1 leeg vruchtzakje en 1 gevuld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bianca019, 16 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca019

    Bianca019 Lid

    22 jan 2006
    95
    0
    6
    hallo
    ik heb een vraagje
    ik heb 3 weken geleden wat bloed verlies gehad en daarom heb ik een vroege echo gehad en daarop waren 2 vruchtzakjes te zien
    1 lege en 1 met een kloppend hartje
    maar er zat ook bloed in me baarmoeder en de gynacoloog had tegen me gezecht dat ie de kans 50 50 % schat
    dus we waren niet heel erg blij maar nu heb ik 3 weken later afgelopen maandag weer een echo gehad
    en de gynacoloog zei tegen dat het bloed weg was en dat het er goed uit zag
    wel heb ik duidelijk 2 vruchtzakjes 1 die leeg is en 1 waar al duidelijk een klein mensje in groeit hij had al armpjes en beentje
    we hebben het hartje zien kloppen en zelfs even mogen horen
    maar die 2 de vruchtzak ik even groot als die andere
    nou vraag ik me af of ik dat vruchtzakje ka gaan verliesen of dat ie kleiner word
    is het nu zo omdat dat andere vruchtzakje er zit dat de kans op een miskraam nog iets groter is als normaal
    en is de kans nog erg groot dat als je met 9 weken het hartje heb horen en zien kloppen dat je een miskraam krijgt???

    sorry voor het lange verhaal maar u heeft me de vorige keer ook zo goed avies gegeven nog hel erg bedabkt daarvoor


    groetjes bianca

    [​IMG]
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Bianca,

    de kans dat he nu goed blijft gaan met je kindje is inmiddels veel groter dan 50%. Het hartje klopt en je bent al ruim 9 weken zwanger, dat zijn heel gunstige tekenen. Je hebt helaas nooit 100% garantie, maar ik zal me zeker niet te veel zorgen meer maken nu. De kans dat het lege vruchtzakje kleiner wordt, is groot. Soms zie je er nog een restje van terug in de vliezen als je kindje is geboren, maar niet altijd.

    Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord.

    Mirjam
     
  3. Bianca019

    Bianca019 Lid

    22 jan 2006
    95
    0
    6
    hoi
    ja ik ben een stuk veder gekomen
    ik ben gewoon heel erg onzeker en ik vroeg me af of de kans op een miskraam nu kleiner is dan normaal of is de kans even groot als je het hartje nog niet heb gehoord en dat je nog maar 6 weken bent of zo
    en ik vroeg me af of het lege vruchtzakje geen kwaad kan voor het gevulde zakje
    ik hoop dat ik nu een beetje kan gaan genieten en wat onzekerheid van me af kan zetten

    groetjes bianca


    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina