Ik ben er net achter dat ik zwanger ben en ik zou heel graag nu al een echo laten maken zodat ik kan zien dat het echt zo is en om er achter te komen hoe lang ik al zwanger ben. Wil eigenlijk niet tot week 12 wachten. Kan je bij een echobureau voor oa pretecho's ook de echo laten maken die ik nu wil? Of is dat raar?
Ja hoor, dat kan gewoon. Ik heb met 6weken (achteraf bleek t 7 weken te zijn na de termijnecho) en 9 weken een pretecho laten maken omdat ik erg onzeker was na een voorgaande mk. Bij mn dochtertje heb ik met 7 weken een pretecho laten maken omdat ik totaal onverwacht zwanger was en geen idee had hoelang.
Ik met 8 weken. De 8 weken grens was in mijn hoofd altijd erg belangrijk en als je rond die tijd een hartje ziet kloppen is de kans op een miskraam een stuk kleiner geworden. Foto's staan in mijn album (je ziet een vlek, maar oh god wat vonden wij die vlek prachtig!)
Ik had gelijk de verloskundige gebeld om te vertellen dat ik zwanger was maar geen idee had hoe lang. Ze had voor diezelfde week een afspraak ingepland voor de 1e echo. Daar hoef je geen pretecho voor te laten maken hoor, kost alleen maar geld!