Wat is dat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi even een vraagje

Mijn dochter die doet soms echt zo treuzelen met de fles, dan drinkt ze en dan stopt ze en gaat dan om haar heen zitten kijken en brabbelen en dan laat ze zo 70 a 100 staan (fles 180) en dan daarna bied ik hem toch aan en dan drinkt wel weer wat, maar wat is dit nou.
    Ik gebruik speen 1.
    Want soms denk je nou ze heeft genoeg, en dan ga ik vervolgens met haar lopen ofzo en dan gaat ze weer hard op haar hand smakken en als ik dan de fles geef neemt ze weer.....raar of niet?

Gr Desi

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Misschien is Demi al toe aan een iets grotere speen, de nummer 2. Dat zou je eens kunnen proberen. Ze mag ongeveer 15-20 minuten drinken. Succes!

Groetjes Linda

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, Ik heb nu inderdaad speen 2 en dit gaat veel beter, ze drinkt nu weer goed, ik geef haar 5 flessen van 180+6 maar gisteren heeft ze er maar over alle flessen 90cc laten staan.
    Dus dat is helemaal Top!
    Maar wat ik raar vind, en ik merk het niet bij haar hoor, maar dan wordt er gezegt dat ze min 10 over een fles moeten doen, maar dat is enkel voor de zuigbehoefte toch, want de hoeveelheid dat is de verzadiging.
    Maar als ze nou bv nog zuigbehoefte heeft dan kan je toch even een speen geven. De ene keer drinken ze gewoon wat sneller als de andere keer, en daar kunnen wij zelf niet heel veel aan doen.

Maar ik ben heel blij dat ons moppie weer lekker drinkt en 7feb naar het CB. Maar in de tussentijd zal ik de flessen nog wel iets verhogen.

GR Des

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Des,

De hoeveelheid voeding per fles verhogen dat hoeft niet hoor, 5 flessen van 200 ml is al het maximum per dag. Maar fijn dat ze weer beter drinkt!

15 tot 20 minuten drinken heeft te maken met zuigbehoefte en verzadiging. Kindjes moeten die tijd drinken om goed tevreden te raken. Als het sneller gaat, dan kunnen sommige kindjes ook wat meer last krijgen van bv. klachten als spugen.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina