1 kindje egoistisch of?

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Daar denk ik ook weleens over na,ik heb met mijn oudere broer nooit geen band gehad altijd maar ruzie's!!

Ik denk dan alleen als we ooit later komen te overlijden wat dan??
    Maar dan zal ze zelf ook een man en ik hoop kinderen hebben.
    Ik vind het iig niet egoistisch,dat moet toch iedereen voor zichzelf weten!

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik ben er altijd heel duidelijk in geweest: Als de natuur meewerkt, dan zou ik graag maar 1 kindje krijgen. Vooralsnog wat we met de echo gezien hebben, is het er maar 1. :D

En of andere mensen dat egoistisch vinden, daar trek ik me niets van aan. (Is ons nl ook al te kennen gegeven door vrienden;)) Ik heb liever 1 kindje die alles kan bieden bij wijze van, dan 2 of meerdere kinderen die ik weinig tot niets kan bieden.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook maar 1 kindje.
    dankzij de manier van bevallen(bijna dood beide) hoeft het van mij niet, en ik ben gronische ziek geworden, met een ziekte waardoor ik misschien geen kinderen kan krijgen en mocht het wel lukken, zoals ik me nu voel kan ik het niet eens aan.
    \dus geen egoisme, er zijn factoren waardoor het gewoon niet kan.

en een broer of zus is ook niet altijd leuk.
    ik heb heel wat helse jaren gehad met mijn broer, heb hem zo vaak vervloekt, en mijn vriend heeft dat met zijn zusje.

ik zeg altijd geen 2de, we nemen gewoon een puppie erbij

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    vind het nogal raar als mensen zeggen dat dat egoistisch is :D ik heb liever 1 kind die ik n goed leven kan geven dan 3 kinderen terwijl ik het me eigenlijk financieel niet kan permiteren maar het alleen doe omdat ik het zielig vind om het maar bij 1 kind te laten? ik vind dat niet echt een goede reden om aan meerdere kinderen te beginnen...

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Nee ik vind het niet egoistisch als je het bij 1 kindje laat...dit is toch een eigen keus.
    Maar ik ben zelf wel blij dat ik voor een 2e ben gegaan omdat ik het wel heeeel erg leuk vond..( en mijn man natuurlijk ook ).
    Ik zelf ben 21 dus vrij jong nog...en heb ook altijd geroepen ik wil na mijn 30e geen kinderen meer dus ik heb nog even...
    Of ik voor de derde ga...dat weet ik nu nog niet omdat ik mijn handen er nu even vol aan heb.
    Maar wie weet over een paar jaartjes...:)

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik vind het dus echt niet egoïstisch mensen. moet toch iedereen zelf weten. Soms heeft 1 kind zelfs ook nog voordelen bijvoobeeld als je graag nog ver wilt reizen. Dat lijkt me een beetje onmogenlijk als je tussen de 3 a 6 kids hebt om ff naar china ofzo op vakantie te gaan

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    en je familie vraagt het ook met wat ze weten van je ziekte?

8. Ik ben een alleenstaande mama(heb wel een vriend) maar we wonen niet samen en hij is ook niet de vader van jaydienne. Maar ik hou het lekker bij 1 kind, ik geniet ervan maar weet niet of ik nog zoveel geduld kan opbrengen vind het heel zwaar.

En wil nog zoveel dingen doen,waarbij het makkelijk te combineren is met 1kind,mischien een 2e ook maar niet voor mij.
    Wil nog 32 uur blijven werken,en mijn taartenbusiness uitbreiden,misschien een taartenwinkel zelf.
    Vind het ook niet ego als mensen het bij een laten.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Er zijn familieleden die het wel eens gevraagd hebben of er ook nog ooit een tweede kwam, maar dat was vlak na de geboorte van Joris en vaak ook uit nieuwsgierigheid. Maar nu krijg ik die vraag niet meer. Zijn vaak mensen die mijn situatie niet weten die het vragen momenteel... Vooral omdat blijkbaar sommige mensen het raar vinden omdat Joris al 3 jaar is en geen broertje of zusje heeft...

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tis egoïstisch om een 2e of 3e kindje te nemen omdat de buren je anders egoïstisch vinden ;)
    Ben enigst kind. Ja ik had wat broers of zussen gewild. Maar die zijn er helaas niet. Aan de andere kant zijn zij de ellende bespaart gebleven die ik gehad heb met mijn vader...tja...het is maar wat je egoïstisch noemt heh?
    Mijn kinderen hebben wel broers en zusje.... De eerste 2 snel achter elkaar dan hadden ze wat aan elkaar ivm leeftijd. En n RUZIE dat het hier soms is! Pffffff...niet te filmen!
    Je weet NOOIT hoe het balletje rolt. En als je met 1 kind je gezin compleet vind dan is dat prima. Is nml JULLIE keuze. Vind je dit niet dan ga je voor nr 2 of 3 of... Ook jullie keuze.
    Enige wat ik niet kan verkroppen is mensen die mij erop aan kijken dat ik er 3 heb. Komen met woorden als overbevolking etc op de proppen. "Was eentje niet genoeg!?"
    NEE duidelijk niet heh! Anders had ik er geen 3!!!
    Ik denk persoonlijk niet dat ze nog klagen als er straks iemand nodig is om hun kont te vegen als ze oud en hulp behoevende zijn en mn derde is een van de zusters die dat komt doen... (kleine ergernis van mij ;))

En als ik financieel kon had ik er nog 4!!! :p

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Nou ja ik open dit topic ook om te horen hoe mensen erover denken.
    Ik kan er nooit bij dat er mensen zijn die serieus zeggen dat het egoistisch is!
    Ik vind dat iedereen dat heel goed voor zich zelf kan gaan bepalen.
    En ik zeg dan ook meestal: en mensen die maar 1 kindje kunnen krijgen? Die kinderen worden toch ook fatsoenlijk groot.

