Ingeknipt.

Discussie in 'De bevalling' gestart door charity2010, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi Dames!

Ik ben nog lang niet uitgerekend maar maak me wel een beetje druk over de bevalling en dan met name over de knip!
    Mijn eerste bevalling ging echt super en ben dan ook niet ingeknipt maar ben best bang dat dat deze keer misschien wel zou gebeuren.

Wat is jullie ervaring met een knip? Vondt je de knip op het moment zelf erg pijnlijk en daarna?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Liefs.

2. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn bevalling een klein knipje gehad. Heb deze niet gevoeld en ook van het hechten heb ik niets gemerkt! Daarnaast heb ik in mijn kraambed ook geen last van de hechtingen gehad. Dus mijn ervaring is heel positief ;) Het is natuurlijk per persoon verschillend.

De kans dat je bij een tweede bevalling een knip krijgt, terwijl je die bij de 1e bevalling niet nodig hebt gehad, is klein hoor! Kansje is natuurlijk aanwezig, als bijvoorbeeld de baby het benauwd heeft en er snel uit moet. Maar daar moet je niet van uit gaan!

Groetjes Giulietta

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Bedankt voor je reactie! Mijn beste vriendin is ook ingeknipt tijdens de bevalling en die vertelde er echt een horrorverhaal over! Deed ontzettend zeer en het hechten wouden ze niet verdoven.. Dus ben echt heel bang! Maar dat de kans kleiner is bij een 2e als het bij de eerste niet nodig is geweest, steld me toch enigzins gerust :)

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier een flinke knip gehad, maar eigenlijk niet veel van gevoeld hoor. Het maakte me op dat moment ook niet zoveel uit. Na de bevalling natuurlijk wel wat last gehad, maar dat was na een paar dagen al een stuk minder.
    En idd, bij een 2e bevalling heb je er minder kans op :) Scheelt weer.

5. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Hier bij de eerste ook een knip gehad en niks van gevoeld. Ik vond het hechten wel een drama omdat de verdoving niet goed werkte. Bij de tweede klein scheurtje maar hechten ging pijnloos. Beide keren ook geen last gehad van de hechtingen.

6. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik heb een verdoving gekregen voor de knip, dus die heb ik helemaal niet gevoeld. Maar omdat er nogal wat paniek in de tent was (hartslag van baby viel weg) hebben ze me bijna tot in mijn kuit ingeknipt en het herstel daarvan vond ik vreselijk tegenvallen!! Het hechten was geen pretje en duurde uren voor mijn gevoel. Op een gegeven moment riep ik tegen de VK: "en nu is het afgelopen met dat gehecht!!!" En toen antwoordde ze: "ja, ik ben nu met de allerlaatste laag bezig" :$:$ Nee, dat was echt niet leuk.
    's Nachts kreeg ik een paar pijnstillers, omdat ik zoveel last had van de knip. Kon ook niet fatsoenlijk zitten of lopen. Heb zoveel mogelijk geprobeerd te koelen met ijs.
    Toen na een dag of 6 de hechtingen doorgeknipt werden was dat wel een verademing. Maar echt genezen is het pas na een week of 8.

Pffff...... hoop dat ik dat dit keer niet hoef mee te maken. Vond het herstel van die knip echt het ergste van de hele bevalling!!!

(sorry voor mijn verhaal!! :) )

7. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ben bij alletwee m'n bevallingen ingeknipt, bij de eerste was het n drama, veel pijn en vooral daarna ook lang & heftig last. Bij de tweede bijna geen last, zo zie je...zelfs bij dezelfde persoon kan het heel anders zijn..:D

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb een flinke knip gehad, maar heb er niets van gevoeld. Echt gewoon niets. Het hechten heb ik ook nauwelijks gevoeld.
    De hechtingen zijn de dagen erna wel gevoelig en het is niet bepaald fijn met zitten/opstaan etc. Maar nu na 9dagen is het eigenlijk zo goed als over :D
    Je moet het gewoon goed verzorgen.

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx voor jullie reacties! Niet elke reactie is even prettig maar bij de meeste valt het gelukkig mee. Dat is wel een opluchting. Mijn vk wist dat ik heel bang was voor een knip dus die dreigde tijdends de bevalling dat ze zou gaan knippen als ik nou niet eens flink ging persen, dat deed ik dus ook als een gek toen ze dat zei. Maar ik kan me dus niet voorstellen dat je dat op dat moment niets doet als ze zeggen van ja we gaan ff knippen..

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier een flinke knip gehad en ik heb hem gevoeld ook.. Ze knipte te vroeg en ik zat nog niet volledige in de wee. Jeetje wat deed dat zeer! Het hechten gelukkig maar weinig van gevoeld want dat werd verdoofd.

Rond een dag of 5/6 na de bevalling begon de knip erg pijn te doen en de vk heeft toen een paar hechtingen eruit gehaald en toen ging het gelijk een stuk beter.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb ook een flinke knip gehad maar voelde op het moment van knippen niks.
    Zag het gebeuren maar voelde echt niks...

Het hechten vond ik pijnlijk, maar wel te doen.
    Ze hadden me wel verdoofd alleen was er één plekje waar de verdoving z'n werk niet gedaan had.
    Wel was ik enorm geïrriteerd :)
    Kwam denk ik omdat ik dacht alles gehad te hebben en toen moest ik nog even gehecht worden (duurde ruim 3 kwartier)

De eerste week had ik wel pijn, moeite met gaan zitten enzo (en plassen de eerste dagen, aaauuuuuuuw!!!!) maar eigenlijk is het vrij snel hersteld! Heb er nu geen last meer van!

12. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Pff ben dr ook bn voor voornamelijk omdat ik jaren paardrij en ze al zeiden dat het dan mestal wel moet dus brrrrrrrrr, heb t gezien bij mn schoonzus maar die mork niets in een wee een snelle verdoving vooraf en t hechten geen idee maar t viel mee geloof ik...

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond de knip een geweldige bevrijding :) na 5 kwartier persen kon ze er uit :D ! Ik voelde gewoon dat ze onze dochter er eindelijk dóór kon!
    Naderhand waren de hechtingen wat minder inderdaad, 2 hechtinkjes gingen wat irriteren, dus die zijn er door de vlos uitgehaald in plaats van opgelost.

14. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Knip ( en scheur) zelf niet gevoeld.

Hechten was wel heel pijnlijk, kon me echt niet ontspannen en ze konden het ook niet goed verdoven. Herstel ook wel beetje pijnlijk geweest, maar het is wel helemaal goed gekomen en na verloop van tijd geen pijn meer.

En inderdaad, als je al een tijd aan het persen bent en het past niet, en de hartslag van je kindje zakt hard terug, dan ben je op zich wel blij dat ze een handje helpen hoor! Alleen mijn man dacht: wat gaat die dokter daar nou met die schaar doen......:(?? Lekker naief typetje! Zelf gelukkig niets van gezien.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier bij de eerste een redelijke knip gehad, ivm vacuumverlossing. Had al dik anderhalf uur zonder al te veel resultaten geperst. Helaas was de schaar bot, dus moest er twee keer worden geknipt. Knippen op zich vond ik meevallen. Hechten werd verdoofd en ik kreeg geloof ik zes hechtingen, maar had tijdens het hechten ook mn dochter al aan de borst.... dat scheelt ook een stuk. Enerzijds de afleiding :p maar door het zuigen van de baby maakt je lichaam een verdovend stofje aan waardoor je verder ook weinig meekrijgt.
    Na een dag of zes werden de hechtingen "vervelend" ivm het gaan trekken bij het gaan zitten etc. Op dag 8 zijn ze verwijderd en helaas is het laatste stukje van de wond op dag 9 of 10 weer opengesprongen :( Dit laatste stukje is pas na een week of 6 echt goed dicht gegaan.

Nu bij de tweede heb ik wederom een knipje gekregen, op de oude knip gezet. Bevalling ging best snel en tussen breken van vliezen, persen en geboorte zat iets van een half uurtje. Omdat ik aangaf dat het "van voren" heel erg brandde, heeft de VK uit voorzorg een knipje geplaatst. Mede om te voorkomen dat ik naar voren toe zou scheuren. Hechtingen zijn onder verdoving geplaatst, geloof iets van 2 of 3 (gyn had ze niet geteld :( ) En verder twee "schaafwondjes" waar ze niets aan hebben gedaan. Heb helemaal geen last van deze hechtingen/wondjes. Hechtingen lossen gewoon op is gezegd.

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Een grote knip gehad. Op het moment zelf totaal niets van gevoeld. De twee weken erna kon ik nauwelijks zitten, had ik erg veel last van de hechtingen en zwelling. Als ik moest plassen moest ik dit onder de douche doen en dan nog stond ik te huilen van de pijn. Het was echt vreselijk.... Sorry, kan er niets beters van maken!

Had ook een 'hoge vaginawandruptuur' en een perineumruptuur en ben uit de rupturen en de knip 2,5 liter bloed verloren.

Maar dit was dus echt niet normaal, aldus de gynaecoloog ;)

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Niet alle verhalen zijn even positief maar over het algemeen moet die welgevreesde knip dus wel meevallen! Dat is dan een geruststelling maar een nog groterde geruststelling is dat je er weinig kans op hebt bij een 2e als je hem bij de eerste ook niet hebt gehad :D!

Thnx allemaal voor de reacties!

18. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de oudste een knip en een scheur, van beiden niets gevoeld (weeen deden al pijn genoeg en de knip is netjes midden in een wee gezet). Verdoving zetten was wel gevoelig maar niet pijnlijk. Bij de tweede een scheurtje. Dat en het verdoven en hechten niet gevoeld vanwege ruggeprik :D

19. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij de eerste had ik een knip, totaal niks van gevoeld, vond alleen het idee eng.

20. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Bij mijn 1e drie ben ik ingeknipt. Bij de 1e vanwege een vacuumverlossing, bij de andere 2 omdat het hoofdje bleef staan.
    Bij de 3e moest de knip echt heel snel gezet worden (hartslag daalde en ik had enorme persdrang dus de vk was bang dat ik totaal uit zou scheuren als ik verder zou persen)
    De vk heeft de knip dus zonder verdoving en niet tijdens een wee gezet. Ik heb totaal niets gevoeld!
    Van de andere twee knippen (met verdoving) trouwens ook niet hoor. Mijn man vond het minder prettig, die werd gewoon misselijk van het geluid wat je er bij hoort. Ik heb dat ook niet gehoord, ik had het te druk met andere dingen!

Deel Deze Pagina