1 kind en geen kinderwens meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Robinmama2016, 30 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

AvdY Niet meer actief

Als je niet wilt, dan niet, daar hebben anderen zich maar bij neer te leggen.
    Over dat als je maar 1 kind hebt, je niet echt moeder bent/geen echt "gezin" hebt, dat slaat uiteraard nergens op, maar doen helaas een deel van mijn vriendinnen ook aan mee. Superirritant, ook omdat zij eerder toe waren aan kinderen/zwanger worden en blijven heel makkelijk ging.
    Ik heb aangegeven dat 3 of 4 kinderen mijn ideaal lijkt, maar dat het maar de vraag is of dat dat gaat lukken met mijn miskramen en verminderde ovariele reserve. Als reacties kreeg ik: kijk eerst maar eens hoe twee kinderen je bevallen. En van de moeder met vier kinderen: twee is geen echt gezin hoor.
    De projectie van anderen moet je maar gewoon los laten, en je vooral niet laten "dwingen" als je zelf geen zin hebt in meer kinderen.

2. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Dom gedoe van moeders die zeggen dat 1 kind geen gezin maakt of iets.

En jij mag lekker doen waarbij jij je goed voelt. Sommige weten dingen namelijk al wel vroeg en sommige draaien nog wat ook prima is.
    Lekker je eigen wensen en leven doorlopen en anderen ach die zullen altijd hun mening klaar hebben liggen

Lekker genieten van je complete gezin ♡

Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Heb niet alles gelezen.
    Maar ik had na mijn eerste ook echt absoluut geen wens voor een tweede. Wilde het echt niet, maar ik heb ook een man en die had die wens heel erg!
    Uiteindelijk kregen wij een nichtje en neefje en ik zag hoe lief, leuk en zorgzaam mijn kind was. Ineens van de 1 op andere dag wilde ik zo'n klein vriendje of vriendinnetje voor mijn oudste. Mijn man was door het dolle.
    Als je het mij persoonlijk vraagt was ik helemaal gelukkig met 1 kind en hoefde het dus echt niet, maar de liefde tussen mijn 2 kinderen en voor mijn 2 kinderen is het mooiste wat me is overkomen.

Ik ben blij dat ik dit door mijn man ook heb kunnen ervaren. Hoe gelukkig is ook was met 3.

Ik probeer duidelijk te maken dat ik je gevoel herken . Doe waar JIJ en je partner zich goed bij voelen. Als dat met 1 prachtig kind is, is dat goed.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad!

5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat mensen je niet serieus nemen. Doe vooral waar jij/jullie je goed bij voelen. En of dat 1 kind is, of 8, of dat het over 10 jaar toch gaat kriebelen,: het is jouw leven. Geniet van je gezin en wat betreft de mening van anderen 'ene oor in andere oor uit' :thumup:

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Daarbij zijn er heel veel broers en zussen die niet klikken met elkaar of wanneer ze ouder zijn totaal geen band hebben. Meer kinderen wil niet altijd zeggen dat ze ook werkelijk iets aan elkaar hebben. Het is allemaal koffiedik kijken.

sannever en RoIn vinden dit leuk.
  7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.226
    4.457
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij is kok jong moeder geworden (net 19) en voelt aan alles in haar wezen dat ze niet nog meer kinderen wil. Zij krijgt ook regelmatig de reacties zoals hierboven allemaal geschreven, onwijs lastig om mee om te gaan. Jij moet de keus voor jou maken. Ja je bent nog jong, maar jij weet wat jij voelt. Leuk voor anderen dat het na jaren begon te kriebelen, dat hoeft voor jou niet te gelden. Lekker bij jezelf blijven en je niet gek laten maken.

Pyaar en Gewooniemand vinden dit leuk.
  8. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    1 kind maakt wel degelijk een gezin. In mijn ogen slaat het helemaal nergens op dat het niet zo zou zijn volgens sommige mensen. Ik vind het een respectloze opmerking naar de ouders met 1 kind en de kinderen die enigkind zijn. Want zij komen dus niet uit een gezin? Zij zijn te min ofzo? Belachelijk!

Zara75, RoIn, Marbloempje en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik zei dan mooi: prima, baar jij er dan 1 voor mij?
    Is t gelijk klaar met t gezeur. Nog erger, dat ze aan zoon vroegen of er een broertje of zusje aan kwam nog! Naaaa mensen, schaam je! Een 3 jarige erbij betrekken!

Hier overigens ook omgekeerd meegemaakt, dat de naasten graag wouden dat ik maar 1 kind kreeg (maar was vanuit zorg om mij of t fysiek haalbaar was maar alsnog rete irritant als ik ineens weer hoorde 'zou het echt maar bij 1 houden hoor!' ).

