1 kind en geen kinderwens meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Robinmama2016, 30 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jij vind het schijnbaar moeilijk om gewoon antwoordt op een vraag te geven he;)

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Uhm, wat een vreemde reactie. Jij zegt dat je liever niet aan kinderen was begonnen dan er 'maar' voor 1 gaan.
    Dus ik vraag me af: stel dat het toch bij 1 was gebleven, wat dan? Ik verwachtte gewoon een inhoudelijke reactie, maar goed.
    My bad.

3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Het valt ook niet te begrijpen op de manier hoe je het uitlegt.
    Dus eigenlijk laat je je keuze afhangen van je kind of er nog een kind(eren) bijkomt.
    Dat vind ik namelijk heel bijzonder, mijn kind heeft daar niks mee te maken want ik moet opvoeden en zorgen en niet mijn kind. Dus als IK het niet meer wil dan komt er geen kind meer bij.
    Hoe kan je nu aan een 2 jarige zien of hij behoefte heeft aan een broertje of zusje? Kinderen weten gewoon niet beter dan hoe de situatie is dus ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik mijn keuze zou laten afhangen van hoe het loopt in het gezin.

Paardenbloem, Gewooniemand en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nouja ik zeg niet helemaal dat ik dan niet aan kinderen zou zijn begonnen, je kunt immers niet weten of het daadwerkelijk allemaal lukt.
    Maar ik wilde er sowieso voor 2 of meer gaan, had mijn man daar anders over gedacht hadden we het vast niet gedaan (of gewacht tot we het eens waren).
    Maar vragen of ik spijt had gehad van mijn kind als ik er maar 1 had gekregen is natuurlijk een rare vraag, natuurlijk zou ik geen spijt hebben dat ik alleen hem zou hebben.. Maar had het wel jammer voor hem gevonden dat ik hem geen broertje(s) of zusje(s) kon geven.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Je hebt je eerste kind en merkt bijvoorbeeld dat het snel overprikkeld is door omgevingsgeluiden, je hebt een kind wat autisme heeft of whatsoever. En jij en je man willen graag een tweede, dan kijk je toch hopelijk ook naar de situatie van je eerste kind?! Ik vind het nogal egoïstisch van je om te zeggen dat jij je keuze niet laat afhangen van je kind en dat het de situatie maar gewoon moet accepteren, het is nogal iets opeens een broertje of zusje krijgen.
    Ik vind het erg belangrijk dat in situaties die de hele dynamiek van het gezin laat veranderen een wel overwogen keuze is waarbij ik in ieder geval het gevoel heb dat het voor iedereen goed is.
    Kind nummer 1, daar heb je voor gekozen, daar wil je zo goed mogelijk voor zorgen en ook bij kind nummer 2 wil je dat. Maar als ik mijn twijfel had of het wel verstandig zou zijn voor mijn eerste kind om een broertje of zusje te willen voor hem zou ik daar zeker eerst heel goed over nadenken ipv egoïstisch denken. ‘ hij heeft niks te willen.’

6. Robinmama2016

30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    #66 Robinmama2016, 31 okt 2019
    Laatst bewerkt: 31 okt 2019

Ik ben via een andere naam al jaren lid geweest. Ik heb nu een ander account aangemaakt omdat ik graag een frisse start wilde. Het is op een forum altijd moeilijk om in te schatten of iets echt is, maar je mag wel een beetje vertrouwen hebben in andere forumgebruikers.

7. Robinmama2016

30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    Het is Esmè. Je spreekt het uit als esmee....

8. Robinmama2016

30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    Ik ben sinds twee jaar gestopt met school en ik werk nu. Ik heb nog wel plannen om weer met een opleiding te beginnen in augustus en mijn vriend en ik dromen er over om over 2-4 jaar naar Australië te emigreren. En ik heb het soms al heel zwaar met mijn enige dochter. Ik zie op dit moment absoluut geen reden om een tweede kindje te willen en ik vraag me soms eerlijk gezegd af of het verstandig is om bijv. Over 5 jaar wel voor een tweede te gaan. Het leeftijdsverschil zal dan bijna 9 jaar zijn en een zwangerschap is ook een hele aanslag op je lichaam. Weer 20 kg aankomen, de eerste 2 jaar oververmoeid, relatie onder druk. Als ik daar allemaal overna denk, denk ik eerlijk gezegd dat het wel goed is zo. Ik heb het nu goed, waarom zou ik zo'n enorm risico nemen? Vandaar dat ik nu geen kinderwens meer heb. Misschien dat ik er over 5 jaar anders over denk, maar dat weet ik nu ook nog niet. Ik sluit niks uit, maar ik ben nu ook heel tevreden.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou, zo kan je het zeggen toch?

Zoals ik er nu over denk niet, we voelen ons compleet.

Zo zeg ik het altijd wel. Maar ja, ben nu ook 41. Mensen snappen het wel. Overigens heb ik niets tegen moeder worden als je wat ouder bent hoor!

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha maar waarom dan geen Esmé dan snapt ook iedereen dat er Es-mee staat ipv Es-mu ;)

Zal wel iets met hip en eigenwijs zijn...

Lappies vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Maar ik mis (of heb er overheen gelezen), hoe je vriend erover denkt. Want je dochter is je van je ex toch? Heeft hij geen kinderwens?

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou dit gewoon zo uitleggen als iemand er om vraagt. Voor nu hebben wij geen wens voor meer kinderen. Wie weet wat de toekomst brengt.

