnenkort gaan we maar eens een toetje met koemelk proberen misschien. En we moeten ook maar eens wat brood gaan proberen, zodat we toch uiteindelijk een beetje naar 3 maaltijden per dag gaan toewerken.

Share This Page