al 5e dag verhoging na 2e dktp

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Napoleon, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Lieze heeft maandag voor de 2e keer dktp-hib-hepB en de Pneu prik gehad. (ze begonnen hier met enten met 1 maand omdat er kinkhoest in de wijk rondgaat). Sindsdien is ze huilerig, snel van slag, maar above all, ze heeft nog steeds verhoging. Haar eigen temp ligt standaard op 37.0 precies maar nu al de hele week 37,7. Niet schrikbarend hoog maar toch verhoging.

    tsja, elk kindje weer anders, ik heb dit niet eerder zo bij de hand gehad. het kan natuurlijk dat ze inmiddels iets anders onder de leden heeft maar ik zou niet weten wat... ze is niet meer verkouden, haar ontlasting is niet anders dan anders...

    iemand anders dit wel eens bij de hand gehad?
     
  2. FloorMax

    FloorMax Fanatiek lid

    27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ja max heeft dat ook na de spuitjes gehad...ik denk dat het geen kwaad kan zolang ze geen echte koorts hebben...anders even de ha bellen voor advies?
     
  3. FishersGirl

    FishersGirl Actief lid

    9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Mijn dochter heeft afgelopen dinsdag haar 2e prikken gehad en is ook tot gister van slag geweest. Bij de vorige prikken sliep ze de dag erna heel veel en verder niks gemerkt, maar dit keer sliep ze juist slecht en was ze ontzettend huilerig. Ze had nauwelijks verhoging (heb op de dag van de prikken 's avonds wel een zetpil pcm gegeven) maar ze was gewoon duidelijk echt niet lekker. Pas vandaag is ze weer vrolijk en gewoon lekker zichzelf.
    Ze zeggen dat ze maar 48 uur last hebben van die prikken, maar dat is volgens mij gewoon bij elk kindje anders hoor! Maar je kent je eigen kind het beste dus als je je toch zorgen maakt zou ik zeker even de HA bellen voor advies...
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    eerlijk gezegd zou ik dat niet weten. Ik temp de meiden niet als ze niet heel warm aanvoelen, of als ze zich niet ziek gedragen (ook niet toen ze zo klein waren alleen de 1e week) . Dus ze kan best een tijdje lichte verhoging gehad hebben zonder dat ik het merkte.
    Bij twijfel zou ik maandag even de huisarts bellen, gewoon voor je zelf. Maar ik zou zelf denken dat het toeval is en/of in elk geval geen kwaad kan. Maar doordat ze zo heel klein is snap dat je voorzichtig bent en dat is nooit verkeerd natuurlijk.

    ---> zucht.. ik lees weer niet goed zie ik .... ze is dus duidelijk wél van slag. Ik zou dus maandag even bellen en ondertussen haar lekker bij je houden en troosten. Maar dat doe je vast al!
    oftewel geen echte antwoord op je vraag maar om alles weer te verwijderen vond ik ook zoiets.. hopelijk is ze gauw weer zichzelf!
     
  5. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    stom is dat hè... ze is mijn 5e maar toch voel ik me af en toe of het de 1e is...
    Ik moest er vannacht 3 keer uit voor haar...

    @athina, geeft niet hoor ;) ik temp ook bijna nooit hoor alleen als ik het idee heb dat ze warmer is dan anders. De eerste weken wel getempt maar eigenlijk is ze al direct na de geboorte stabiel op 37graden. De oudere kids temp ik alleen als ik het idee heb dat ze echt koorts hebben. Bij mijn 4e merk je het nl niet aan haar gedrag, die blijft bijna altijd vrolijk... poosje terug had ze echt hele hoge koorts (40,5) maar madam was gewoon aan het spelen, wel heel snel moe. Schrok me rot met tempen...
    Ik ren dus ook niet zomaar naar de ha, vaak is het nl na een paar dagen wel over. Mijn ha had ook altijd zoiets, dat als ik dan kwam, dan was het ook wel iets ;) terwijl mijn buuf liep te mopperen dat ze elke keer werd weggestuurd (die ging voor elk wissewasje)
     

Deel Deze Pagina