Goedzo Sanny! Dan gaan we er gewoon samen voor. IK heb t wel zwaar ermee, vannacht zo beroerd geweest en klote geslapen ik stond stijf van de opgefoktheid...zucht. Bijna gezwicht vandaag...nu al 2de dag... Ik ga zo lekker ff te bed...heb nu geen zin in poetsen...ik voel me zielig!
Chacha, ik heb gezegd als 1 dag me lukt dan rook ik NOOIT meer... Volgens de Gyna en de vk *mag* je 5 peukies per dag zonder dat het echte schade aanricht... Liever helemaal niks natuurlijk daar zijn ze dan wel heel direct in. Alleen de ellende is...het blijft niet bij die 5 per dag...ongemerkt ga je zo weer verder tot 25 pd. Blijft de geestelijke verslaving echt zo lang!?!
Ninetje probeer maar ff te slapen meid, dan ben je straks tenminste weer een paar uur verder. Ben nogal opgefokt, denk elke keer ga ff een peukie roken, tot ik er achter kom dat ik niks in huis heb en gestopt ben Ga zo ff met de hond lopen, ff wat afleiding.
Wow! knap zeg! ik heb nooit gerookt, maar weet van mensen in mijn omgeving hoe moeilijk het kan zijn! ik heb wel van iemand een tip gehoord: Bedenk je dat iedere dag dat je rookvrij bent, mooi meegenomen is. Iedere dag geen peuk is beter voor jezelf en de baby. Zo kun je jezelf weer motiveren als je een keertje gezwicht bent. Nogmaals: niet uit mijn eigen ervaring, maar een vriendin van mij is zo gestopt. Bij iedere sigaret die ze wilde opsteken, dacht ze: ik doe nog 1 dag zonder.
Dames, heel goed dat jullie gestopt zijn. Denk aan het perzikhuidje wat je weer terug krijgt, en al het geld dat je overhoudt in je portomonnee, daar kan je straks wel die Maverick -broek van kopen! De lichamelijke verslaving duurt maar 3 dagen! De geestelijke verslaving ietsjes langer ( maar ik zeg niet hoe lang )
Dames, heel goed dat jullie gestopt zijn. Denk aan het perzikhuidje wat je weer terug krijgt, en al het geld dat je overhoudt in je portomonnee, daar kan je straks wel die Maverick -broek van kopen! De lichamelijke verslaving duurt maar 3 dagen! De geestelijke verslaving ietsjes langer ( maar ik zeg niet hoe lang )
Ik heb gister aaf een peukie gerookt... En toch ben ik trots op mezelf dat ik al bijna 2 dagen niet gerookt had. Vandaag weer vol goede moed verder!
Misschien vervelend van me, en ik heb ook nooit gerookt, maar toch vind ik het jammer dat er dus toch nog aanstaande moeders zijn die doorgaan met roken. Ninetje en de anderen: ik hoop echt dat jullie de geestelijke verslaving kunnen weerstaan, met de gedachte dat jullie kindje je eeuwig dankbaar zal zijn. En mijn mannetje is wel voor ons gestopt en voelt zich beter dan ooit. Moedig manlief aan!
Neeh hoor meiske, het is niet vervelend dat je dat zegt. Er zijn veel zwangeren die roken maar er zijn er ook bij die het zeggen. Ik ervaar nu zelf hoeveel moeite het kost te stoppen, het is dus echt niet alleen geestelijke verslaving hoor. Je voelt je echt lichamelijk heel naar...en geloof me maar, dat verbeeld je je niet.... Echter is het nog steeds bij die ene gebleven...
Ik vind dat ik wel kan zeggen dat ze allemaal maar moeten stoppen met roken maar ik heb zelf nog nooit gerookt dus ook geen idee hoe moeilijk het is.. Het lijkt me alleen dat je je zo ontzettend goed voelt als het je lukt.. Dus ik hoop dat het bij die ene blijft!
