1 kind=egoïstisch?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firegirl, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    tjah, dat is voor iedereen persoonlijk en verschillend he.

ik zie mezelf over 10 jaar met 3 kinderen :D niet voor de kindjes maar wil het zelf graag. waarom? geen idee...

ik wil ze graag kort op elkaar. wij gaan nu voor een 2de en wanneer de 3de komt zien we dan wel weer. je moet er wel samen voor gaan. en het zelf ook graag willen, het niet alleen doen om de 1ste een kameraadje te geven. ik vond het altijd super om broers te hebben (3) mijn vriend vond het niet erg om enigskind te zijn... aan alles zitten voor en nadelen

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou als ik jou was ook alleen voor een 2e kindje gaan als jullie dat zelf graag willen en inderdaad niet voor Emma.

Voordat ons zoontje geboren werd hebben wij het er vaak over gehad dat wij 1tje genoeg vinden, maar toch denk ik daar nu anders over vooral omdat wij het zelf heel leuk vinden zo een kleintje van ons samen en willen alles nog wel een keer mee maken. Natuurlijk vindt ik het ook leuk voor ons zoontje, maar dat is zeker niet de reden voor ons om er misschien ooit weer voor te gaan. Daarbij komt kijken dat wij moeilijk zwanger zijn geraakt via de mmm (3 jaar geduurd) ook dat moeten we maar kunnen/willen opbrengen. Of misschien dat er nog wonderen gebeuren en wij zonder hulp zwanger mogen raken.

Suc6 met je beslissing

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Helemaal mee eens! Ik las die zin ook met grote ogen net!:$

Hier dus ook de keus om het bij 1 te houden. Ten eerste moet ik er niet aan denken om weer zwanger te zijn en ten tweede zou ik niet weten hoe we het financieel rond moeten krijgen om voor 2 kids te zorgen. Nu zou het nog net kunnen, maar straks moeten ze naar school enz.....En we moeten dan ook verhuizen want plek in dit huis is er niet en 2 kindjes op 1 kamer lijkt me eerlijk gezegd niks.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik vind het ook moeilijk deze keuze te maken.
    Daarbij komt op de eerste plaats dat als wij er voor besluiten te gaan wij sowieso zitten met de vraag of er niet weer 3 mk aan vooraf moet gaan en 7 jaar ellende. Want zolang heeft het geduurt voor wij ons wonder hebben mogen ontvangen.
    Wij zijn ontzettend blij en dankbaar met hetgeen ons gegeven is. Wij ergeren ons er enorm aan het gemak van anderen waarmee ze over onze 7 jaar heen stappe nu we 1 kind hebben. INeens denkt men dat een 2e kindje vanzelfsprekend er wel snel achteraan zal komen.
    Wat kan ik me daar boos om maken!! ER is immers geen mens die ons kan garanderen dat het ons een 2e keer zou lukken en binnen welk termijn!

Vroeger heb ik altijd gezegd "ik wil 2 kinderen" kom zelf ook uit een gezin van 2 kids en dat beviel me wel.
    Contact met mn broer is neit zoals ik zou willen, die garantie heeft een kind nooit.

Daarbij komt dat ik al 35 ben en mn man 41. Wij zijn redelijk op tijd begonnen maar ja als het 7 jaar duurt gaan de jaren ineens hard. En dat speelt natuurlijk ook mee, sowieso wordt het zwangerworden alleen al steeds moeilijker door de leeftijd.

Dus als ik de wens toelaat, wat zal het me brengen?
    IN eerste instantie de onzekerheid of het überhaupt nog eens zal lukken zwanger te raken en te blijven. Zullen we dezelfde weg nog eens moeten afleggen (veel verdriet ed)

Of als het zo is als de meesten lijken te denken: "weg is vrij gemaakt dus ik ben zo weer zwanger".
    Kan ook, je weet het immers niet. Dan krijg je dus een 2e kindje. Kan ik dat aan praktisch, kunnen wij 2 kids geven wat ze nodig hebben? Qua liefde zit dat wel goed, daar twijfel ik niet aan.

Ons gezin met 1 kindje is nu een goed gebalanceert geheel. Ieder weet zn plekje, doet zn ding en is tevreden.
    In hoeverre verandert dat en zullen er dingen anders moeten omdat er nog een kindje is.
    Sowieso praktisch: huis anders indelen om een kamertje vrij te maken. Maar structureel, moeten beide kids dan wel naar opvang, of kunnen we het dan nog blijven oplossen zo als nu?

Kortom niet een beslissing die je over 1 nacht ijs kunt nemen.
    Maaaaaaar, zoals ik al zei, de beslissing zal hier binnenkort wel moeten vallen, want de tijd tikt maar door......

5. firegirl

firegirl Niet meer actief

#45 firegirl, 21 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2009
    Heb het er gisteren nog weer met mijn man over gehad en hij zei ook wat sommigen van jullie ook zeiden. Ik denk vooral aan Emma en dat het leuk zou zijn voor haar, maar ik denk niet aan mezelf. Ik ben net zelf aan het werk (net 2 maandjes bezig) en moet mijn school nog afronden. Heb het gevoel dat dan mijn eigen leven pas echt kan gaan beginnen. En ja, hard gezegd belemmert een nieuwe zwangerschap en kindje dat wel. Misschien moet ik het gewoon de tijd wat gunnen ofzo en ondertussen me heerljik gaan ontwikkelen.

