wie heeft voor mij DE tip onze manneke is nu sinds een paar dagen snot maar dan ook snot verkouden en sinds gister avond ook erg schoor! nu wil hij zijn flesjes niet leeg drinken hij zat al bijna op 150 cc door zijn verkoudheid maak ik nu maar 120 cc maar zelfs dat drinkt hij niet eens leeg van de 120 drinkt hij er maar 60 en de andere 60 drinkt hij dan 3 uur later en dan maken we nog 60 erbij om zo toch aan zijn cc's te komen nou heb ik al otrivin zoutoplossing maar dat je nou kan zeggen dat het werkt niet dus neuspeertje gebruiken we dus ook om zo te zorgen dat voor zijn voeding zijn neus een beetje vrij is, maar nog is hij dan zo moe dat hij het niet op wil drinken ik ben bang dat als hij nog een dag zo doorgaat dat we dan richting het ziekenhuis kunnen wil het zowieso morgen nog aankijken anders bel ik de HA op iemand nog een goude tip om het te verlichten??? kan het zo zijn dat hij alsnog het rs virus te pakken heeft ??
Sem is ook constant verkouden...om gek van te worden, begon rond de 2 maanden en is eigenlijk nooit helemaal over gegaan.. Wat hier helpt is Benny's (is spul met een sterke menthol geur) op een washandje doen, dat even bij zijn neus houden, niet TEGEN zijn neus en dan springt het vanzelf open. Op die manier kan ie vrij ademen als hij moet drinken.. Neusspray hebben we ook gebruikt, nou dat hielp hier niet hoor Je kan altijd even bellen naar de HAP wat zij adviseren, hij drinkt iedergeval nog wel dus dat is een goed teken! Sterkte met je mannetje, ik weet hoe vervelend het is
Vooral in de gaten houden dat hij een paar goed natte luiers heeft per dag. Dan krijgt hij nog genoeg binnen.
Omdat baby's nog niks van weerstand hebben zijn ze bijna constant verkouden (en hun ouders daardoor vaak ook ). Tips bij verkoudheid: *Otrivin neusspray (de verkoudheid wordt niet minder maar het ademen gaat wel beter) *Neuspompje om het snot te verwijderen (een neusgaatje dichthouden bij uitzuigen) *Lavendel-baby badje *Half door gesneden ui op het slaapkamertje *Bakje water op de slaapkamer voor het vochtgehalte (moet boven 40% zijn) *Kamertje goed laten doortochten als baby er niet is *Luuf balsem op borstje en ruggetje HA bellen bij twijfel, ze mogen iets minder drinken maar probeer zovaak mogelijk vocht aan te bieden. Bij verminderde plasluiers of koorts boven 38,5 altijd naar de HA!! Beterschap voor de kleine!!
Als je uk vatbaar is voor allergieën en eczeem enzo zou ik de kruidendingen eerst achterwege laten tot het eerste jaar. Wij hadden een luchtbevochtiger op de kamer van onze dochter om het goed vochtig te krijgen. En idd de ui op doorgesneden naast het bed. Bedje verder beetje omhoog met het hoofdeind.
thanks voor de tips ! heb net ook zitten uitrekenen wat hij minimaal aan vocht binnen moet krijgen per 24 uur dan kom ik op 582 en dan is ong 100 cc per fles dat is gelukkig wel haalbaar
Inderdaad het hoofdeinde wat omhoog zetten, van zwitsal is er een eucalyptusbadje. In de badkamer gaan zitten en de hete kraan flink laten stromen. Zo stoom je zeg maar.
Wij hebben via de dokter andere neusdruppels gekregen (met xylometazine?) en die werken veel beter. Nu weet ik niet of het ook al mag bij een baby van 1 maand oud maar misschien kun je de HA assistente eens vragen, dan kan hij misschien wat beter door zijn neus ademen? En het hoofdeinde van het bed wat omhoog doen helpt hier ook wel iets. Veel beterschap voor je mannetje, niet leuk he om ze zo ziek te zien
Ach arm mannetje. Vervelend he als ze zo verkouden zijn. Daan is al verkouden sinds hij 6 weken oud is. Hij kreeg er ook koorts bij dus konden we gelijk door naar de kinderarts. Zodra hij dus koorts krijgt gelijk de huisarts bellen want die kleintje mogen geen koorts hebben. Helaas is ons zoontje er niet helemaal vanaf gekomen. Vorige week is hij nog een nachtje opgenomen. Het enige wat helpt is echte neusdruppels. Hij mag ze een week gebruiken en daarna moeten we een week stoppen. In het ziekenhuis gaven ze vorige week zoutoplossing druppels en ze zij dat we die zo vaak mochten geven als nodig was. Sterkte !
heb net toch even de hap gebeld als ik met het neuspeertje probeer komt er niks uit wil even dat ze er naar kijken want vind het niks dat ik zo de nacht in moet met hem
Goed dat je toch even langs de HAP gaat. Hopelijk valt het allemaal mee. Wat Linda zegt klopt van de koorts. Mijn dochter had met 2.5 maand ook koorts en is toen een week opgenomen geweest (gelukkig was het niks ergs) dus dat wel goed in de gaten houden. Laat je nog even weten wat ze zeiden?
altijd je gevoel volgen, dat werkt uiteindelijk het beste. En aangezien je al een grotere dochter hebt, ben je ook beslist niet onervaren en zal je instinct je echt niet in de steek laten. (de herinneringen van de begintijd met de oudste zakken alleen zo snel weg vind je ook niet?)
Laat je even weten hoe het was ? Overigens heeft het neuspeertje hier nooit gewerkt. Je beschadigd de slijmvliezen heel snel. En bij de hele kleintje zijn de neusgaatjes zo smal dat ze snel dichtzitten. Ik merk dan ook meestal gelijk verschil als hij een echte neusdruppel krijgt dan slinken zijn slijmvliezen en krijgt ie weer een beetje lucht.
Het ene neuspeertje is het andere ook niet hoor. Die van de hema vind ik bijvoorbeeld bagger maar die van difrax werken hier als een tierelier.
nou de Ha bij de hap kon niks voor me betekenen zijn longen zijn schoon verder moest ik het maar doen met zoutoplossing na 10 x verteld te hebben dat het niet werkt, maar omdat hij zo jong is mag hij niks anders hebben ook leek hij er niet van op te kijken dat hij weinig drinkt en weinig plasluiers te hebben "het schijnt dus normaal te wezen" hij zei ook dat hij niet zal uitdrogen waarop ik zei als hij zo door gaat wel, ik ga vandaag maar mijn eigen Ha bellen en even vragen hoe hij er over denkt
Lekker huisarts had je dan. Bij 6 weken vertelde de kinderarts me dat iki moest proberen 500 ml erin te krijgen. Desnoods in kleine beetjes. En ik kreeg toen ook echte neus druppels. Idd even aan de bel trekken bij je eigen huisarts.