schaam me diep: spijt naam dochter

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door naampje, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    hoi meiden

ik vin het zoooo erg... maar heb een beetje spijt of in ieder geval heeeeeel erg spijt van de naam voor mn 2 e kind..

ze word nu een jaar en ben er nog niet aan gewend..

ik vond het heel erg mooi en belangrijk dat het bij de naam van haar broer past, endat vond mijn vriend niet,.. het zijn 2 verschillende personen dus hoefde dat niet.

ik vind haar naam niet lelijk maar het word hier in het oosten erg boers uitgesproken en daar baal ik van ( vandaar spijt )
    en het past niet perfect bij mijn zoontjes naam..

van zijn naam heb ik elke keer als ik de naam hoor of zeg zo onwijs gevoel van trots : die heb ik gekozen die naam en hij is van mij!!
    En op mn dochter ben ik net zo trots begrijp me niet verkeerd, maar heb ik niet als ik dr naam hoor JAAA!
    en er blijven 2 namen door mn hoofd gaan die ik gewoon veeeeel mooier vind... maar vriendilef was er niet weg van....

ik voel me erg schuldig tegenover dr... terwijl ze er zelfnatuurlijk geen weet van heeft..maar toch.

wel past de naam bij haar... eigenlijk.. en toch.. krijg ik het niet uit mn hoofd!!

zoonlief heeft vrij niet voorkomende naam .. terwijl dochter dat in verhouding wel heeft..

wat moet ik nu.. ik BLIJF er aan denken!!!!! word er al gekkkk van!

Help....

herkend iemand dit? gaat het over? went het?

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vervelend, maar je zult eraan moeten wennen. Vindt je nu niet inmiddels dat die naam gewoon bij haar hoort, ook al vindt je het niet super? Want dat is belangrijker denk ik. En over dat boers uitspreken.... als het een vaker voorkomende naam is dan was dat toch al bekend lijkt me?

Als ik het 100 % voor het zeggen had gehad, dan heetten mijn dochters ook anders dan ze nu heten. Maar de namen passen echt perfect bij de persoon die ze zijn.

Geef het wat tijd zou ik zeggen en probeer het toch los te laten. Ze heet nu eenmaal zoals ze heet en dat is wie ze is. Vind het wel vervelend voor je...

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je hoeft je niet te schamen hoor, een naam is erg persoonlijk en belangrijk.
    Hier twijfel ik over de naam voor onze 2e.ik heb ok gezegd en ik vind hem ook mooi maar toch die twijfel. Ik hoop dat ik over een jaar niet met het zelfde probleem zit.dus ik begrijp je heel goed!
    Heb je ook niet een 2e naam of koosnaampje die je voor haar wilt gebruiken?

4. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    ja een koosnaampje wel, maar iedereen anders schijnt m niet in gevbruik te nemen...

de naam past wel echt bij dr dus dat vind ik wel fijn... maar voor mn gevoel had het gewoon veel mooier gekund... vind het zo erg voor haar dat ik me zo voel!

over dat boers uitspreken: de naam hoorde k zo goed als niet toen we het kozen maar nu ineens heel veel.. vandaar van te voren niet over na gedacht

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we onze dochter een afgeleide naam van een hele populaire naam geven. Eigenlijk vind ik de populaire naam mooier, maar omwille van de populariteit wil ik het niet. Ik moet nog steeds wennen aan de gekozen naam en denk soms dat ik spijt ga krijgen. Ik denk dat het een gevoel is dat groeit als je er aandacht aan geeft. Accepteer wat je hebt gekozen en probeer daar gewoon het mooie van in te zien. Hoe lastig ook.

Deel Deze Pagina