1 maand via 2 uitzendbureaus werken hoe zit dat met toeslag / verdiensten ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Omdat wij per 1 september gaan verhuizen en ik eigenlijk vanaf 1 augustus een nieuwe baan hier in de buurt zou hebben maar ik het lullig vind om na een maand al te zeggen: Ik ben weg + omdat ik nu tijdelijk geen weekenden wil werken (ivm klussen, inpakken etc) heb ik besloten om waarschijnlijk tijdelijk voor een uitzendbureau te gaan werken...
    Echter kwam ik tot de conclusie dat ik met 1 uitzendbureau het niet red qua diensten (wil graag op de dinsdag, woensdag en vrijdag werken en in he weekend verder niet) dus zat ik er aan te denken om een maandje via 2 uitzendbureaus te werken... Mag dit?
    En hoe zit dat met toeslagen en heffingen enz? Heeft iemand hier ervaring mee?

Kan ik b.v gewoon bij beide loonheffing toepassen of moet ik het bij eentje uitschakelen? Maar dan lever je natuurlijk wel weer veel in of niet?

Dus mensen met ervaring???

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Niemand ervaring?

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij 2 banen pas je bij diegene waar je het meest verdiend de loonheffingskorting toe.. bij de ander niet

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar dat scheelt dan een hoop geld natuurlijk ?
    Kan je dat later via de belasting op de een of andere manier dan weer terug krijgen?

5. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Mag wel maar je mag maar bij 1 loonheffing hebben.. Scheelt inderdaad een hoop geld, heb het zelf ook gehad, scheelde mij bijna 4 euro per uur :$

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bij 1 werkgever (waarbij je het meeste verdiend) de loonheffingskorting laten toepassen. Anders loop je het risico straks te moeten terug betalen, ik zie het helaas vaak op mijn werk bij de belastingdienst... en dat kunnen soms hoge bedragen zijn... Bij 1 werkgever betaal je de volle mep belasting dus je krijgt dan idd netto minder, bij de andere werkgever krijg je de loonheffingskorting zodat je netto meer overhoudt. maar iedereen heeft maar recht op 1x loonheffingskorting.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hmm, geen idee, heb 2 jaar geleden bij een uitzendbureau gezeten, maar had maar 1 baan! Wel weet ik dat je als uitzendkracht zijnde verschrikkelijk veel geld moet inleveren aan de belastingdienst. Maar dat jaar heb ik dan ook 600 euro terug gekregen van de belastingdienst. Ik denk dat je met belastingteruggave wel terug krijgt hoor. Anders even informeren bij deze of gene?

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

je vraag de loonheffing aan bij 1 baan de andere zul je dit niet krijgen (of je betaald alles terug)

de loon heffing word dan verrekende met je ene loon en daar betaal je niet veel belasting over.
    bij het andere loon zal er een percentange in gehouden worden van 33.45%
    als je geluk hebt krijg je nog wat terug.Maar aan gezien je de loonheffing alwel heb gebruikt geef ik je weinig kans

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Klopt idd als je veel te veel belasting betaald, of nergens de loonheffingskorting laat toepassen dan kan je het uiteindelijk terug vragen bij de belastingdienst :) voor 2010 in 2011 dus... ;)

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo deed ik het altijd. ik liet overal geen loonheffingskorting over betalen. en dan kreeg ik een het aind van de rit ( dus metd e aangifte van dan jaar mooi bijna 2000 terug
    (altijd leuk natuurlijk)

Deel Deze Pagina