Mijn dochter is nu 5 1/2 maand oud, en krijgt nu dagelijks een half potje groenten, en een half potje fruit. Maar mijn vraag is nu vanaf wanneer ze nu een heel potje fruit en een heel potje groenten per dag mag ? Haar voedingstijden zijn als volgt : 07.00 fles 180/6 10.00 half potje fruit 11.00 fles 180/6 15.00 fles 180/6 17.00 half potje groenten 19.00 fles 180/6 22.00 fles 180/6 En vanaf wanneer mag ze dagelijks wat diksap ?
Beste Sjanniee, Als jouw dochtertje behoefte heeft aan iets meer groente en fruit, dan kun je dit geven. Je zou dan wellicht de laatste fles kunnen laten vervallen. Diksap mag vanaf 6 maanden, maar je kunt haar ook water of lauwe thee geven. Hier zitten minder suikers in. Groet, Anne
Oké, bedankt voor je antwoordt. Ze krijgt die groenten al sinds 3 weken, maar dat fruit is pas sinds enkele dagen. We zijn met 4 maanden al gestart geweest met groenten en fruit, maar dat viel niet zo goed, en daarom toen weer gestopt. Nu gaat het wel goed. Maar dat fruit, moet ik dat net als wat ik met de groenten heb gedaan, meerdere dagen achter elkaar geven van een bepaald soort ?? En rijstebloem, is dat noodzakelijk om te geven in de 1e of laatste avondfles ??
Beste Sjanniee, Je kunt het fruit inderdaad op dezelfde manier geven als de groente. Twee of drie dagen achter elkaar, zo kun je zien of het goed valt. Rijstebloem is niet noodzakelijk. Het is alleen een goede manier om je kindje aan vaste voeding te laten wennen. Groet, Anne
Dank je voor je antwoord. Onze kleine heeft nu de wortels, bloemkool, broccoli, en sperziebonen gehad. Nu wil ik van de week de wortel met bloemkool en rijst gaan geven, en daarna de wortel met aardappel. Maar nu zag ik bij de kruidvat ook bruine bonen met appel staan. Maar is bruine bonen niet erg zwaar voor een kindje van 5 maanden ? Ik vraag me ook af of je gelijk al een half potje mag geven als je een nieuwe groente introduceert ?
Beste Sjanniee, Je kunt je kindje van 5 maanden prima bruine bonen geven. Als deze tot een puree zijn gemaakt, dan is dit goed te verteren. Omdat jouw kindje pas 3 weken vaste voeding krijgt, zou ik alles maar met een paar lepeltjes geven en dit langzaam uitbouwen. groet, Anne
Dank je voor je antwoordt. Maar heb nog 1 vraag. In mijn eerste post kun je het schema lezen van de voedingstijden. Maar is het misschien handig om andere voedingstijden te gebruiken als mijn dochter straks met 6 maanden de opvolgmelk krijgt, en een heel potje groente en fruit per dag krijgt, en straks ook tussendoortjes ?? Bijvoorbeeld : 08.00 fles van 180cc 10.00 potje fruit 12.00 fles van 180cc 15.00 fles van 180cc 17.30 potje groenten 19.30 fles 180cc Of kan ik gewoon het schema aanhouden wat ik nu gebruik ?