Of klink ik nou wel egoïstisch?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, dat vind ik persoonlijk wel realistisch klinken. Eerst school eens afmaken, een tweede kan daarna ook nog. Eerst een tweede en dan je opleiding afmaken is heel wat moeilijker...

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zie duidelijk het verschil tussen mijn man en mij, hij is enigskind en ik heb een zusje en ook al sloegen we elkaar soms de koppen in vond ik het wel heel erg gezellig..

Mijn man heeft (volgens MIJN mening) echt een sociale achterstand, die kan veel minder delen, kan zich minder goed inleven in andere mensen en kan zichzelf moeilijk opzij zetten als soms er gewoon wel eens wat moet gebeuren als je daar eigenlijk niet zoveel zin in hebt, zoals bv Kerst vieren met heel het gezin ziet hij de lol niet van in (ja met ONS gezin dus onze kindjes maar opa en oma enzo vind ie allemaal niet nodig)

Nu komt hij wel uit een gezin waar zijn moeder altijd werkte en hij altijd "gedumpt" werd met een sleutel, een zak chips en een fles cola (kortom niet echt gezinsgevoel) dus denk dat dit ook wel meespeelt.

Mijn man wilde er eerst ook maar eentje maar toen hij zag wat hij allemaal "gemist" had aan familiewaarde en gevoel (en dat had hij natuurlijk nooit eerder gemist omdat ie niet beter wist) had zoiets van ja we gaan voor een tweede en NU wil hij zelfs een derde!

Vooral bij een erge ziekte van je ouders, tragische gebeurtenissen zoals overlijden, of noem maar een leuk iets als trouwen, geboorte ziet ie wat de waarde kan zijn van een echte familie met broers / zussen en dat heeft ie toch gemist (en mist ie nu)

MAAR ik ben wel van mening dat je moet kijken naar wat je je kind kan bieden (aandacht, spullen, scholing, behuizing e.d.) en dat je dit ook moet laten meewegen in je beslissing.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Volg je eigen gevoel!

Jij moet de kids opvoeden... als jij het gevoel hebt dat je het aankan om een 2e kindje op te voeden en als je gevoel zegt dat je dit echt heel graag wil moet je het doen.. niet omdat het anders zielig is voor je dochter, vind ik zelf een beetje onzin!

En wat ik hiervoor las, met 1 kind heb je geen gezin vind ik al helemaal de grootste onzin allertijde! Dus als je 'maar' 1 kind hebt en dus niet helemaal voor 100% aan huis gekluisterd zit heb je geen gezin!? flauwekul..

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Het is maar hoe je het bekijkt, het hebben van meerdere kinderen kan ook egoïstisch zijn namelijk.

Op dit moment kiezen wij bewust voor één kindje. Ik ben 35 en mochten we er aan toe zijn, zullen we een jaar verder zijn. Dan moet het ook nog maar eens lukken allemaal en hoewel ik heel snel zwanger was van Esmae (2 maandjes), wil dat niet zeggen dat het bij nummer twee net zo gaat.

We hebben en krijgen nog steeds te horen (van directe familie... stumperds) dat één kind toch geen kind zou zijn. Alsof je het over paaseieren hebt (een is geen geen ei, twee ei... etc. etc.).

Ik heb mijn zwangerschap als heel zwaar ervaren. De bevalling verliep ook verre van soepel en uiteindelijk werd het een KS en daarna een flinke ontsteking. Een aanslag op mijn lichaam vond en vind ik het nog steeds. Maar oh, wat is het meisje welkom in ons leven! Wij willen haar geven wat ze nodig heeft. Naast de (vanzelfsprekende) liefde ook de nodige begeleiding, de aandacht, de tijd, de rust en wat er nog meer bij komt. Het gaat hier niet om verwennen, dat zeker niet. Mocht ze willen studeren, dan zou het kunnen, wil ze liever op reis, dan is dat fantastisch.

Mijn partner en ik zijn beiden heel gevoelig en hebben ook een enorme behoeft aan een stuk rust en regelmaat, met twee kinderen zou dat al (kunnen) veranderen.

Hoe dan ook, we kiezen bewust, dat vind ik niet egoïstisch. Het zou het kunnen zijn als je tegen beter weten in meerdere kinderen zou willen, omdat JIJ het zo leuk zou vinden voor je kind. Dat weet je namelijk niet... wie weet vind dat enig kind het wel prima zo..

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tip:

Bij twijfel.. NIET doen! (lijkt me voor zich spreken maar je weet maar nooit..;) )

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee dit klinkt verstandig, niet egoistisch! ;)

12. firegirl

firegirl Niet meer actief

Voel me al wel wat gerustgestelder haha. Stom he. Nou voorlopig nog maar niet dan. Jullie ook succes met jullie keuze!

Deel Deze Pagina