Hallo, Mijn zoontje doet het prima aan de borst maar heeft nog enorm weinig belangstelling in vaster voedsel. En ik bied het wel regelmatig aan, maar wil ook niet teveel pushen, heb het idee dat dat ook niet goed werkt. Wat eet hij er nu naast? Af en toe een broodkorstje, soepstengel (alleen spelen en kliederen) wat hapjes groenten en fruit (max 3-4 hapjes, waarvan 3/4 ook weer naar buiten wordt gewerkt). Hij krijgt wel ongeveer 1 flesje poedervoeding per dag (gemiddeld), dus dat is handig voor als ik een keer weinig kolf of het idee heb dat hij honger heeft. Wat zouden jullie doen? En zijn er meer soortgelijke ervaringen?
Devin eet dit ook (nog) niet goed hoor, en Carmen wel. Carmen kan met stukjes eten, Devin wil dit niet die spuugt hij uit. Ik geef bijna altijd vers eten, en soms een potje tussendoor. Nu mogen we ook nog niet alles geven ivm KMA, maar idd een rijstewafeltje gaat 1/4 van op (zo'n kleine) en een paar kleine stukjes soepstengel. Meer ook niet hoor. Het is gelukkig gewoon nog bijvoeding dus t mag ook gewoon.
Hoi! Mijn zoon heeft ook KMA... Fijn om te horen wat jou ervaring is. Ik heb zelf het gevoel dat hij het gewoon goed doet en gewoon wat meer tijd nodig heeft, maar als ik sommige schema's lees van kindjes die veel jonger zijn begin ik toch bijna te twijfelen.
Het klinkt mij in de oren alsof het hartstikke goed gaat. Tot 12 maanden is borstvoeding nog de hoofdvoeding en bijvoeding nog BIJ-voeding! Met flesvoeding hebben kindjes op een gegeven moment andere/extra voedingsstoffen nodig maar met borstvoeding is dat het eerste jaar nog niet echt nodig. Dus mijn advies zou zijn: gewoon lekker doorgaan met hoe het nu gaat! En vooral niet kijken naar de schema's van kindjes die flesvoeding krijgen, da's echt niet vergelijkbaar! Ik had zelf veel baat bij dit overzicht: http://www.voedings-advies.nl/UserFiles/File/Voorbeelddagmenu-baby%20en%20peuter.pdf Daarin valt ook te lezen dat je bij 6 mnd bijvoeding uit kunt gaan van hetgeen kindjes bij 4 mnd krijgen. Zou ook gek zijn toch, dat je kindje na 3 maanden 'oefenen' al moet eten waar een ander kindje 5 maanden over mocht doen