terecht teleurgesteld?

Discussie in 'De lounge' gestart door senta, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Dinsdag is ons meisje alweer 3 weken oud. Kraamvisite Nog bijna niet gehad. Ben er niet rouwig om. Dan niet denk ik dan.
    Wat mij enorm steekt is dat de mensen dicht bij ons niets laten horen.
    De zus van mijn man is in het ziekenhuis 5 minuutjes binnen gerend blik geworpen en weg gegaan. Maar tot op heden niets meer gehoord of gezien van hun. Sterker mijn zwager haar man dus heeft nog niets laten horen. Ook niet gezien. Ik wordt alleen super kwaad als ik op fb moet lezen dat die wel bij het 3 dagen oude kindje van een vriend is geweest en o zo verliefd is. Mijn man zei al tsja het is een grote oet l****l.

Dan zijn ouders als wij niets laten horen zien wij hun ook niet. Cadeautje moeten wij nog krijgen. Nu gaat het mij dat niet om. Maar zeg het niet steeds en toon eens wat interesse. Cadeautje van onze zoon ook nooit gehad.
    Bij het kleinkind hiervoor werd gezegd ja ieder stel ontvangt van ons bij geboorte en flink overlevingspakket. Nou hier nooit wat gezien.

Ik merk zelf dat ik door de teleurstelling best wel mijn best moet doen om niet op alle slakken zout te leggen. Maar het voelt een beetje alsof onze trots en ons geluk niet geluk alleen voor ons geldt en het de rest niets doet.

Wat bereik ik hiermee. Niets behalve even mijn hart luchten bij iemand anders dan mijn man. Het is toch zijn familie waar ik flinke kritiek op heb nu. Is voor hen ook niet leuk.

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Gefeliciteerd met je meisje!!

Dat is inderdaad lastig, maar ik zou mij ook behoorlijk teleurgesteld voelen en misschien wel boos.
    Je bent zelf zo gelukkig en trots en dan tonen hun niet eens interesse..
    Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar laat het links liggen. Hun missen jou fantastische kindjes.. Geniet lekker van je nieuwe gezin en laat hun debegin periode niet verpesten.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.742
    1.061
    113
    Jammer is dat hoor! Waren ze bij jullie eerste kindje wel allemaal eerder geweest? Want ze is nog geen 3weekjes dus wellicht dat ze jullie wat rust gunnen? Weet ook niet hoe de band normaal is, want zie je elkaar anders nooit dan zul je ze nu ook niet als eerste op visite zien verschijnen denk ik..
    Jullie rijkdom meis trek het je niet te veel aan. Hoop dat jou familie wel betrokken is en dat je daar je trots wel kwijt kan!

4. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Gefeliciteerd overigens!

Heb 2 dochters van 7.5 en bijna 6. Bij de eerste vrij veel visite, niet veel contact erna. Bij de tweede enkel wat familie, daar hield het bij op. Werd mijn schoonzus zwanger, en bij de geboorte (17 maand na mijn jongste) vertelde mijn schoonmoeder leuk: en, wat heb je van die 750 gekocht? ik: huh? dus vroeg mijn schoonzus, joh, heb je een meevallertje? nee zei schoonmoeder, bij jullie allen heb ik 750 euro gegeven, bij jullie eerste kind. Ohja? zei mijn man, nooit gezien, ze beweert nog steeds bij hoog en laag dat ze dat iedereen heeft gegeven, nou, ons niet dus. Het zal me verder een wordt wezen, ze heeft daardoor gevoelsmatig ook niets in te brengen, bij de anderen mengt ze zich veel meer (ze heeft 3 zoons).

Anderzijds hadden we het toen heel goed kunnen gebruiken, kregen onze dochter tijdens studeren en wonend op een studio. Ach...

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Kan me erg goed voorstellen dat je teleurgesteld bent, ja..

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie meisje!

Ik herken het enigszins alleen betreft het hier familie in de zin van neven en nichten. Bij hun allemaal op kraamvisite geweest en nu wij eindelijk na jaren wachten aan de beurt zijn, niks, noppes nada, ook de verjaardagen hebben ze overgeslagen. De beide broers waren laat en de band kwam langzaam op gang, ik vermoed omdat ze zo klein en teer was. Nu ze groter is zijn ze gek op d'r.

