`s Avonds en s`nachts steeds wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeanette17, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wordt opeens `s avonds en `s nachts steeds wakker. Overdag slaapt hij als een roos (hij heeft nog 3 slaapjes). Hij valt `s avonds ook rustig zelfstandig in slaap, maar 9 van de 10 keer wordt hij na een uur huilend wakker. Soms slaapt hij zelf weer in, soms moeten we bij hem blijven tot hij weer rustig is. Na de late voeding van 22.30 slaapt hij vaak tot ongeveer 1 of 2 uur `s nachts rustig door voordat hij om het uur wakker wordt. Hij huilt dan niet echt, maar ligt wat te brabbelen in zn bedje. We geven hem dan geen fles meer want honger heeft hij niet echt. Vieze luier checken we ook altijd, meestal is dit het probleem ook niet.
    Wij weten het niet meer. Hoort dit erbij? Wanneer gaan baby`s vaster slapen? Of moeten we het aantal slaapjes overdag terugbrengen naar 2?

Iemand tips of ideeën? :(

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Zou hij het koud kunnen hebben?
    Mijn meisje is ook best een koukleum en een tijdje geleden werd zij ook vaker wakker 's avonds / 's nachts. (en niet overdag)
    Toen we haar de winterslaapzak hebben aangedaan met een romper met lange mouwen was het meteen over. :)

3. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij voelt niet koud. Nekje en voetjes zijn altijd wel warm. We hebben al wel een extra dekentje erbij gelegd trouwens.

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, moeilijk altijd als ze nog zo klein zijn.
    Ik vond (en vind) het bij mijn dochter ook vaak lastig inschatten wat er nu aan de hand was.
    Kwestie van uitproberen denk ik; mss is het honger, mss overdag teveel slaap, mss een sprongetje....moeilijk hoor!

Succes ermee, ik heb helaas niet echt tips voor je....

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Doorslapen snachts hoeft niet te zeggen dat je kindje de hele nacht slaapt ;)

Onze jongste wordt ook nog geregeld wakker en ligt dan wat te kletsen (soms gillen van plezier) en slaapt erna weer in. Zolang hij niet huilt gaan wij er niet heen.
    Snachts wakker worden is voor babys heel normaal.

Alleen als er gehuild word, tja dat is lastig.
    Slaapjes overdag terug brengen naar 2 kan meer problemen geven.

6. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik weet het.. ;)
    Alleen sliep hij eerst van 23-7.30 aan 1 stuk door. Hij sliep dan zo vast dat ik wel es boven zijn bedje hing of alles wel goed met hem was.. ;)

Nu slaapt hij echt heel erg licht en wordt wakker zodra we over de gang lopen (deur staat op een klein kiertje). Omdat hij hier nooit last van heeft gehad en nu opeens wel vraag ik me af waar dit van komt.. Kan ook een fase zijn of een sprongetje zoals ik vaak teruglees hier. Hoe herken ik een sprongetje?

Oh ja, als hij niet huilt maar alleen ligt te kletsen, gaan wij er ook niet heen hoor. Als hij huilt checken we even zn luier, temperatuur etc. Als er dan niks aan de hand lijkt troosten we hem en gaan we ook weer weg. Hij valt bijna altijd zelfstandig weer in slaap.

Oke, slaapjes terugbrengen naar 2x laat ik dan nog even voor wat het is. Hij heeft z`n 3 slaapjes ook echt nodig.

Misschien wordt het in de loop van de tijd wat beter als hij wat andere voeding krijgt. Hij is bijna 6 maanden en kan dan wat meer vaste voeding krijgen.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Sprongetjes bij mijn kinderen herkende ik aan slechter eten, sneller jengelen en idd ook slechter en vooral lichter slapen.
    Het is vaak een fase die vanzelf weer voorbij gaat hoor.

Mss ook wel doorkomende tandjes.......?

8. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dan zou het een sprongetje kunnen zijn.
    Hij heeft al 2 tandjes en ik voel geen nieuwe aankomen, maar dat zou kunnen natuurlijk. Zijn eerste tandje had ik ook niet aan zien komen omdat hij zo jong was..

