Mirena spiraal en ei sprong

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door augurkjes, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik heb een vraagje,

ik heb nu al 1.5 jaar me mirena spiraal.
    Na een jaar eindelijk gewoon elke maand ongesteld en dan 2 weken lang. ipv 3 weken lang bleodverlies.

Maar ik vraag me wat af,
    ik heb nu al de 2e keer een heel klein beetje bloedverlies rond me eisprong. Althans weet niet of er wel of geen ei sprong is maar in ieder geval rond de 12e a 14e dag van me cyclus zal maar zeggen.

Vorige maand toen ik dat voor het eerst had heb ik daarna voor mij doen een heftige krampen gehad en toen behoorlijk ongesteld geworden met kleine stolsels. (heb ik nooit stolsels maar oke)...

nu zit ik met me menstruati weer rond me 12e a 14e dag en had weer een klein beetje bloedverlies. Net als toen ik had en zwanger werd zal maar zeggen. Ingensteld...

nu vraag ik me af of dit normaal is? of het iemand bekend voor komt? en heb je een eisprong met de mirena uberhaut?

bedankt alvast

2. augurkjes

3. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Oeh ik heb ook Mirena gehad, maar dit ken ik niet. Misschien HA vragen of de gyn?

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat is niet normaal en wel iets om t bespreken! Ik menstrueer 8 a 9 dagen per maand maar toen met dit spiraaltje maar 1 of 2 dagen en dat misschien eens in de 3 maanden!

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Met een Mirena heb je wel een eisprong (itt bij de pil, waarbij je eisprong onderdrukt wordt). Mirena werkt lokaal in de baarmoeder met progesteron. Dit zorgt ervoor dat het slijm van je baarmoedermond ondoordringbaar wordt voor spermacellen, en dat je baarmoederslijmvlies dunner wordt, zodat geen innesteling kan plaatsvinden. Er kan dus wel een eitje springen en zelfs bevrucht raken (mocht er een zaadje door de eerste barriere komen), maar dat kan dan niet innestelen.
    Omdat het baarmoederslijmvlies dunner wordt, wordt bij veel vrouwen de menstruatie minder heftig of blijft zelfs helemaal weg. Het kan wel zijn dat je lichaam even nodig heeft om aan de Mirena te wennen, er kunnen dan tussentijdse bloedingen zijn (heb ik ongeveer 6 maanden last van gehad).

Omdat jij je Mirena toch al een poosje hebt, en je bloedingen juist heftiger lijken te worden met die stolsels enzo, zou ik toch even contact opnemen met je arts. Misschien kunnen ze even checken of je Mirena nog goed zit en wat er aan de hand is.

Succes, en hou je ons op de hoogte?

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    misschien zit hij net als bij mij was niet goed, ik was oook 2 weken achter elkaar ongi, met veel krampen en stolsels!
    Je huisarts kan makkelijk evn kijken of hij nog goed zit!
    succes

7. augurkjes

bedankt allemaal.
    Ga van de week gelijk even de huisarts bellen.
    Wil toch dat die goed zit, anders heb ik er niet veel aan.

Deel Deze Pagina