hoi hoi heb net even lekker in bad gelegen heerlijk. toen kneep ik in mijn rechter borst. en wat denk je komt er een beetje doorzichtige vocht uit. dus ik dacht he even de linker ook doen. en jawel ook daar kwam het uit. en het was trouwens een beetje plakkerig. nu zullen jullie wel denken van wat een muts zeg, maar ik heb dus voor 13 jaar terug een borst verkleining gehad en heb dit bij de eerste zwangerschap niet gehad. zou ik dan nu toch de melkproductie op gaan brengen? moet er wel bijzeggen dat ik geen bv ga geven. groetjes sandra
ook met borstvergroting of borstverkleining is t mogelijk om borstvoeding te geven. Bij de een lukt t de ander niet. Bij jou dus blijkbaar wel. Door er in te knijpen ofzo zul je niks bevorderen, alleen een leuke ontdekking gedaan Als je geen bv gaat geven heb je als je wel productie hebt mss wel kans op stuwing ofzo in je kraamtijd maar dat mag je nog ondervinden hihi
Je kunt je kind in elk geval je eigen melk geven, of het volledig kan of in combinatie met kunstvoeding valt niet te voorspellen. Wel jammer dat je het bij voorbaat al uitsluit je kindje aan de borst te nemen. Al neem je alleen in de kraamweek je kind een paar keer aan de borst, dan krijgt het colostrum en dat betekent al gauw 6 weken bescherming tegen ziektes enzo. Mooi meegenomen toch?
Dat gele is colostrum. Hier even wat info voor je: Colostrum zit boordevol eiwitten. Deze eiwitten bevatten antistoffen die de baby beschermen tegen ziektekiemen nu het buiten de beschermende baarmoeder is. Colostrum is laxerend. Je baby heeft in de baarmoeder afvalstoffen opgeslagen in zijn darmen, dit noemen we meconium. Deze zwarte, plakkerige ontlasting moet hij na de geboorte snel kwijt. Vaak kleine beetjes colostrum helpt om de ontlasting kwijt te raken. Op deze manier wordt je baby niet, of niet erg, geel.