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik krijg er soms ook wat van hoor. En al helemaal dat gedoe met 1 kind ben je geen compleet gezin ? Huh ? Wat ? Ja sorry daar kan ik niks mee. Ik heb mijn dochter gekregen toen ik 23 was. Ze is inmiddels 6 en ik dus bijna 30. Nog steeds geen wens voor een 2e. En vooral toen ze nog klein was zeiden ze vaak oh wacht maar straks krijg je wel weer kriebels. Komt nog wel. Nu zijn we 6 jaar verder en nog durven ze het te zeggen. Of eerder op te dringen. Ik ben gelukkig met mijn ene dochter en ons gezin en daarmee basta :)

RoIn en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  11. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Misschien even een andere invalshoek. Ik snap dat die zeurende mensen vervelend zijn. Zou het helpen om te zeggen dat je NU geen kinderwens hebt en dat je het wel gaat zien of dat nog komt? Misschien dat ze dan tevreden zijn en het over andere dingen gaan hebben? Bijvoorbeeld of je met je nieuwe vriend gaat trouwen ofzo:roflmao:

RoIn en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zolang die mensen jouw leven niet hoeven te lijden is hun mening niet zo relevant.
    Haal er uit wat je kunt gebruiken en de rest ene oor in andere oor uit.

mausi vindt dit leuk.
  13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de new born! Gaat het goed met jullie? :D

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  14. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Trek je niets van andere mensen aan want ze hebben altijd wel wat te zeuren..
    Ik ben 28 en zwanger van de 3e maar weet zeker dat ik niet nog een baby wil.. zelfs dan blijven er mensen die zeggen: je bent nog jong.. wie weet hoe je er over 5 jaar over denkt ;)

Pyaar vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Mensen hebben altijd een mening, maar daar hoef je je niks van aan te trekken hoor.
    Ik ben dan "al" 35 en mijn kinderen 11 en 6. Ik weet voor 1000% zeker dat ik absoluut geen kinderen meer wil en mijn man ook. Maar ook dat vinden mensen raar en roepen dat je dat nooit kan zeggen. Nou geloof me, dat kan ik echt wel. Er speelt van alles bij beide kinderen waardoor het soms al boven mn pet gaat. Daar hoef ik geen derde bij.

Pyaar vindt dit leuk.
  16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    En ook hier doet heel ZP mee aan jou zeggen hoe jong je bent en dat de tijd zal leren. Irritant!! Ik ben 26 en heb 2 kinderen. Daar blijft het bij! Er kom geen 3e. Ook niet over 10 jaar.
    Ik wilde wel dolgraag een tweede, maar nu weet ik 100 procent zeker dat ik geen derde wil. Ook hier zeggen mensen nou wie weeet......

Mijn man is 30 jaar ouder dan ik, dat scheelt ook natuurlijk. Maar zelfs wel eens te horen gekregen dat je niet wist of er nog een ander kwam waarmee 't nog kon :eek::eek::eek: nah Ik snap je gevoel hoor, 't lijkt alsof je als je jong volwassen bent toch jezelf moet bewijzen ofzo.

Dus geniet van je enige kind :p dat is helemaal prima en niemand hoeft zich daar mee te bemoeien

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik vind het echt super lief hoe iedereen hier reageert op een lid die met dit probleem rondloopt, maar ziet dan niemand dat dit een nieuw lid is, met dit als eerste topic en waarschijnlijk gewoon een soort enquête aan het houden is? Ze heeft nog geen 1 keer op iemand gereageerd. :roflmao::|

18. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Viel me zeker ook op @Ysabella en zit nu al de hele avond in mn hoofd met de naam van haar dochter. Zou het accent niet goed staan of is dit een versie die ik nog nooit gehoord heb :oops:

on topic, lekker belangrijk wat andere mensen vinden of zeggen. Als jij maar happy bent. Laat het gaaaaaaaan :D

Ysabella vindt dit leuk.
  19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Niemand zegt hier dat ze nog een kind moet nemen of willen. Maar alles even in perspectief: zij is erg jong, 20 jaar. Relatie met vader over en weer nieuwe vriend. Begin 20 ben je doorgaans nog bezig met een opleiding of je bent aan het werk in een starterspositie. Dat ze nu geen 2e wil dat snap ik, er is waarschijnlijk een hoop gaande en ze is druk met haar dochter. Als ze geen 2e wil dan is dat prima en dat mag iedereen zelf weten. Iedereen probeert alleen duidelijk te maken dat je in de toekomst anders over je niet-kinderwens kan gaan denken. Dus ja, de tijd zal het leren. Gelukkig mag ze zelf weten welke keuzes ze maakt in die tijd.

Ik dacht het 10 jaar geleden ook allemaal te weten. Inmiddels al heel wat keren mijn toekomstvisie gewijzigd. Omdat het leven zo loopt als het loopt en je als mens verandert en je plannen, dromen en wensen daarmee ook.

stiertje88 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Laat de mensen maar praten meis.
    Voor nu ben jij compleet met 1 kindje en dat is prima. Je bent niemand verantwoording schuldig. En bedenk je je over bijv 4jaar is het nog jou leven!

Hier bewust ook 1 kind en ook ik hoor die rare opmerkingen. Laatst nog door een gescheiden moeder met 3 kinderen van 2 vaders en die vond dat zij "een echt gezin" had en ik niet met 1 kind.. gek mens,moest er hard om lachen.

Deel Deze Pagina