Hoi, Ik ben nu voor de tweede keer mama van een geweldige meid. Maar goh, ik voel me soms net zo onzeker als toen bij Rory. Mila ging met 16 weken over op 4 x 210 cc water. En nu 3 weken later drinkt ze ineens superslecht. Ze laat bij elkaar wel een hele fles staan. Om 23.00 uur voeden is geen optie omdat ze dan amper 30 cc drinkt. Verder komt ze ook niet eerder 's nachts / 's ochtends (ze wordt pas om 7 uur wakker ). Ze heeft sinds afgelopen donderdag ook last van spuitluiers. Wie weet er raad voor me? Ik ben bang dat ze misschien uitdroogt. Ze zal nu zo'n ruime 7 kilo zijn. Groetjes, Toontje
Misschien in plaats van 4 flessen 5 flessen geven, en dan de tussenpozen korter maken, word ze moe van het drinken? Is het gaatje in de speen te klein, de speen te stug? Ik denk ff met je mee hé...
Voel eens aan de kaakjes ipv kijken, soms voel je namelijk het puntje van het tandje doorbreken, terwijl het bijna nog niet te zien is. Bram vertoonde hetzelfde gedrag toen hij 4 maanden was en hij kreeg inderdaad een tandje.
Even in de gaten houden en als het langer duurt toch even de huisarts bellen als je het idee hebt dat ze uitdroogt. De huisarts kan je wel vertellen of je misschien met ORS moet beginnen.
ik zou zowieso even de ha bellen meid, misschien heeft ze wel wat onder de leden terwijl je het verder niet echt aan haar merkt... als kleintjes aan de diaree zijn kunnen ze idd heel gauw uitdrogen...houd dit zelf goed in de gaten door af en toe haar huid (bijvoorbeeld op de bovenhand) even vast te pakken en te "knijpen" zeg maar...zolang de huid niet ff "blijft staan" en gewoon direct terugvalt en de eigen kleur weer terug krijgt valt het nog wel mee, maar ik zou het zeer zeker goed in de gaten houden, en eventueel kijken of ze tussendoor wat gedestilleerd water wil drinken om op die manier toch genoeg "vocht" binnen te krijgen.. succes