En dan bedoel ik vooral 'uitjes' buitenshuis. Wij gaan regelmatig naar de dierentuin, speeltuin, kinderboerderij, zwembad. En dit weekend voor het eerst echt 'op stap'...we gaan naar K3!!!! Ik ben benieuwd wat jullie zoal doen, ook om misschien leuke ideeen uit te putten (want soms is mijn fantasie een beetje op..). Naar kabouter plop of piet piraat of woezel en pip lijkt me ook heel erg leuk trouwens!
Ik ga vaak met Sara zwemmen , naar ballorig , lekker shoppen en slenteren door de stad .. naar de dierentuin en pretparken gaan we ook op de tijd heen ( vaker als het niet zo verdomde duur was ) en ook vaker nu naar het bos , schoenendoos mee en spulletjes verzamelen .. wil ook graag naar kabouter plop maar hier in de buurt zie je m niet zo vaak , vind ik wel jammer...
Wij gaan ook veel naar het bos.Of een kinderboederij waar verstandelijk gehandicapten werken(dat klikt met Floortje namelijk super leuk) Shoppen wordt hier ook vrij regelmatig gedaan.Strand is heerlijk om uit te waaien.Kabouterbos gaan we regelmatig heen .Natuurpark in Lelystad lekker op de fiets echt een aanrader!We gaan wel eens naar balorig en het zwembad maar eens per drie vier maanden.. Veder maken we regelmatig samen cake of een taart en straks natuurlijk pepernootjes.Floortje helpt eigenlijk ook altijd s avond met eten koken dan mag ze de aardappes in de pan gooien en wassen en de groente wassen vlees kruiden.Tja en als ik ga schoonmaken dan wil ze eigenlijk ook altijd meehelpen.Dus dat doen wij ook vaak samen Je doet er wel wat langer over maar het wordt wel super gezellig als je het samen doet.Ook gaan we regelmatig naar de manege hier in de buurt paardjes kijken!Of gewoon lekker een flink eind fietsen!
Ow, wat schattig allemaal he!? Ballorig ben ik nog nooit geweest, is dat leuk voor kleine kindjes (mijn dochter is bijna 3)
wij gaan ook naar ballorig en onze kevin 2 jaar vind het er heel leuk. ook gaan we regelmatig bij de stuuw bootjes kijken of bij het veerpont aan de maas. of gewoon lekker wandelen in het bos.
Bos Speeltuin ( zeker 2 keer per week) Oma of Pake en Beppe ( altijd feest spelen met de andere kinderen) Winkelen Zeilen Bibliotheek. Verder ben ik erg van het knutselen en gaan we vaak kleien, stukjes maken et cetera. Andere activiteiten als pretparken wacht ik liever mee. Nu heeft ze de leeftijd waarop ze ook nog de kleine dingen nog erg leuk vindt. Dierentuin gaan we binnenkort heen.
Ballorig is al leuk vanaf dat ze kunnen lopen en ballorig is qua prijs ook nog leuk omdat je alleen voor je kind betaalt. Hier zijn erb een hoop waar je als ouders ook gewoon de vollemep moet betalen Wat wij doen; wandelen dochter rent of loopt dan zelf lekker. alle plaatsen waar kinderen of dieren zijn! En shoppen! Dochter zoekt dan iets uit en roept mama mooi! Dierentuin, Efteling ook een groot succes maar wel duur natuurlijk. Kinderboederij blijft ook leuk. Bibliotheek is ook leuk. Ikea vindt ze ook erg leuk.
Fietsen! Ik heb van de zomer heel veel gefietst met mijn zoon. Hier ind e omgeving zijn veel leuke dingen te vinden zoals pontjes, of boomgaarden, of sluizen of iets dergelijks. Maar hij vindt het ook helemaal geweldig in de tuin mee te werken.
bos speeltuin indoor speeltuin soort balorig zwemmen naar de stad bij vrienden op bezoek tekenen dansen op k3
Haha, ik moest meteen denken aan het boek 'Luie ouders hebben gelijk' dat gaat over dat wij veel te veel dingen willen 'doen' met onze kinderen. En dat we dus te weinig ze zelf laten bedenken en ontdekken. Het boek overdrijft natuurlijk enorm, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je moet voor de grap maar eens kijken. Ik heb af en toe echt smakelijk zitten lachen.
Gewoon een blokje door de bouw lopen.. hondjes, poesjes, vogels kijken! Boodschapjes halen, Naar het dopr/stadt heen Afspreken met vrienden die ook kindjes hebben.. Zwemmen, ballorig, dierentuin, speeltuin, bos enz.. Dit zijn de dingen die Esmee het leukst vind!
