Van lang haar naar halflang/kort

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Iemand zin om zijn metamorfose foto's te laten zien? Ik speel met het idee om mn lange haar een stuk korter te laten knippen, maar vind het wel eng... als het niet bevalt duurt het zo weer een paar jaar voor het is aangegroeid :p

2. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik ben van lang naar vrij kort gegaan... maare ik durf er geen foto van neer te zetten... was zo gigantisch sjaggie!! Wou een lange bob en t was vreselijk kort geworden...

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    o, dat is balen zeg!! En dan loop je toch een paar weken voor schut!!
    Ik vertrouw mn kapper in dat opzicht wel, of als ik een plaatje laat zien dan weet ik dat het ook niet korter of anders wordt, of ze zegt het dat het wel als het met mijn haartype niet kan.

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb het een tijdje geleden gedaan, maar inmiddels weer lang, maar ik had er toen spijt van! Vind lang haar veel makkelijker dan half lang! Helaas geen foto's...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ojee, ik wilde succesverhalen horen :D
    Daar zit ik ook een beetje mee, inderdaad: ik moet het voor mn werk wel uit mn gezicht kunnen dragen, dus het moet óf kort zijn, óf half lang, maar dat het nog net opgestoken kan worden. Deze laatste optie lijkt me ook veiliger;) Ik vind het overigens niet zo erg als je er iets aan moet doen, als het maar niet dagelijks föhnen is...
    Ik heb het nu echt lang, tot over mn schouders. Ja, je kan het zo in een staart doen, maar ik ben ook al bijna 35 en ik wil ook een iets meer volwassen kapsel. A;s ik het los laat hangen is het wel mooi, maar moet ik er wel veel voor doen of het toonbaar te doen lijken, Er zit lichte slag in en moet echt een hoop stylingprodukten gebruiken om het mooi te laten vallen, met veel volume etc.

6. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Dan ga je toch voor de gulden middenweg? ;) Halflang in laagjes met een schuine pony of lok. Die pony kun je altijd nog wegsteken of er een mooie kuif mee maken. Paar high of lowlights en je bent weer helemaal hip :D

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Zoals Lady zegt, de gulden middenweg :) Is ook leuk! Ik heb zoiets van het is nu lekker lang, als ik 'oud' ben knip ik het wel af haha. Maar heb tussendoor ook wel eens de schaar erin gezet. Als ik het echt zat was dan zette ik er extensions in om de periode van het laten groeien te overbruggen!

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik had zoooo'n spijt toen ik het had laten knippen.. Ben nu weer aan het sparen.. :)

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik ben het ook wel eens zat.
    Maar durf het dus echt niet.
    Morgen laat ik weer wat laagjes knippen. :cool:

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, denk dat ik sowieso voor de gulden middenweg ga... lekker veilig :p
    Tot boven mn schouders laten knippen, laagjes erin ( heb ik nu ook maar als het zo lang is heeft dat ook weinig effect op het volume). Pony of schuine lok kan helaas niet, ik heb een kruin voorin. daardoor vallen heel veel kapsels ook gewoon niet mooi bij mij...
    Maar ben wel toe aan een frisser, hipper kapsel!

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb op 14 jarige leeftijd mijn tot dan toe altijd lange haar (tot op kont regelmatig) laten knippen tot een bob boven mijn schouders. Ik heb er nooit spijt van gehad, maar sindsdien gevarieerd tussen die bob, met laagjes, tot en met halverwege mijn rug. Het was destijds wel wennen, wat voelde mijn haar licht en mijn nek aan de onderkant koud. Wel veel complimenten en een aantal mensen die zeiden dat ze -ondanks dat dit leuk stond- het wel een beetje zonde vonden.

Zoals iedereen al zei: er is ook een middenweg als je het voor nu te eng vindt.

Overigens ben ik in de lente van 1996 voor het laatst naar de kapper geweest. Daarna heb ik het zelf, door mijn moeder en door mijn man laten knippen. Dat scheelt een hoop centjes!

12. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Hier had ik het niet op mijn langst, kan alleen geen foto vinden met langer haar.:

13. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    En hier net afgeknipt:

14. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Haal ze zo weer weg, vind het lange haar toch mooier.:)
    Ik ben dus weer aan het sparen!

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn haar is ook wat langer (tot over mijn schouders en een redelijke staart) en ik ga zaterdag voor het kapsel op de foto. Misschien iets langer nog van achter, maar zeker de dezelfde voorkant..
    Ik moet het voor mijn werk ook uit mijn gezicht dragen en met dit kapsel kan er nog een staartje in en eventueel met een clipje de voorkant opzij vastzetten..

Bijgevoegde bestanden:

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Druifje, een kleurtje is ook een verandering als je knippen eng vindt.

Ringeling, het staat je allebei goed!!!

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Loetje, gaaf zeg! Ga je ook voor die kleur?

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik twijfel nog.. Ik had strawberry blond in mijn hoofd, maar de kleur op de foto vind ik ook erg mooi. Eventueel met lowlights erin..

19. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Loetje, ik vind het ook een gave kleur. Ik ben van mezelf blond en was naar donker gegaan. Wilde toen weer terug naar blond. Eerst met highlights, toen hebben ze het helemaal geverfd maar dat sloeg na een week of 2 geelig uit. Toen hebben ze er e.o.a. spoeling in gedaan waardoor het warme eraf ging en toen werd het die kleur. Super gaaf maar nu zie ik, anderhalve week later, weer wat gele plukken verschijnen :$ Maar dat lichte is echt top, zeker voor de zomer!

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Jordan, ik ben van mezelf ook blond, alleen is het de laatste jaren steeds wat donkerder geworden. De kleur kan ik sowieso hebben, dus daarom de twijfel..

Kun jij je haar niet wassen met zilvershampoo om het gelige minder te laten worden?

Deel Deze Pagina