Anticonceptie na de bevalling?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Klavrtje4, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Gek idee dat ik hier overna moet denken, na jaren proberen zwanger te worden!

Wat doen jullie voor anticonceptie na de bevalling? Ik denk zelf aan condooms omdat ik, als het weer gaat kriebelen, de handen vrij wil hebben om te proberen of een tweede kindje ons gegeven is. Hoe lang zou ik dan minimaal moeten wachten?

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik ben 6 weken na de bevalling van de eerste gestart met de minipil (ivm borstvoeding) en toen ik gestopt ben (na 8 maanden) gestart met de gewone pil. Ik kan me echter voorstellen dat als je zo lang bezig bent geweest je niet zit te wachten op hormonen.
    Na deze bevalling wil ik een spiraaltje (mirena) weet nog niet op welk termijn, moet nog wel uitzoeken hoe het zit icm borstvoeding (die ik weer hoop te gaan geven) maar onze kinderwens is dan ook vervuld. Verder adviseren ze volgens mij het 9 maanden op, 9 maanden af principe. Dus eerst ontzwangeren voor weer opnieuw zwanger raken. (maar die keus ligt uiteraard bij jezelf) en bij keizersnede adviseren ze volgens mij om een jaar niet zwanger te worden.

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Weer aan de pil gaan lijkt me niks.
    Eerst maar eens kijken of borstvoeding lukt, want een aantal dingen mag je ook niet gebruiken als je borstvoeding geeft. Anders zou ik die nuva-ring wel eens willen proberen.

Een pauze voordat er evt. een nieuwe zwangerschap komt (als ons dat gegevens) lijkt me sowieso wel fijn want deze zwangerschap is best pittig. Eigenlijk bizar: ik heb gewoon het gevoel dat alles een jaar lang tot stilstand is gekomen door de zwangerschap!

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb een tijdje de nuvaring gebruikt met wisselende tevredenheid omdat ik heftig reageer op de hormonen.
    Pil gold hetzelfde en Mirena bleef ik last houden.
    Ik heb nu een pessarium om te proberen ipv hormonen.

Deel Deze Pagina