Laatst ook een stel wat geen kinderen wilde, nou je moest de mensen er om heen horen. Ik snap die reacties gewoon niet.
    Wat hier eerder is genoemd: ik vind het juist verstandig van deze mensen dat ze een bewuste keuze maken en niet zomaar een kind of een 2e nemen omdat dat er maar bij hoort.

Heb ook een zus met een jongetje van 4 jaar, ook zij krijgt vaak de vraag. Maar mijn zus is mentaal helemaal niet sterk en heeft ook een erge postnatale depressie gehad. Die vind het zo prima! Nou ik vind het een ERG verstandige keuze van dr, ze wilt absoluut niet dat dr kindje eronder lijdt.

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou ik denk dat veel mensen mochten willen dat ze een kind kunnen krijgen. Ik zou hartstikke blij zijn als ik er dan eindelijk één zal krijgen.

Oja, en kinderen die neem je niet, die krijg je. Dat zag ik ook nog ergens staan.;)

13. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Nee, precies. En hoe kunnen anderen oordelen....
    Idd is het denk ik verheerlijking, mijn gevoel. Ik had ze niet maar heb wel vaak gedacht: had ik dit maar niet alleen hoeven doen.
    Maar ja, tis niet anders, mn ouders wilden wel maar daarmee kom je er niet. Idd, kids KRIJG je en NEEM je dus echt niet!

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik ben enig kind en heb dit nooit erg gevonden. Mijn man heeft vier zussen en ziet ze eigenlijk maar weinig. Er is geen ruzie ofzo, maar er is ookniet superveel contact. Het is dus niet perse leuker merk ik hier.
    Het is de vraag of erhier een tweede komt. Ik zou wel willen, maar ik heb twee mk's en een eug gehad. Dit vind ik zo zwaar en verdrietig, dat ik hierdoor misschien wel wil stoppen met proberen. Dan zal onze dochter alleen blijven. Denk dat ze het prima vindt hoor, iedere keer een verdrietige moeder, dat is pas zielig voor haar!

15. Jompie

Jompie Niet meer actief

Onze dochter zal ook enig kind blijven en voel me daar absoluut niet egoistisch over.
    Ik heb een ziekte waarbij ik ook toestemming moet vragen aan de arts om zwanger te mogen worden en om te bekijken of mijn lichaam dat nog een keer trekt, ca jaar voordat ik zwanger wil worden moet ik beginnen met andere medicijnen(waardoor ik me zwaar *** voel). die moet ik dan , als ze aanslaan , gebruiken tot ca 6 mnd na de bevalling.
    Sinds ca een maand of 4 voel ik me eindelijk weer mezelf.

Het ergste vindt ik nog dat de fam. op de hoogte is van de situatie maar dan toch met enige regelmaat vraagt wanneer de 2e komt:x.

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik vind dat mensen blij en dankbaar moeten zijn als ze al één gezond kind mogen krijgen! de term 'kinderen nemen' vind ik echt zo erg!!

voor de rest is iedereen Baas in Eigen Buik en heeft de rest van de wereld daar geen ruk over te zeggen :D

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hier de bewuste keuze om gigantisch van deze zwangerschap te genieten omdat het ws de eerste en laatste is!....

Wij hebben allebei een goed gevoel bij 1.. maar zeggen ook eerlijk.. ze nooit nooit.. Misschien denken we er over een jaar of 5/6/7 wel anders over??

;) En tja.. dan wordt t vast weer als egoistisch gezien dat het leeftijdsverschil zo groot is.. tja.. Mensen hebben altijd wel commentaar!

Wij hopen onze dochter juist meer te kunnen bieden doordat het financieel allemaal haalbaar blijft..

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vind het niet egoistische om maar 1 kindje te KRIJGEN dat moet iedereen voor zichzelf beslissen ..

Denk alleen dat heel veen mensen niet stil staan bij het feit dat niet iedereen zo makkelijk kindjes kunnen krijgen, denk dan ook dat de meeste die het egoistische vinden miss zelf nog geen kids hebben en ze miss niet makkelijk kunnen krijgen .. ik kan er helemaal naast vinden maar denk wel dat het voor sommige moeders moelijk kan zijn ...

En ook ik vind '' Kinderen neem je niet die krijg je '' ... Doet enorm pijn als mensen zeggen '' oooow wij nemen een tweede kind '' ... Lijkt net alsof je je eigen kind op gaat halen bij een afhaalpunt ;)

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ja inderdaad. sambal erbij?

20. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wij laten het ook bij 1.
    Ik was 21 toen ik beviel, en dus vrij jong, en heb nu een goede en vaste baan en wil verder groeien, dus daar ben ik wel egoistisch in.
    Ik ga nu voor mijn carriere, zodat we meer geld hebben en een groter huis kunnen kopen, en voor het EERST op vakantie kunnen gaan.
    Ik wil er zeker van zijn dat ik mijn dochter alles kan geven wat haar hartje begeerd, en ben bang met 2 dat dat bij ons niet gaat lukken.
    Maar goed ze word volgende week 4, en ik ben 25 dus zeg nooit, nooit...

Deel Deze Pagina