Hoe denkt je man er eigenlijk over dat zijn broer en zus (begreep ik dit goed?) het afhouden en zijn ouders een boel beloven maar niks nakomen?

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik snap je teleurstelling. Ik zou dat ook erg jammer vinden!
    Maar jullie hadden altijd wel close contact dan?

8. Dahlia

Dahlia Lid

3 feb 2014
    46
    0
    0
    Drenthe
    Gefeliciteerd met jullie dochter!

Ik begrijp je teleurstelling helemaal. Ben zelf super trots op onze zoon en wil hem aan iedereen tonen.

Geniet lekker van je dochter!

9. senta

senta Niet meer actief

Allereerst wij genieten zeker. De eerste verliep als dramatisch. Nu alles perfect. Dat is al het genieten op zich.
    Mijn man is ook enorm teleurgesteld. Het contact is behoorlijj. Lippen de deur niet bij elkaar plat maar we zijn er voor elkaar feestdagen enzo worden samen gevierd. En ook verjaardagen grote familie daarnaast nog wel een aantal keren per jaar.
    Het is zo jammer dat het zo gaat. Bij de eerste waren ze er al op dag 0, 1, 2 rn later thuis ook nog 2 keer. En nu gewoon niets.

Zijn ouders betreft tsja ben er inmiddels aan gewend maar leuk wordt het niet. Maar het is mij de eer te na om erom te vragen zowel cadeau als visite.

De rest van de visite. Daar heb ik vrede mee. Maar de familie. Dat snap ik gewoon niet.

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hmm dat zou ik ook echt niet fijn vinden :(
    Net alsof de tweede minder is dan de eerste.

En je eigen familie? Komen die wel regelmatig of iig laten ze wat weten?

11. senta

senta Niet meer actief

Mijn kant van de familie komt regelmatig langs een Als ze eens niet kunnen komen er behoorlijk wat berichtjes binnen op een dag. In iefer geval behoorlijk wat interesse.
    Ook naar de oudste toe doen hun enorm hun best. Betrekken hem er bij enzo.

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Van harte gefeliciteerd!

Tja, als ik al mijn lef had verzameld had ik ze er zeker op aangesproken wat de reden is van hun wegblijven!
    Aan de andere kant zou ik niet eens de energie er meer in willen stoppen, ga genieten van je gezin.

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik vind het eigenlijk heerlijk, dat gezeik met die visite laat ze maar lekker wegblijven, ik vind sommige wel leuk en die zijn ook geweest en de rest vind ik totaal niet boeiend... kan lekker mn leventje weer leiden zonder al dat geplan e.d. zoals bij de eerste.

Wij hadden wij de tweede een kraamfeest georganiseerd dat heb ik bij deze geeneens gedaan want toen zouden ze komen en 1-2 dagen ervoor werd ook alles afgezegd en zat ik met een taart van 150 euro in mijn maag haha, alle spullen gehaald en toen ineens konden ze niet van 50-60 man naar max 10 ofzo.

14. senta

senta Niet meer actief

Dat is ook zeker wat wij doen lekker doorgaan met genieten. Maar dat zelfs de familie niet op komt dagen blijf ik vreemd vinden. Zeker als zoals in dit geval wel moeite gedaan wordt voor familie.

Ik heb de neiging heel kinderachtig te doen binnenkort is zijn zus jgeloof niet dat ik ga. Ik ga niet naar hun zegt mijn gevoel nu. Kan nog bijdraaien als ik iets minder pissig ben.misschien?

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ja als zijn zus nog helemaal niet geweest is zou ik idd ook niet gaan dan ben je "net bevallen" en heb je gewoon nog niet de puf ervoor LOL (excuus mag je best eens gebruiken haha)

16. Soit

Soit Niet meer actief

Herkenbaar hoor, het wordt ieder kindje een pak minder.
    Bij de eerste kreeg ik zelfs nog kaartjes toen ik zwanger was, nu feliciteert het gros me niet eens meer.
    Triest, maar ik lig er niet echt wakker van...

Deel Deze Pagina