Ik laat Emme daarom ook vaak gewoon lekker haar gang gaan in huis. Ze bedenkt dat de meest leuke dingen. Vanochtend heeft ze van de eikeltjes die we laatst in het bos hadden geraapt soep gemaakt in haar keukentje. Of ze rolt een bolletje van de cadeaulint uit door de kamer in een cirkel en dat is dan haar huis en dan legt ze haar poppen midden in de cirkel. Verder veel knutselen, kleien, verven, koekjes bakken etc. Buiten de deur: naar het bos, dierentuin (abb. heb je echt echt zo uit1) en lekker buiten spelen. Pim
Dierentuin (hier ook abo), speeltuin, wandelen in het bos, gewoon wandelen in de wijk en dan mag Joris elke keer zeggen welke kant we op gaan, fietsen (of hij achterop, of hij zelf fietsen), naar een beekje hier in de buurt stenen in het water gooien (vind hij geweldig), als er dingen in de stad zijn (muziek, kermis, rommelmarkt, koopzondag) naar zo'n dingen, treinen kijken, boten kijken, vliegtuigen kijken... Meestal als we gewoon even naar buiten gaan laat ik hem zelf kiezen wat hij wilt. Vaak zegt hij zelf "stenen gooien", "eikels zoeken"
Ik doe eigenlijk heel weinig dingen die geld kosten. Gewoon stukje wandelen met de poppenwagen. Stukje fietsen naar de geitjes, of naar de speeltuin. Stukje fietsen gewoon om het fietsen. Wandelen met de hond. Naar de bieb, naar de markt, boodschappen doen. Het liefst blijf ik ook gewoon in de wijk, gewoon lekker rustig. Ik krijg echt geen gelukkig kind van pretparken enzo, dat is zo druk en dan slaapt ze slecht tussen de middag. En daarnaast geef ik mijn geld liever aan dure uitstapjes als ze op een leeftijd is dat ze het zich ook echt kan herinneren. Dus K3 bezoeken we wel als ze 4 of 5 is. Hoewel op K3 dansen en meezingen wel zeker 3 keer per dag moet gebeuren hahaha!
2,5 is ze nu en nog nooit in n pretpark geweest. Komt wel als ze wat groter is. Wij gaan vaak naar t bos. Blokje om in de buurt. Samen spelen op de grond, lekker thuis. Ze help altijd mee met koken en de was in de machine/droger doen, en ook vouwen daarna. In het seizoen zitten we bijna elk weekend op de camping, veel zwemmen dus, en spelen in de speeltuin, kinderboerderij, rijden met t camping treintje en de hele dag buiten ravotten dan.
Tja, Eva vind het al geweldig om naar de Supermarkt te gaan. En dan met een klein karretje door de winkel, zelf de boodschapjes pakken, fruit wegen, alles op de band leggen Ze gaat 3x in de week naar t KDV. De andere 2 dagen door de weeks doen we niet echt dingen....gewoon samen knutselen, even naar de winkel, samen filmpje kijken, wandelen met de hond. In t weekend gaan we dan weleens naar een grote speeltuin en paar keer per jaar naar dierentuin/pretpark/kermis. Maar ik prop dus idd niet elke vrije dag samen vol met uitjes. Ze speelt graag zelf buiten, we hebben een groot speelplein voor de deur. Daar speelt ze dan samen met de buurtkinderen. Dat doet ze eigenlijk t liefste!
Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Wij gaan regelmatig ( ca 1x/maand) naar de dierentuin, ook wij hebben een abonnement. Eenmaal naar een pretpark geweest, was echt een succes maar idd. ivm. kosten doe je dit niet regelmatig. En ach, die 'kleintjes'...wat hebben ze nu eigenlijk nodig?? Een wandeling, stickertjes plakken, dansen en zingen enz. vinden ze al helemaal geweldig!!! Alleen knutselen doe ik te weinig. Ik heb ook nog een kindje van anderhalf jaar jong en die wil uiteraard alles doen wat grote zus ook doet....Om daar een goede balans in te krijgen vind ik weleens moeilijk. Stickertjes plakken, kleuren etc. gaat nog wel, maar kleien (alleen badklei) en verven doe ik zelden...
badklei??? Nog nooit van gehoord. Dat kun je blijven gebruiken denk ik? Vertel er eens wat meer over als je wil, het klinkt wel leuk.
Is echt leuk, het is klei voor in bad. Het is tevens badzeep (geurtje niet helemaal mijn smaak, maar goed). Ik heb het gekocht bij de Hema. Het zit in potjes, een pakketje bevat 3 of 4 potjes badklei met verschillende kleuren. Het is wel anders kleien dan normale klei hoor. Maar het idee is leuk en ook weer eens wat anders in bad. Ze hebben trouwens ook andere leuke dingen voor in bad bij de Hema; badstiften, badkrijtjes, badverf etc. Wel goed oppassen want op sommige artikelen staat dat het niet op de voegen terecht mag komen....En dat lijkt me soms wat lastig om te voorkomen! Met de badverf en klei die wij hebben heb je daar geen last van. Veel badplezier!
schaamteloos!! Dat kan echt niet hoor!! *lach* wij zijn ook nog nooit met dr naar een pretpark geweest wel gaan we regelmatig naar de speeltuinvereniging hier vlakbij dat is ook best wel groot en stiekum vind anne het allang leuk als er en glijbaan, zandbak en schommel staan. liefst met nog wat andere kindjes erbij... plus dat ze er met mooi weer een soort van peuterbad hebben dus dat is gewoon echt heel leuk. verder beetje hetzelfde als iedereen blijkbaar park, stad, wandelen, vrienden met/zonder kids etc en elke donderdag ons vaste uitstapje naar de bakker (en wat rondwandelen en beetje shoppen evt.. maar dat ligt er maar net aan) na de bakker met onze broodjes onder ons arm naar de hema koffie drinken (en ja dat vind ze geweldig.. vaak sprint ze op de heenweg naar d bakker al de hema in) stoer met een broodje van de bakker voor anne (het assortiment voor peuters is toch wel erg beperkt... ) en een pakje sap/melk en voor mama lekker kopje koffie of thee. erg gezellig altijd maar.. ik moet eerlijk zeggen.. het nieuwe assortiment van de hema.. is wel veel practischer voor een peuter ze hebben nu VERSE kleine broodjes (ipv uit de vriezer en dan tot baksteen ontdooid) en ook vaak rozijntjes of andere jip/janneke snoepjes. en natuurlijk de jip/janneke sapjes die ze al hadden kun je je kind ook gewoon iets geven dat je niet eerst zelf moet halen bij de bakker