Kwestie van geduld dus... ;) :)

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoi,

Ik denk dat het een sprongetje is.
    Bij onze dochter begon het ook rond die periode.
    Al vrij snel sliep ze helemaal door ( 8 weken) en we hoorde haar echt nooit 's nachts.
    Rond die periode ineens wel.
    Maar hier begon ze dan wel altijd een beetje te jengelen.
    Ineens kreeg ze tandjes.
    Na een aantal weken kon ze ook in een keer tijgeren.
    Ze sliep overdag ook een stuk onrustiger.
    Sinds een week gaat het weer stukken beter.

Jouw zoontje huilt of jengelt niet toch?
    Slaapt hij overdag wel goed?
    Ik zou zijn derde slaapje wel gewoon aanhouden hoor, als je ziet dat hij het nog nodig heeft.
    Dat is heel normaal rond zijn leeftijd.

10. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Niekepiek,

Nee hij huilt of jengelt niet. Hij is sinds 2 dagen ontzettend vrolijk juist. Hij heeft volgens het kdv een paar waterpokjes. Dat zou het ook geweest kunnen zijn.
    Hij draait ook bijna om, dus hij is druk met van alles. Denk dat dat het is. Eerste kindje he, dan is het allemaal even aftasten. Is er nou iets aan de hand of niet? In dit geval is er volgens mij niks aan de hand. Gisteravond was hij nog wakker tot 21u terwijl hij normaal om 19u slaapt. Vandaag was hij hartstikke vrolijk, dus ik maak me er maar niet meer zo druk om.

Overdag slaapt hij over het algemeen heel goed. Hij eet en drinkt ook goed. Ik hou zijn 3e slaapje zeker aan, hij heeft hem nog nodig. We hebben hem wel wat ingekort. Hij sliep namelijk van 16-18 u en dan moesten we hem nog wekken. Nu maken we hem rond 17/ 17.30u wakker. Dan is ie tegen 19u echt weer toe aan zn bedje.
    Vanavond gaat het tot nu toe goed.........

11. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Onze dochter is iets ouder (volgende week 8 maanden) maar sinds een week is het hier ook raak. Normaal gesproken geen probleem om haar rond 20u op bed te leggen en afgezien van af en toe een huiltje sliep ze altijd door. Nu slaapt ze wel nog goed in, maar na een uur wordt ze wakker en begint dan ontroostbaar te huilen... We komen haar dan troosten, ze valt weer in slaap maar als we stilletjes de kamer uit willen sluipen begint het huilen alweer....

Ik ben ook benieuwd wat het is, nog geen tandjes hier, dus dat zou het kunnen zijn... Ik hoop alleen dat het snel weer normaal is en wij ook wat aan nachtrust toekomen...

12. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi MWB

Vervelend he.. Hier lijkt het iets te verbeteren. Het heeft nog niet over, maar het gaat wat beter. `s Avonds slaapt hij nu redelijk door, maar `s nachts is hij wel vaak wakker. Zo tegen 4.00/ 4.30.. Dan huilt hij niet echt, maar kraait wel enthousiast het hele huis bij elkaar. Ook erg vermoeiend, maar ben al blij dat hij niet huilt dan.... ;)
    Nou ja, hij zal vanzelf door gaan slapen. Het zal ook wel beter gaan als we van de 22.30 u fles af zijn hoop ik. Het zit natuurlijk in zijn ritme om elke 4 tot 5 uur wakker te zijn voor een fles. Ondanks dat we hem al een hele tijd `s nachts geen fles geven, blijft hij rond dezelfde tijd wakker worden. Hij valt dan na een half uur tot een uur wel weer in slaap, dat scheelt.
    Volgende week proberen we de laatste fles weg te laten. Ben benieuwd................

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Mijn dochter heeft dit ook gehad en dat was denk ik een sprongetje.

14. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier hoor ik ons zoontje aan het einde van de nacht altijd om het uur even. Dus om 5 en 6 uur. Hij slaapt dan weer verder. Om 6 uur wil hij wel eens langer wakker blijven en wat huilerig worden, dan ga ik hem maar eten geven want dan slaap ik zelf toch ook niet meer.

Deel Deze Pagina