Na de bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joanne92, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Hoi misschien onder een verkeerd onderwerp maar het heeft weinig met de kleine te maken dus ik plaats 'm maar hier :)

Ik heb dus een vraag, ik beval in juni als alles goed loopt.
    Normaal draag ik maat 34/36 en ik zie nu overallll leuke bikinis enzo, maar ik vind het heel moeilijk om wat te kopen.
    Ik ben nu 28 weken en laatste controle maar +4 aangekomen maar toch merk ik het aan mijn heupen, benen en mijn borsten zijn ook een cupmaat gegroeid.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? Niet rot bedoelt maar ik ben niet van plan om maat 40 te gaan kopen, ik wil wel in beweging blijven om zoveel mogelijk mijn oude figuur terug te krijgen.
    Alleen op dit moment denk ik: het past mss nu, maar dalijk te groot of andersom. En als ik wacht tot juni is al het leuke mss weg?
    Hoe waren jullie na je bevalling ( en dan het lieft dames die voor de zomerbevallen zijn) en kon je je oude maat weer aan? Of hoe lang duurde het..etc etc
    Alvast bedankt (hoop dat ik niet egoistisch overkom want zo is het niet bedoeld, loop alleen elke x in de winkel met die vraag)

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    je moet nog 12 weken en dan kan het met gewicht nog es heel snel gaan met wat eraan komt.
    ik zou het gewoon afwachten wat je nog past en wat niet meer.
    de een kan gewoon de oude kleren weer aan en de ander moet een maatje groter kopen.
    daar zou ik me nu nog niet druk om maken.
    in juni hangt er ook nog erg veel leuke kleding in de winkels dus op tijd ben je dan wel en dan is er vaak ook nog uitverkoop.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik was tot week 28 2kg aangekomen. Daarna ging het snel. Normaal had ik maatje 36/38, nou daar pas ik dus niet meer in. En dat terwijl ik (zonder baby etc) maar 5kg ben aangekomen. Dus kan het echt de laatste weken rap gaan hoor

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ik ben nog maar 5 weken geleden bevallen, geef borstvoeding, ik was 14 kg bijgekomen en na 2-3 weken was er weer 10 kg vanaf..

De laatste 4 zijn wel moeilijk precies, mijn buikvet blijft ook hangen, ik pas nog niet in mijn oude broeken :( Vind 't wel stom want inderdaad met de zomer in aantocht.. Veel kleedjes dragen dan vrees ik!

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Ja precies, je hoort het veel op het laatst. Ik moet het maar zien. Ook of mijn borsten zo blijven of terugkrimpen naar mijn gewone B (aangezien ik geen borstvoeding ga geven)
    Ik vind het echt heel moeilijk, zoiezo gaat er meteen een sluitlaken om mijn buik na de bevalling. Kijken of het echt helpt :)

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben bij de eerste 2 in totaal 12 kilo aangekomen, nu zat ik 1 week geleden op +6 (morgen weer controle). Heb ook normaal een maatje 34 en heb bij alle drie de zwangerschappen gewoon mijn eigen bikini's aangehad en daarna ook. Ben alleen nooit in de winter zwanger geweest, dus hoefde mijn zwemkleren niet vaak aan. Na de bevalling was ik bij beide al mijn kilo's gelijk al kwijt.. Maar ik heb geen aanleg om aan te komen, ik val juist veel te snel en teveel af. Ik zou zelf na de bevalling kijken en dan eventueel zwemkleding aanschaffen. Kan je ook rustig passen etc.. Denk niet dat al het leuks dan al weg is hoor.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik was in het begin ook maar een paar kilo bijgekomen omdat ik erg goed deed opletten en niet na de zwangerschap ineens behoorlijk dik wilde zijn maar de laatste weken vloog het erbij en hield ik ook nog eens gigantisch vocht vast, dus uiteindelijk bijna 30 kg bijgekomen :$

