1 minuut stilte. Hoe aan kleuter uitleggen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1eKruimeltje, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje is een heel gevoelig jongetje die op dit moment al heel veel vragen stelt over doodgaan etc. Wij hebben ervoor gekozen om hem niks over het ongeluk te vertellen. Een paar weken geleden hoorde hij een bericht op de radio over een man die neergeschoten was in Amsterdam en hij heeft het daar nu nog steeds over, zoiets maakt al heel veel indruk.
    Bij ons in de straat was iedereen of werken of op vakantie, dus ik heb m om 16u gewoon buiten in zn badje laten zitten, hij maakt nooit zoveel herrie.

2. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het ging best goed. Hij zei heel erg zachtjes dat ie moest plassen en ging toen snel naar de wc. Hij begreep dat hij na de trompet stil moest zijn tot dat er weer geluid op de tv was.

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik heb niet uitgelegd waarom ,maar gewoon gezegd dat de kerkklokken gingen luiden en er zo iemand trompet gaat spelen en als hij klaar is moeten we even stil zijn. Toen hij trompet ging spelen was ze al stil en speelde heel rustig verder. Ze was heel blij dat ze na die minuut weer mocht praten. :)
    Verder uitleggen waarom enzo hoefde gelukkig niet. Ze vroeg er niet naar en heeft ook geen tv gekeken. Met deze leeftijd wil ik haar nog niet bloot stellen aan zoveel ellende. En mocht ze er naar vragen kan ik natuurlijk niet liegen, maar ja wat vertel je dan? Moeilijk, hopelijk komt die vraag niet....

Deel Deze Pagina