Aanmoediging Borstvakantie!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Purified, May 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Vanaf donderdag las ik een "borst vakantie" in. Ik kolf nu af en toe 700ml per 24 uur. Helaas net ziek geweest dus het schommelt weer even. Mijn ventje drinkt ongeveer 1000ml gemengde voeding per dag.

Mijn partner gaat met mijn oudste 4 dagen weg, en dan kan ik lekker genieten van geen verplichtingen. Veel huidcontact, ruimte voor clustervoedingen. Dit was een beetje onmogelijk met een kindje van 3 die aandacht wilt.

Ik hoop in die vier dagen van 700ml afgekolfde melk naar compleet borstvoeding te gaan. Ik heb geen idee als dit gaat lukken, maar we gaan het proberen

Dus, aan jullie: Wel/Niet bijvoeding geven vanaf dag 1? Alleen borstvoeding? Eventueel wat water bijgeven na een voeding als hij na x borsten niet genoeg heeft? Een beetje flesvoeding geven via sondeslang (bhs) aan de borst?

Ik zat al te denken om eventueel een lactatiekundige te vragen langs te komen op een van de vier dagen.. maar ik zit al een beetje door mijn verzekering heen.. dus dat is even afvragen als het niet alleen kan..

De plan is om s'ochtends een hoop kokend water klaar te zetten in thermoskannen, waarvan een normale thee, een borstvoedings thee, normaal water, wat lekkers. Alleen even naar beneden gaan voor de flinke maaltijden.

Alleen als na 2 uur clusteren ben ik totaal zelf toch ook wel uitgeput als het zou voorkomen.. dus waar zet ik het eind aan dat ik iets extra geef?

Mijn zoon slaapt ontzettend onrustig zonder inbakerdoek, alleen dan zie ik zijn honger signalen minder goed. Wat kan ik hier het beste mee doen? Toch inbakeren, niet inbakeren?

Ik hoop op een hoop advies en aanmoediging! Ik hoop zo dat dit ons gaat lukken :).

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Even een snelle reactie:informeer bij het cb of er een LK
    werkzaam is.Dan is het gratis!

3. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    #3 Purified, May 26, 2014
    Last edited: May 26, 2014
    Er is bij de consultatiebureau een lactatiekundige aangesloten of in samenwerking met maar die is hier echt niet gratis hoor.. Wel heel jammer natuurlijk ;)

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tof plan!

Milliliters zeggen mij niks, ik heb nooit geflest.

Ik zou gewoon voeden op verzoek, er is toch geen sprake van een borstweigeraar? Als je niet voldoende blijkt te hebben; gewoon aanleggen, dat is de beste remedie voor een hogere productie.

Je zou alvast kunnen beginnen met fenegriekcapsules (te koop bij de reformzaak).

Niet alleen veel drinken; goed eten is nog beter voor een goede productie: noten, kip, vis. Veel groente en fruit en goede bronnen van koolhydraten als volkorenspeltbrood, quinoa, zilvervliesrijst.

Ik bakerde op gegeven moment ook in en zoon werd gewoon huilend wakker en wou dan borst, dat was signaal genoeg.

Zoek wat lekkere films/boeken uit, laat je boodschappen bezorgen, etc.

5. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Normaal gesproken weigert hij de borst niet, alleen er is soms wel sprake dat hij te lui is, dus dat hij de eerste twee borsten wel wilt, maar soms een derde niet omdat het niet snel genoeg stroomt.

Ik heb fenegriek capsules van de tuinen (610mg), gebruik ik eigenlijk net 3-4 dagen. Ik ben ook zeker van plan mijn Kindle vol te proppen met boeken en mijn koelkast te vullen van te voren dat ik vier dagen niet het huis hoef te verlaten.

6. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een tof plan, hopelijk loopt het zo als je hoopt!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Succes. Vergeet vooral ook niet wat verwendingetjes voor jezelf in te slaan!

8. Joky78

Joky78 Nieuw lid

May 27, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes! Ik zou geen water en zo min mogelijk kunstvoeding erbij geven. Juist door meer vraag aan de borst komt er meer melk. En met dit plan moet dat lukken! Vaak wisselen van borst, dus vaker van de 1 naar de andere kant helpt ook, dan heb je vaker een toeschietreflex. En met wat je kolft zegt niets over wat je hebt aan melk hoor, borst zijn nooit leeg!

9. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Ik heb hier een lactatiekundige in de buurt gevonden die nog wel uit eigen zak te betalen is, deze komt donderdag langs dus dan kan ik haar ook wat vragen stellen.

Ik weet dat het beste is om zo min mogelijk kunstvoeding erbij geven, maar wat als je 2 uur lang aan het voeden bent zonder pauze omdat hij niet genoeg heeft.. er is altijd wel melk maar zo snel komt er ook weer niet veel melk lijkt me..

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang jij melk hebt is er geen probleem (behalve als je moet plassen oid). Houd kannen drinken in de buurt en je devices.
    Melk wordt continu geproduceerd, zolang je je baby aan de borst hebt.

Je meet "genoeg" aan tevredenheid en plasluiers. Niet aan de duur van je baby aan de borst hebben.

Heel veel succes!

Share This Page