Ik ben het meeste nu wel kwijt bijna 2 weken na de bevalling en mijn voeten, benen, kont, armen en gezicht zijn weer zoals vanouds voor de bevalling, zit nog steeds in maat 40 zoals voor de bevalling MAAR mijn buik is echt nog niet hetzelfde :(
    Heb momenteel echt nog een hangbuikje, gewoon vel over wat terug moet trekken, ook best wel wat striae. Dat had ik ook de hele zwangerschap niet tot de laatste 2 weken, toen begon het ineens en niet zo'n beetje ook :)
    Ik draag dus ook nog steeds positiejeans want krijg mijn gewone jeans momenteel niet dicht door mijn buikje, verder aan mijn benen en rond mijn kont zitten mijn eigen jeans prima dus weet dat ik qua kledingmaat niet groter moet kopen maar dat buikje moet nog wegtrekken en dat heeft gewoon eventjes nodig. Is alweer minder dan verleden week.

Dus ik adviseer je om zeker niet nu al een bikini te gaan kopen want je lichaam gaat nog gigantisch veranderen en als je hem wel koopt en hem niet kan dragen (die kans is namelijk groot) dan lijkt me dat erg frustrerend en word je steeds met je neus op het feit gedrukt dat je lichaam veranderd is.

8. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Wat is een sluitlaken?

9. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Mijn voorgevel is in de laatste weken van de zwangerschap niet meer gegroeid... Maar of dat bij jou ook zo gaat zijn kan niemand voorspellen.
    Ik zal als ik jou was een broekje met touwtjes aan de zijkant kopen... en een topje op de gok. Bij de H&M kosten die dingen niet veel. Misschien kan je voor de zekerheid er twee kopen. Dan komt het zeker goed!

Zo'n band werd mij echt afgeraden na de bevalling. Het schijnt dat je daardoor je buikspieren minder gebruikt en dus minder snel een platte buik krijgt. Geen idee of het klopt maar ik heb het advies maar aangenomen ;)

10. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Niet te voorspellen!
    Hangt van je leeftijd, je verbranding, je aangekomen kilo's en tal van andere zaken af..

Toen ik op mijn 23ste beviel, voor mijn zwangerschap had ik ook maatje 36, was ik 20 kilo aangekomen, maar 2 weken na de bevalling was alles eraf af!

Sinds mijn 28ste ben ik nog 2x zwanger geweest (dit is de 3e keer sinds toen). En kwam ik 12 en 14 kilo aan. Maar daar bleef vlot nog 8 kilo over die na een half jaar er nog niet af waren.

Vandaar dat ik leeftijd, maat en verbranding opper... je kunt het nooit vergelijken met anderen. Ik zou pas in de zomer een bikini kopen.

11. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Ts, zo'n sluitlaken helpt. Maar je moet het niet de hele dag dragen, zodat je je buikspieren goed gebruikt.
    Ik ben nu weer in m'n oude kleren, maar dat heeft wel even tijd nodig gehad. Mijn zwemkleding heb ik ook lang niet gepast. Ik weet niet waarom je het erg vind om (tijdelijk) maat 40 te dragen? Een zwangerschap rekt je lichaam nu eenmaal voor een poosje op. Maar na verloop van tijd krijg je wss je oude figuur weer terug en pas je je kleding van voor de zwangerschap dus ook weer...(en de maten 40 heb je dan voor na je volgende zwangerschap...:D)

12. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    bij mijn 1e was ik na 2 weken alle kilo's weer kwijt maar pastte nog niet in mn oude kleding. Duurde nog héél lang voor mijn buik van flubber naar normaal ging, dus die paste niet in mijn broek. Zeker wel een halfjaar. Ook heb ik sindsdien een schoenmaat groter. En dat is alweer ruim 3 jaar terug.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik was 9kg aangekomen tijdens de zwangerschap en ik zat een week na de bevalling al op mijn startgewicht. Wel geef ik BV en dus zijn mijn borsten nog flink gegroeid de afgelopen weken toen de melkproductie goed op gang kwam. En mijn buik is natuurlijk nog een en al flubber.

14. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Een sluitlaken is heel ouderwets, mijn tante heeft het gebruikt bij haar 5 kinderen & behalve dat ze nu wat ouder is is haar buik daardoor alijd snel weer teruggegaan en krijg je dus die "rolletjes" niet zo erg.
    Je doet het om je buik (metgeloof ik een handdoek vertical over je buik opgerolt) en dan trek je het aan als een soort corset met allemaal touwtjes.
    Mijn tante heeft ze na de bevalling altijd een week omgehad, daarna moeten je buikspieren idd ook zelf weer krachtig worden.
    Ik snap ook dat het per leeftijd verschild mijn moeder was na mij (20jr) nog slanker dan daarvoor& na mijn broertje (toen was ze 30) is het idd niet meer geworden zoals het was.
    Ik accepteer ook wel dat mijn lichaam veranderd maar loop elke x zo twijfelend in de winkels en dan denk ik "balen!, wnat ga ik het passen of niet in de zomer?"

15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,245
    2,363
    113
    Female
    Ik ben eind april bevallen en heb de hele zomer borstvoeding gegeven. Ik was 11 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. IN de zomer paste de meeste zomerkleding wel weer, heb alleen een bikinitopje aangeschaft in een cupmaatje groter (en voedingsBH's natuurlijk). Deze was afgelopen zomer weer veel te groot, maar hopelijk kan ik m komend jaar weer aan! Mijn buik zat de eerste zomer nog wat ruim in zn vel, maar na een maand of 9 zag je bijna niet meer dat er ooit een baby ingezeten had (ik hoop dat dat weer zo is na nummer 2, maar anders maar niet)

16. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

Oct 23, 2013
    318
    58
    28
    Nou ik zit zowat met hetzelfde. Ik ga nu wel niet shoppen omdat ik zoveel mogelijk moet rusten tijdens mijn zwangerschap. Maar ik heb ook nachtmerries van mijn gewicht. Krijg je echt een hangbuik nadat je een baby gekregen hebt? Ik zou in mei bevallen waarschijnlijk wel vroeger door complicaties... Nou in de zomer is dat nog lekker te verstoppen onder een kleedje maar wat als ik in een bikini moet? Er zijn toch ook veel vrouwen die een baby krijgen en erna een strakke buik hebben? Doen die dan echt aan sport of? Ben wel van plan na mijn zwangerschap terug te lopen en kine lessen met trilplaat te nemen zodat ik zo snel mogelijk terug strak van. Ben nog maar 4kg bijgekomen. Maar die berichten van die hangbuiken daar word ik niet vrolijk van!

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Bij m'n oudste was ik redelijk snel weer net zo licht als voor m'n zwangefschap, maar ja het is gewoon heel moeilijk te voorspellen. Ik zou gewoon niet te dure items kopen als je dan toch graag iets wilt kopen. ;)

18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,170
    3,053
    113
    Nederland
    Ik was 12kilo aangekomen bevallen in Juli. Bikini paste ik wel weer was vlot 6-8 kilo kwijt in een week? Maar die laatste kilo's duurde bijna een jaar. Heb bijna een jaar erover gedaan me oude kleding aan te kunnen, wat een ellende was dat.

19. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Vorige zwangerschap ruim 10 kilo aangekomen. Ik paste na 2 weken m'n spijkerbroek weer eens en die bleek goed te zitten. Dat had waarschijnlijk de dag na de bevalling al weer gekund ware het niet dat m'n joggingbroek oneindig veel prettiger zat met al die hechtingen :D

Ik hoop dat het nu weer zo gaat minus de hechtingen.

Maar het is niet te voorspellen. Accepteren dat je dus even niet in je gewone maat past lijkt me de oplossing.

20. Twanneke

Twanneke Actief lid

Aug 18, 2014
    175
    0
    0
    Ik zat na beide zwangerschappen in no-time weer op mijn oude gewicht, maar zeker niet op mijn oude figuur. Mijn buik duurde het langst (3 a 4 maanden), no way dat ik me in die periode in bikini had willen steken. Ook mijn heupen leken breder en mijn borstvoedingsborsten waren reusachtig.
    Bovendien kan er met je bevalling nog van alles gebeuren en heb je straks misschien wel een lidteken van een keizersnee over je buik lopen. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar ik kan me voorstellen dat het in bikini dan die eerste keer toch even slikken is.
    Ik zou dus nog geen kleding voor na mijn bevalling kopen, maar even afwachten en dan een bikini in de uitverkoop halen of die van vorig jaar gebruiken.

Share This Page