ikke zelf doen! YES

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ons Kleintje, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Na 2 maanden lang 10x per avond teruggeroepen te worden door zoonlief, Maaaaaaaaaaaamaaaaa doekje over! Hij wil dan een hydrofiele luier over zijn haren. Zei hij vandaag: Nee mama, ikke zelf doen!
    YES doe mij maar meer van dat zelf doen. :)

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    En dat pas met 3 jaar? Of lees ik je onderschrift verkeerd...

Die van mij is net 2, wil álles zelf en dat is erg vermoeiend...;)

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Haha, heerlijk hé! Het wordt steeds makkelijker :D

4. Ons Kleintje

ja nu precies 3 jaar ( wanneer hij met 40 weken geboren zou zijn). en hij is degene van de tweeling die voorloopt.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Oke, dan zal het net ietsje anders gaan idd (realiseer me nu dat ik nu ook 27 weken zwanger ben......)
    Bij sommige dingen is het idd verrekte handig dat ze het zelf willen doen (traplopen, auto inklimmen, eten)

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat fijn !!!

Alleen juich niet te vroeg want alles zelluf doen wanneer je "haast" hebt is echt onhandig!

En niks pas met 3 jaar. Tweeling ontwikkeld zich vaak anders.
    Ken een tweeling dat net 2 is en nog niet loopt en niet praat.

7. Ons Kleintje

hij kon het denk ik wel zelf, maar hij wilde dat ik het deed.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wat fijn :)
    Ik heb ook een zoontje dat zich tot voor kort graag liet verzorgen en helpen. Pas sinds een maand of twee doet hij steeds meer zelf (wassen, pogingen tot aankleden, bekers water pakken,..) Het maakt mijn leven een stuk makkelijker :p

9. MamaMilan

MamaMilan Lid

20 feb 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 15 maanden eet al zelf, zelf met lepeltje eten naar binnen scheppen, is inderdaad fijn. Moet wel vaak letten dat hij niet gaat graaien in het eten, maar nu kan ik gezellig met hem samen eten!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat was in het begin bij Aiden ook nog leuk.

Tegenwoordig is het drama met het "zelf doen!" Hij wil echt alles zelf doen, inclusief schone luierbroek. En dat gaat vaak nog niet goed. (Benen door het verkeerde gat, t-shirt verkeerd om) en berg je dan maar. Dan is het krijsen, gieren, brullen. :( Mogen hem absoluut niet helpen.
    's Ochtends zo een uur bezig om hem aangekleed te krijgen.
    Hopelijk kan hij het gauw allemaal zelf, zonder drama.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ooww zoo vervelend is dat he !! Gelukkig kan ze hier alles goed aan doen. Maar je moet vaak nog wachten tot ze zin heeft. En soms vecht ze wel met dr t shirts. Maar dan mag ik t wel opgerold aan haar geven. Wie weet mag je dat proberen ?

Zoals ik zei zelf doen heel.leuk maar soms zooo vermoeiend.

Maar ooit zal t zonder drama gaan denk ik haha.
    en laten we voor TS hopen dat er geen drama komt

12. Ons Kleintje

Dank je Ikdus, nee dat hoop ik ook :)
    Maar ja alles gaat met vlagen. dit is wel een goede fase opzich, het einde van het vele verzorgen :)
    mijn 5jarige kan inmiddels al heel veel zelf en helpt zijn broertjes soms ook mee met afdrogen enzo.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Aaw dat is lief. Vind t zoo lief altijd als grotere helpen. Vooral als t broers/zussen zijn.

jaa tis ook wel een fijne fase hoor. Ik had een tijd terug alvast kleding neer gelegd en ging mn tanden poetsen. Stond ze klaar (ondergoed, broek, tshirt, sokken en schoenen). Scheelde me echt veel want ik had al een beetje haast. Maar daarna wou ze aldoor zelf doen. Nu (3mnd later) mag ik weer aankleden als we haast hebben.

Deel Deze Pagina