Hoe staat de vader van Esemè tegenover een emigratie van zijn dochter? :oops:

13. Robinmama2016

30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    Haha ik woon in Duitsland. Hier spreken we het allemaal uit als Esmee

14. Robinmama2016

30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    Ja maar wij denken er precies hetzelfde over. Misschien willen we er ooit wel eentje bij, misschien ook helemaal niet. Hij vind 1 eerst genoeg

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar dit is toch niet 1 en geen kinderwens meer? Of zie ik het nu verkeerd?

Dit is 1 kind en wie weet komt er ooit een bij maar voor nu vinden we het wel even prima.

Echt geen kinderwens hebben betekend dat je je bij wijze van morgen laat sterreliseren zonder er ooit spijt gevoelens van te verwachten.

RoIn vindt dit leuk.
  16. Robinmama2016

30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    #76 Robinmama2016, 31 okt 2019
    Wij zijn 2 jaar geleden al naar Duitsland verhuisd, daar had hij geen problemen mee.
    Ik weet het eerlijk gezegd niet precies, hij weet het ook allemaal nog niet.
    Om eerlijk te zijn doet hij nu al helemaal geen moeite om een vaderfiguur in haar leven te zijn. Hij komt als het aan hem ligt 1x per jaar langs, met haar verjaardag. Hij is ook actief drugsgebruiker en ziet geen reden om daarmee te stoppen. Ook niet voor onze dochter.
    De verhuizing staat ook echt nog in z'n kinderschoenen. Er moet nog zoveel gebeuren. Mocht het onverhoopt zover komen dat hij toch geen toestemming wil geven, dan vragen we via de rechtbank vervangende toestemming.

17. Robinmama2016

30 okt 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    #77 Robinmama2016, 31 okt 2019
    Het is allemaal zo ingewikkeld. Hij wil opzich over 5 jaar een kind, maar dat weet hij niet zeker. Echt een vurige wens heeft hij in iedergeval niet. Ik heb daarintegen ook geen vurige wens voor een tweede. Ik heb het elke dag gewoon retezwaar met 1 kind, laat staan met 2. Ik zie het gewoon echt niet zitten (mede door de ervaring die ik heb met mijn dochter) maar ik kan niks uitsluiten. Voor nu heb ik in iedergeval geen kinderwens. Soms zeg ik dat wel eens tegen mensen en dan krijg ik altijd zo'n dom antwoord dat ik dat helemaal nog niet kan weten. Komt een beetje zo over alsof ik niet weet wat ik wil en niet weet wat ik voel. Heel frustrerend. Elke keer als ik over nog een kindje krijgen nadenk en alles voor de geest haal wat er gebeurd is toen ik mijn dochter kreeg voel ik gewoon een enorme weerstand. Op dat moment weet ik zeker dat ik noooit geen kinderen meer wil.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Je spreekt jezelf een klein beetje tegen en dat is niet erg jullie zijn nog heel jong. Vaak is een kinderwens dan ook nog niet mega aanwezig bij een man en jij hebt het ook behoorlijk voor je kiezen gekregen zo te horen.
    Je wil nu geen kinderen maar sluit het in de toekomst niet uit. Maar erna zeg je ze nooit te willen.

Als ik naar mezelf kijk dan heb ik dit ook jaren geroepen. Gewoon met alles wat ik tijdens de zwangerschap heb meegemaakt en erna hebben het gewoon niet tot een positieve ervaring gemaakt. Roze wolk, niet gezien.

Ik heb ergens wel een weggestopte kinderwens, zou het voor mijn zoon fijn vinden. Maar ik heb gekozen voor een man die kinderen bijna als aliens ziet. Dwz hij is heel lief met mijn zoon maar voor die tijd was hij nooit echt in de buurt van een klein kind geweest sinds hij zelf volwassen is. Binnen zijn kennissenkring heeft hij maar een vriend die kinderen heeft die hij ook daadwerkelijk heel af en toe ziet.

Het past niet binnen ons leven nu. Maar als dat het de komende drie jaar ook niet gaat doen dan gaan er ook geen kinderen meer komen. Dan ben ik 35 en hij 45. Dat is voor mij nu echt een grens.

Wat me wel opvalt is hoe heerlijk het is als zoon een vriendje te spelen heeft. Ze zijn heerlijk samen bezig en vermaken elkaar. Ondanks dat hij het alleen prima doet zou het voor hem echt leuker zijn om een broertje of zusje te hebben.

Mijn vriend is wel enigst kind. En pas nu zijn vader afgelopen jaar heel ziek is geweest miste hij het wel om dat niet met een gelijkgestemde te kunnen delen.

19. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Oke in het geval van een gehandicapt kind of autisme of iets dergelijks kan ik het mij voorstellen dat je er anders in zal staan en dat mee zou laten wegen maar daar had ik niet bij stilgestaan en zo had ik het niet opgevat in je reactie. Het kwam meer over als ja als ik zie dat mijn kind het leuk vind om met iemand te spelen dan gaan wij voor een tweede want dat is voor hem leuk en niet perse iets wat wij leuk vinden maar het hem zo gunnen.

Ysabella vindt dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Zo was mijn reactie helemaal niet bedoelt gelukkig, wij als ouders zullen in de eerste plaats een tweede of een derde moeten willen. fijn dat je snapt wat ik bedoel!

Ik moet wel zeggen dat het eerst bij ons uitgesloten was, wij waren met zijn drieën compleet en toen wij onze zoon elke dag zagen spelen met andere kinderen en daar echt heel blij van werd zijn wij gaan nadenken over een tweede. Dus in die zin heeft onze zoon ons wel laten nadenken hoe wij ons gezin zien en dat een tweede zeker met net zo veel liefde als onze zoon welkom is! :oops::D

Deel Deze Pagina