ben ik weer met nog een vraagje. ik heb een zoontje van 10 weken en hij komt nog steeds 7 keer om de fles, incl. nachtvoeding. wordt dat vanzelf 4 uur of rekken jullie de 3 uur? ik heb zoiets van, honger is honger, ik eet ook als ik honger heb. maar de vraag is of dat wel goed is?
Verplaatst naar flesvoeding. Graag goed kijken waar je iets plaatst. Mocht je borstvoeding geven. Pb dan even. Dan verplaats ik hem naar dat subforum.
hoeveel geeft je per fles? hier is het vanzelf gegaan want hoe groter de fles werd des te meer tijd er tussen kwam.
Als je zoontje al 10 maanden is, dan kan je toch een fles van 180+6 geven? Dan zal er vast langer tussen zitten. En hoeveel bijvoeding geef je al?
als je flesvoeding geeft is het wel aan te raden dat je de juiste dosering geeft dus 1 schepje per 30cl want anders maak je zijn voeding te licht en mischien is het daarmee wel dat hij sneller komt. zou dus gewoon 150 en 5 schepjes geven dat is echt niet teveel voeding voor zijn leeftijd hoor
Als je de voeding iets verhoogt, 150+5, zul je zien dat de tijd tussen de voedingen langer wordt en dat je dus ook minder voedingen op een dag hebt. Als je hiermee begint, heeft het even tijd nodig (een dag of 2 a 3) om op schema te komen. De eerste dagen kan hij dan dus nog 6 a 7 keer een fles willen hebben. Ik zou 6 x 150+5 geven. Mocht hij dan nog 's nachts komen, dan kan je een klein flesje maken bv 120 cc water met 3 schepjes. (dit was toen het aanraden van ons CB). Hoe zwaar is je kindje?
hij weegt nu 5200 gram ongeveer. dus het is niet te veel voeding dan? want vaak komt hij 7 keer en dan heeft ie wel erg veel denk ik
nee hoor odet is zekerst niet teveel en inderdaad moest hij s'nachts nog komen is het zoals prinses zegt 120cc met 3 schepjes aan te raden maar hij gaat normaal gezien in de dag toch wel 4uur tussen zijn voeding laten succes!
Met 5200 gram, mag hij zeker al 150 + 5 schepjes hebben. Ze mogen met dat gewicht, zelfs al 180 + 6 krijgen (5 voedingen). Maar daar zou ik nu nog niet aan beginnen. Nee hoor, niet te veel. In het begin zal hij misschien nog om meer voedingen vragen. Maar aangezien dat als incidenteel wordt beschouwd, is het niet erg dat hij over een liter voeding per dag komt. Je zult vast zien dat het over een aantal dagen beter gaat. Ik zou, als ik jou was, zodadelijk met de laatste fles, dit al aanbieden. Dan kan je gelijk zien, hoe het werkt. Hou je ons op de hoogte?
5 voedingen gaat zeker niet lukken. hij heeft al moeite met 6. ik ga 150+5 proberen een paar dagen en dan laat ik het weten.
dan nog maar even een vraagje: ik moet hem tussen 22.00 en 23.00 wakker maken voor de laaste voeding,maardan is hij bijna niet wakker te krijgen, meestal slaapt ie weer in als ik hem mee neem naar beneden. hij eet dan ook niet zijn hele fles leeg. kan ik die laatste voeding niet beter laten vallen?
Ik zou die laatste voeding niet structureel laten vallen. Als je die voeding geeft, wordt hij dan ook weer in de nacht wakker? Hoelaat dan ongeveer? Aangezien hij nu 7 x komt per dag, zou je er ook voor kunnen kiezen om te kijken hoe laat hij wakker wordt? Ik zou er dan niet meer dan 10 uur tussen laten. Dan kom je misschien op 6 voedingen uit en kun je daarna proberen om er een ritme in te krijgen.
Met dat gewicht zou hij met 7 voedingen op ongeveer 110cc moeten zitten. Laat hem het ritme aangeven, geef gewoon een fles, laat hem drinken tot hij stopt, en doe de rest van de fles weg. De volgende fles geef je als hij zich weer meldt. Zo kom je vanzelf op zijn ritme uit, en op een gegeven moment zal hij vanzelf minder vaak en meer willen drinken. Maar niet elk kind is daar op hetzelfde moment aan toe.
Echt waar? Ik ga misschien ook te veel uit van mijn eigen situatie. Sorry daarvoor. Drinkt hij alle flessen leeg dan?
@princes, hij wordt tussen 4.30 en 5.30 wakker. @dirksmama, ik kwam ook uit op zoiets, maar ze rekeken minimaal 150 ml per kg lichaamgewicht, maximaal 200 ml per kg lichaamsgewicht tot max 1 liter per dag (zei de ka van de week)