Zojuist ben ik begonnen met het kolven te leren, kindje is ruim 5 wk en ik heb een goede productie zo lijkt het. Nu 2x geprobeed te kolven, 5 min 1 kant de afgelopen 2 dg. De tsr komt er wel maar de melk stroomt niet. Slechts een paar ml komt er uit. Ik heb het rond de voeding van half 9 gedaan, de vorige voeding was dan rond 4 uur s nachts. Maar mijn borsten voelden in de ochtend vroeg heel vol aan, bij de eerste voeding, nu niet meer. Ze heeft ook aan beide kanten gedronken. Wat gaat er mis? Wil ik te snel? Is het tijdstip niet goed? Moet het na eerste voeding na 00 uur? Is er iets anders? En wat kan ik eraan doen... Wie helpt? Alvast dank!
Je kan je productie igg ophogen door elke dag na de eerste voeding te kolven. Wel opletten dat je geen overproductie krijgt. Ga ontspannen zitten..dus niet de hele tijd kijken hoeveel je kolft. Laat het gewoon even gaan. Zorg dat je er lekker warm bij zit. Bekijk ondertussen je kleintje..of foto's of filmpjes. Ik vond dubbelzijdig kolven met een band om te kolf vast te houden het meest prettigst. Door dubbelzijdig te kolven voorkom je ook verspilling doordat de andere kant gaat lekker zonder dat het opgevangen wordt. Succes!
Kolven moet je leren en je borsten moeten het ook leren Waarschijnlijk zal je na een paar keer merken dat het steeds beter gaat. Mag ik vragen welke kolf je gebruikt?
' s ochtends heb je vaak melk 'over' dat is dus een goed moment om te kolven en evt. De melk in te vriezen. Is je kolf goed, dus dat er geen lucht kan komen waar dit niet moet e.d?