Voel je iig niet schuldig om die ene peuk meid! Want schuldgevoelens wekken stress op en je weet maar al te goed wat dat tot gevolg heeft Elke dag extra zonder peuk is super en als er dan toch eentje tussendoor schiet.. dan is het niet anders, no hard feelings en vol goede moed verder! Ik vind dat je het hartstikke goed doet, toppie! En maak je ook niet te druk over de duur van de geestelijke verslaving, want die is bij iedereen verschillend. Ligt er maar net aan hoe jij ermee omgaat in je eigen koppie. Toen ik wilde stoppen vlak na de posi test was ik er geestelijk nog helemaal niet aan toe en kreeg ik dus ook echt zweetaanvallen en huilbuien etc. Toen heb ik mezelf een termijn gegeven en ben ik 2 weekjes later gestopt terwijl ik er volledig achterstond. En toen ging het al een heel stuk beter! Heb je al lollies in huis gehaald?
ik vind het heel knap van jullie. ik ben zelf de eerste 4 maanden gestopt geweest. ging erg goed. tot het moment ik teveel stress kregg en toen begon ik weer. heb later nog een keer geprobeerd,maar stond er niet genoeg achter,resultaat ruzie en herrie schoppen bij de edah en toch maar weer shag gekocht. ik hou het nu bij minderen. weet dat sommige het zwak vinden,maar echt makkelijk is anders.
T is zeer zeker niet makkelijk! Poeh! Ik heb er dan ook al de brui aangegeven Ik probeer het nu te houden op 5 peukies per dag, das voor mezelf al een hele overwinning op de 15-20 pd. Wie weet als ik aan die 5 gewend ben gaat t makkelijker... Tegen beter weten in....
Wil niet vervelend zijn.. Maar ik heb juist onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat het helemaal niet veel uitmaakt of je nu 5 of 15 sigaretten per dag rookt.. en dat minderen wel ietsje helpt maar zeer weing. Het enige wat helpt is volkomen en volledig stoppen... hoe eerder hoe beter maar ook als je al halverwege bent maakt dit een enorm verschil. Bij mij heeft juist deze info geholpen om helemaal te stoppen (vanaf pakje per dag).. Wat hielp is dat ik niet de discussie aan ging met mezelf van ach die ene: Nee dacht direct juist die ene kan zo veel kwaad! Dus het kan gewoon niet.. Net als dat je in een vliegtuig zit... dan heb je momenten dat je denk lekker peukie: maar omdat je direct weet dat dit absoluut niet kan is het gevoel binnen een minuut weer weg. Nu weet ik ook wel dat er vanalles te vinden is over wat wel en niet goed is; en alles elkaar ook weer tegen spreekt en je lekker moet doen waar je je het beste bij voelt.....! Maar: bij mij heeft de stok achter de deur: minderden helpt weinig en voor mij veel te weinig.. dus ik stop en een sigaret is geen optie het stoppen makkelijker gemaakt. Door bij trek direct te denken; kan niet meer! was deze trek binnen een minuut weg; i.p.v. de dialoog minuten lang aan te gaan of ik nou wel of niet.... Succes in iedergeval bij het zo min mogelijk binnen krijgen van giftige stoffen! Super goed dat je er zo bewust mee bezig bent en je best voor doet!
Bij mij iig wel. Heb echt mijn hele zwangerschap zin gehad in een sigaret. Maar mijn schuldgevoel won het uiteindelijk. Ik moet wel zeggen dat het uiteindelijk minder wordt, maar je blijft momenten houden dat je zin hebt in een sigaret. Mijn vader is nu al 28 jaar gestopt, hij raakt nooit meer een sigaret aan. Hij heeft 7 jaar lang zin gehad in een sigaret. Ik wil je niet ontmoedigen, maar zo'n rotverslaving is het gewoon. Nu is een collega van mij gestopt, sinds 1 januari, ze schrok er van hoe de sigaret haar leven beïnvloedt. Meid ook al lukt het nu niet zo goed, blijf het proberen, misschien dat het volgende week of volgende maand wel lukt. Iedere rookvrije dag is meegenomen
Meid, wat goed dat je dit wilt gaan doen! Helaas las ik dat je ook alweer hebt gerookt, echt ZONDE! Ik zou het echt blijven proberen hoor! Zeker met zo'n klein hummeltje in je buik. Toen ik zwanger wilde worden, ben ik gestopt met roken. En het is me ook zeker gelukt. Heb tussendoor ook nix gerookt. Gewoon omdat ik de gezondheid van mn kind belangrijker vind dan mn eigen behoefte. Ik had er daarom ook absoluut geen moeite mee. Ongeveer 2/3 maand na de bevalling, helaas weer wat gerookt, vooral met een biertje erbij. Ik baalde hier zo van! En nu sinds 1 januari weer opnieuw gestopt! Ik hoop dat het je lukt meid!