Help! Ongesteld geworden!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LoveXx, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    De titel zegt het al... vandaag weer ongesteld geworden..
    Ik had al zo'n vermoeden, want had steeds al wat buikpijn en mn melkproductie loopt terug... Deze week kolfde ik op het werk steeds maar 80 cc ipv 180/200.. En mn zoontje wordt 's nachts weer wakker :$ terwijl hij al vanaf week 6 doorslaapt.. (Hij is nu 5 maanden) heb het idee dat hij wakker wordt omdat hij overdag gewoon niet genoeg krijgt :(
    Wat moet ik doen om dit weer op te krikken? Gewoon weer vaker/langer aanleggen?
    Ik wil nog niet stoppen!!! :)

2. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    je zult zien dat het vanzelf weer beter gaat.
    Gewoon doen wat je normaal ook doet; voeden op verzoek en eventueel kun je nog een voeding nakolven.

En over dat wakker worden....mijn dochter sliep ook door en opeens na 6,5 maand niet meer. Zij is nu 13 maanden.
    Het hoeft niet aan jouw melk te liggen, maar gewoon aan de ontwikkeling van je baby.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij iedere kik aanleggen, ook in de nacht. Kost je 1-2 baggernachten, maar daar los je het wel (snelst) mee op.
    Het is vraag/aanbod en hoe meer je aanlegt, hoe meer productie gestimuleerd wordt. Zou ook proberen voldoende rust te pakken (lekker samen op bed?) en goed te drinken.

En het gaat over. Mijn ervaring is dat de BV-dip de eerste menstruatie het heftigst is. Succes!

(en ik sluit me aan, bij voorgangster, veel baby's hebben onrustige fase/nachten vanaf 3-4 maanden. Je hoort vaak dat ze doorslapen tussen 1-3 maanden en daarna een hele tijd niet meer ;)... Geldt overigens ook voor FV kindjes, heeft idd met ontwikkeling te maken...)

4. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Toen ik de eerste paar keren ongesteld werd, vroeg ze veel vaker om voedingen.
    Ook merkte ik dat mijn tsr veel langer op zich liet wachten, dit werd wel minder na 2 x ongesteld te zijn.
    Ook in de nachten als ik ongesteld was kwam ze veel vaker dan dat ik niet ongesteld was.

Allemaal hormonaal dus... Veel aanleggen, komt het goed!

Deel Deze Pagina