Hoi Dames! In 2007 ben ik bevallen van mijn mooie dochter! 's avonds om 11 uur braken de vliezen. Meteen weeen om de 3 minuten. Toch 12 uur later nog maar 2 tot 3 cm en bijna geen weeen meer. Ondertussen de hele nacht geen oog dicht gedaan... Bijna 24 uur later mocht ik pas persen. Ik was toen zooo uitgeput dat ik er echt geen kracht meer voor had. Helaas moest er dus een pomp en knip aan te pas komen... Nu zou ik alles met liefde overdoen! Maar die knip... Wat een ramp. Wat deed dat de dagen erna pijn!! Nu ben ik zwanger van de tweede. Als het moet dan moet het, maar liever natuurlijk geen knip!!! Wat is jullie ervaring hiermee? Wie is er nog meer bij de eerste geknipt en wat gebeurde er bij de tweede?? Knippen ze op dezelfde plek? Heb je meer kans op scheuren als je bij de eerste een knip hebt gehad (zwakke plek??) Valt het herstel over het algemeen mee en had ik gewoon pech? Ik heb een volle week amper kunen lopen... Liefs, Janneke
Hoi. Volgens mij hoeft dat niet altijd zo te zijn hoor.. Bij vriendin van mij hebben ze bij de eerste een knip gezet.. Bij de tweede was er geen tijd voor en dachten ze dat t niet nodig was, maar toen is ze flink ingescheurd... Dit deed volgens haar meer zeer dan de knip Dus weet niet wat je dan beter kan hebben
Wat ik van de gyn begreep hoeft een knip bij de eerste niet automatisch een knip bij de tweede te betekenen.
Hoi, bij de eerste had ik in 2007 een knip en een scheurtje zijwaarts. Bij nummer twee was het twee weken geleden een klein scheurtje (volgens mij wel op het litteken van de knip). Maar deze keer is de boel veel sneller en zonder problemen genezen. Bij de eerste waren de hechtingen wat geirriteerd, nu nergens last van gehad.
hier ook bevalling gehad in 2007 van de 1ste en toen ook geknipt en een verlostang was ook geen pretje heb idd anderhalve week niet kunnen lopen heb er ontstekings aan gehad zowel in en uit wendig en om heel eerlijk te zijn had ik er nog niet aan gedacht dat het nu ook wel een zou kunnen gebeuren dat ze meoten knippen tot nu toe dus... *slik* toch maar eens eem vragen als ik naar de gyn moet andere week......
bij de eerste een flinke knip (10 hechtingen) en ook geboren met de vaccuumpomp. 2de weer een knip gehad op dezelfde plaats, maar niet zo'n hele grote knip en veel minder last van gehad.
Bij de 1e een knip ivm met vacuumpomp, bij de 2e en 3e ook een knip omdat het hoofdje bleef staan. Bij de 4e een paar scheurtjes. Ik heb van de 3 knippen behoorlijk last gehad, van de hechtingen van de scheurtjes ook. Maar meestal werd het na een maand of 2 wel minder.
Bij de eerste heb ik ook een flinke knip gehad omdat ze met de vacuum gehaald moest worden. Bij de 2e niet. Ik was bij de 2e alleen een beetje ingescheurd omdat het razendsnel ging, ben wel gehecht maar deed na die tijd lang niet zo pijn als bij die knip.
Bij de 1e hebben ze een knip gezet en bij de 2e ben ik uitgescheurd (niet op dezelfde plek) en ik vind knippen persoonlijk beter dan scheuren want ik ben tot mn anus uitgescheurd en ik heb er nu nog last van.