6 a 7 flessen van 90 cc?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lisje, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    #1 Lisje, 21 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2009
    hoi hoi, vraagje,Sterre is nu 1,5 week oud en woog bij de geboorte 2794gr.
    Nu drinkt zij 6 a 7 flessen van 90cc, en mag eigenlijk weer verhogen vandaag. zij heeft ook echt nog honger dus denk ook dat dat goed is om te verhogen, alleen ben ik bang dat ze toch op deze manier wel veel binnenkrijgt. Zij heeft ook enig sinds last van een reflux, maar er komt eigenlijk erg weinig tot geen voeding terug nu!

Groetjes Lissy

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Lisje,

Kindjes doen op dit moment maar één ding: groeien! En daarvoor hebben ze een paar dingen nodig: slaap (!), heel veel knuffels en lekkere voeding. Als je kindje toe is aan meer voeding dan kun je dat gewoon geven. In principe mag je per dag ongeveer 10 cc verhogen maar de belangrijkste factor is: denk je dat je kindje trek heeft? Ja, dan doen. Je hoeft trouwens niet alle voedingen te verhogen. Je kunt ook kijken wanneer je kindje het meeste trek heeft en dan bijvoorbeeld een paar voedingen verhogen.
    Een tip van mijn kant: probeer 7 voedingen te blijven geven. 6 overdag (tussen 7:00 - 23:00) en 1 's nachts (23:00 - 7:00) dan heb je een redelijke kans dat ze met 1,5 - 2 maanden echt gaat doorslapen.

Als je kindje licht last van reflux heeft kan je kijken je haar bedje of wiegje iets schuin kan zetten (dus met het hoofdeind iets omhoog).

Veel geluk met Sterre!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lekker verhogen tot max. 120cc. Krijg je de wijkverpleegkundige ook op bezoek?

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik sluit me helemaal aan bij Zwaantje72

Deel Deze Pagina