1 jr later weer melk..

Discussion in 'Borstvoeding' started by Marieken, Oct 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hoi, mijn zoontje word deze wk 1 jaar en heeft wegens omstandigheden maar een paar weken borstvoeding gehad.
    maar nu, bijna een jaar later geef ik ineens weer melk..
    het is een hele tijd weg geweest maar kan er nu flinke druppels uit knijpen..
    hoort dat?
    of zou dat een teken van een per ongelukke zwangerschap kunnen zijn?

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Tja als je zeker weet dat de melk in de tussen tijd niet aanwezig is geweest zou het best op een zwangerschap kunnen duiden. Maar even een testje doen dan weet je het antwoord!

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    bedankt mama van marit.
    iemand anders nog ervaring mee?

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    geen ervaring helaas voor je, maar een testje zou je meeste duidelijkheid kunnen geven denk ik...

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    niemand een jaar na dato nog/weer melk?
    vind die testen zo duur om zo maar eventjes te doen.. :S

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het we een apart verhaal! Slik je soms medicatie die het als bijwerking hebben?

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Maar al zou iemand wel de ervaring hebben dat die zonder oorzaak melk lekte na een jaar, zou je dan gerust zijn? Ik zou sowieso een test doen. Kruidvat eigen merk is niet duur en is een goede test.

8. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    kan idd van een zw-schap zijn. of een te hoog prolactine gehalte in je bloed.
    dus zou gewoon een test doen.

9. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Als het je helpt: ik had tijdens mijn 2e zwangerschap na 23 weken een beetje melk. Zou wel vroeg zijn dus volgens mij...

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar hoe kom je daaraan als je niet zwanger bent en geen bv geeft?;)

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    @ Marieken, ik wil je wel een zwangerschapstest opsturen (gratis). Heb er nog een stuk of wat liggen die nog een paar maanden goed zijn, en ik verwacht niet ze allemaal te gebruiken ;).

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    wow wat lief!
    ik pb je even danabelle!

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    ik heb vanochtend zn test van kruitvat gedaan, zn goedkope maar die is mislukt denk ik.. hij deed helemaal niks..

ik heb trouwens een spiraaltje, waarvan ik toch wel betrouwbaarheid verwachte. met de pil ging het nooit fout..

na de test laat ik het weten.

maar er is dus niemand die een jaar na de laatste borstvoeding nog melk heeft?

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik had wat melk toen ik voor de eerste keer bezig was met zwanger worden. Ik was toen net gestopt met de pil. Ben bij de huisarts geweest, bloed op prolactine laten testen, maar was gewoon normaal (bij een prolactinoom kan je een verhoogd prolactine gehalte in je bloed hebben). Ik bleek later wel pco te hebben, geen idee of dat er iets mee te maken had.

Ik zou dus eerst nog even testen en als die negatief is je prolactine gehalte laten checken bij de huisarts en er even naar laten kijken.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik jou was zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Wellicht kan hij/zij even kijken hoe en wat zegmaar. Succes in ieder geval.

En nee hier idd ook niet bekend, hier nog niet gestopt met de borstvoeding en tussen de 2 borstvoedingsperioden hebben enkel een paar weken gezeten.

16. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    de test was negatief.. al ben ik vanochtend ineens gaan spugen halverwege mn ontbijt.. dus misschien toch te vroeg getest..

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hoe bizar Marieken.. ben benieuwd wat er uit te test/ onderzoeken komt. Voor de fun bij mezelf ook maar eens geknepen.. haha. Maar nee.... niks uit te krijgen. En je weet trouwens zeker dat het melk is? En niet een ander soort vocht?

18. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ik zou niet weten marieken... ik ben voor het jaar weer zwanger geworden zoals je weet.. maar had wel paar druppels vocht maar neit echt melk...

en tja spiraaltjes zijn nooit 100% ik ben ook spiraal kindje :)

19. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    ja is wel echte melk, room wit en zelfde textuur.
    plus dat mn vriend het ontdekte door dat hij ineens een bekende smaak proefde hahaha
    testen zeggen nu nog negatief, maar heb wel een aantal meer verschijnselen.. we zullen zien.. over een weekje nog maar een test doen dan. heb trouwens ook geen idee wanneer mn ongi weer is, dat hou ik nooit bij.. kan minder of langer dan een maand geleden zijn.. slim he hahaha

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    mijn borsten doen zo zeer dames!
    ik heb steeds steken door mn borst en een druk achter mn tepels.. het is links erger dan rechts.
    ik geef nog steeds melk (al zijn ze niet echt vol) maar alle zwtesten blijven negatief...en mn ongi blijft weg.
    ik weet echt niet wat ik er mee aan moet, als ik zwanger ben moet ik maatregelen namen, juiste vitamine, spiraaltje eruit, enz.
    maar moet dan wel zekerheid hebben..

Share This Page