Jeetje wat slapen jullie kindjes heerlijk lang Hier nooit een probleem met te lang laten liggen Ze slaapt 1x en dan 1,5 uur, soms 2 uur. En 's nachts van 19 tot 7. Hier altijd op haar ritme afgegaan. Als ze slaapt, zal ze het wel nodig hebben denk ik dan..
Hoi, Bedankt weer! Ja, mijn kindje is erg beweeglijk, dus wellicht heeft het daar ook mee te maken. Vanacht trouwens een drama nacht gehad. Mevrouw krijste de hele buurt bij elkaar en werd alleen rustig als ik naast dr op de grond zat en haar handje vast hield. Dit is echt nog NOOIT gebeurd, ze is 's nachts altijd een gewelidge slaper geweest. Maar, nu had ze vanochtend ook een beetje verhoging, vuurrode wangetjes, denk dat er ook een tandje/kiesje doorkomt en wellicht is het ook weer een fase.... We zullen er weer doorheen moeten denk ik Maar goed, ik laat haar maar lekker slapen, slaapt inmiddels al weer 2uur en 40 minuten. Het is inderdaad wel heerlijk (kon ik ook weer ff bijtanken na de brakke nacht...) x
Finn sliep ook vaak 3a3,5 uur en nu af en toe nog...zou me er niet te druk over maken, tenzij het slapen snachts niet meer zo goed gaat
Sam slaapt ook 2 a 3 uur uur in de middag. Hij gaat rond 14.00 uur naar bed en slaapt tot max 17.00 uur. Langer laat ik hem niet slapen, want om 19.00 uur gaat hij weer naar bed. Hier een enorme slaapkop want hij slaapt tot 09.30 uur in de ochtend als we vrij zijn. Als hij naar de creche moet maak ik hem om 07.15 uur wakker en daar is hij nooit zo blij mee
Hoi, Vraagje.blijven jullie altijd thuis dan id namiddag als ze slapen? Of kan een slaapje al eens onderbroken of uitgesteld worden als je bv op bezoek moet? X
gewoon laten slapen, ze heeft het blijkbaar nodig. waarom zou je haar wakker maken? mijn zoon van 2,5 slaapt zowat elke dag nog 3 uurtjes maar gaat ook weer optijd naar bed en wordt rond 07.00 wakker
jazeker....de jongste slaapt makkelijk in de wagen als we weg moeten en de oudste houdt het wel vol. ik doe het niet vaak hoor maar het gebeurd soms wel
Hier gebeurd het ook wel eens, of ik schuif wat met haar slaapje... Net als vandaag: moeten om 13.15u ergens zijn, normaal gaat ze rond 12.15u naar bed. Vanmorgen al vroeg uit bed gehaald en nu alweer erin sinds 10.45u... Daarna houdt ze het wel vol. Helemaal niet slapen is hier nog geen optie, dan wordt ze vervelend (en wij ook, haha)!! Het middagslaapje wordt hier gewoon 'gekoppeld' aan de lunch door onze dochter, dus dan krijgt ze gewoon een stuk eerder haar lunch en daarna naar bed... en dat pikt ze gewoon, dus prima!
Ja ik blijf thuis. Na de boterham gaat hij naar bed. Als we een keer weg zijn gaat hij later slapen, maar dat moet ook niet te laat worden want dan is hij zo moe dat het hem niet meer lukt om te slapen. In de wagen slaapt hij niet.
Alles heeft zich hier weer ge-herstructureerd. Dochter lief slaap 's nachts weer goed, tot half 8 gemiddeld en 's middags lekker 3 uurtjes. Prima. Ze doet het er goed op. Ik ben wel heel erg van de regelmaat dus dochterlief gaat hier na de boterham naar bed en ik blijf dan altijd thuis. Als we ergens moeten zijn / op bezoek gaan, ga ik óf 's ochtends, 'of later in de middag, óf dochterlief gaat daar naar bed. In de wagen slaapt ze niet. Of, zoals hier vanmiddag, feest bij m';n ouders, ik ga zo alvast en man komt met dochter na het slaapje. Dan gaat ze 's avonds daar even naar bed. X
Hier slaapt ze de meeste dagen s morgens ook weer wat langer. Hier zorg ik er eigenlijk altijd voor dat ze s middags kan slapen. Hooguit gaat ze wat later op bed maar om 3 uur op bed stoppen, gaat bijv. niet werken. Dus we gaan of s morgens weg, of s middags na het slapen en maak haar zonodig dan wat eerder wakker. Liever niet, is ze niet erg te genieten. Bij mn ouders slaapt ze s middags ook wel. De rest plan ik er omheen.