1 minuut stilte precies om 16.00??

Discussie in 'De lounge' gestart door blike1987, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier samen met mijn meiden stil geweest. Uitgelegd waarvoor we stil zouden zijn en na de trompet netjes stil geweest met z'n drietjes.

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Waarom?
    Omdat dit me intens raakt...

En die vlag en 1 minuut stilte is omdat bijna heel Nederland zo geraakt is. En uit respect naar de slachtoffers en nabestaanden. Ik vind het juist goed dat het nu eens wel gedaan wordt.

3. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Waarschijnlijk is dit net zoals met 9/11 omdat het een oorlogsmisdaad is. Kwade opzet dus. Denk dat dat het verschil maakt.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Een minuut stilte.. Het is niet de bedoeling dat je je kindjes stil houdt oid. Zij begrijpen er toch niks van. Het gaat erom dat iedereen een moment denkt aan wat er is gebeurd, hoe dankbaar je mag zijn dat er niemand van jou dierbaren bij betrokken is geweest. Natuurlijk zijn kindjes niet stil en beseffen ze niet wat er aan de hand is. Eén minuutje, ik zou zelfs mn baby even een minuutje laten huilen.

Dit is niet zomaar een ongeluk of ramp. Doden zijn (waarschijnlijk met opzet) gevallen. Lichamen zijn achter gehouden, persoonlijke eigendommen zijn gestolen. Er is een week voorbij gegaan voordat het moment kwam dat nabestaanden de lichamen op NL'se bodem zagen arriveren. Daarom nu wel 1 minuut stilte.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eh, jawel, je houdt je kinderen zo stil mogelijk. :(

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb het de kinderen uitgelegd, ze zijn mee naar buiten gegaan om de vlag uit te hangen.

Het is dat ze niet thuis waren, maar anders hadden ze ook binnen gezeten, naast ons op de bank en waren ze 1 minuut stil.

Zo ben ik zelf ook opgevoed en ik wil mijn kinderen, hoe jong ze ook zijn, mee geven dat dat respect tonen heel belangrijk is.

Met 4 mei precies hetzelfde. Vind het zelf namelijk ronduit respectloos als je je kinderen buiten laat spelen.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Uh...jawel!

Mijn kinderen zijn 5 en 3. Zij snappen heel goed waarom hier alle vlaggen halfstok hangen en waarom we stil moeten zijn.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Omdat ik denk aan de nabestaanden van mijn collega. Een moeder met 3 dochters die op vakantie ging....die een man, helemaal alleen achterlaat.

Sorry....maar deze reactie raakt me diep en maakt me kotsmisselijk!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zal ook wel om te kotsen zijn, maar ik denk vaak aan wat er gebeurd is en vind het geforceerd om dat op een bepaald tijdstip te doen. Niet dat ik nou expres met toeters en bellen ga rondlopen o.i.d. en door alle berichtjes heb ik ook zeker wel gedacht 'Hee, het is vier uur', maar om dan echt met alles te stoppen en een minuut stil te zitten, nee, sorry.

Al die profielfoto's en coverfoto's op Facebook ook, morgen worden ze allemaal weer vervangen door de oorspronkelijke kijk-ons-eens-blij-zijn vakantiefoto's en gaat iedereen weer door.

Ja ik weet het niet, kan het niet zo goed uitleggen, maar het 'klopt' voor mijn gevoel niet.
    Sorry.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Micchan: zo heb ik vandaag uitgelegd aan dochterlief dat het vooral is om de mensen die wel geliefden moeten missen te laten weten dat we met ze meeleven.

Overigens om 4 uur de achterdeur dicht gedaan want zoals gewoonlijk kwamen er natuurlijk precies tijdens die minuut stilte 300 vragen boven.
    En stiekem vind ik dat beantwoorden eigenlijk net zo belangrijk.
    Belangrijker dan stil zijn zonder dat je weet waarom.

Overigens tot laatste moment twijfels gehad of ok zou kijken met dochterlief. Maar gezien ze een deel van het verhaal had gehoord in de speeltuin heb ik toch maar wat meer vertelt.
    Alleen die raket... Ik heb het er op gehouden dat ze dat nog aan het onderzoeken zijn. En tja, dat is natuurlijk niet gelogen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zijn het vergeten, zaten op het strand en was de tijd kwijt.
    Heb de vlag vanochtend wel half stok gehangen.
    Waren tijdens de ramp op vakantie, zijn net een paar dagen thuis en op 1 of andere manier gaat het een beetje langs ons heen.
    Desalniettemin staan wij er wel bij stil en raakt het ons wel.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja wij hebben het ook simpel gehouden hoor....dat er een ongeluk is gebeurd met een vliegtuig en dat er heel veel mensen zijn dood gegaan.
    Het woord raket of oorlog hebben we niet genoemd...dat gaat me nog wat te ver voor deze leeftijd.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Omdat het nu heel dichtbij komt. Bijna iedereen kent wel iemand die hierbij betrokken is. Familieleden van collega's, dorpgenootjes of heel erg, je eigen familie of je beste vriend/vriendin.

Mijn zoontje heb ik alleen gezegd even stil te zijn en dat deed hij. Hij vroeg niet waarom. Het nieuws heeft hij ook niet gezien. Hij vroeg wel waarom de buurman een vlag had hangen en heb een klein beetje uitgelegd hoe het zit.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik had eerder al gepost een afspraak te hebben om 16.00 (sollicitatie op vrijwillige functie). Kom ik daar om 16.00, werd me verteld dat het 10 minuutjes uitgelopen was. Prima, maar om half 5 was er nog niemand en toen ben ik maar gaan vragen. Komt die trien naar beneden en meld dat ze de afspraak af wil zeggen. Ze zaten de aankomst en ceremonie te kijken en dat duurde langer als dat ze dachten. Echt, ik had van alles willen roepen, maar hield de eer aan mezelf. Ik had ook wel heel graag willen kijken en ze wist toch al veel eerder vandaag dat het op tv zou zijn?! Jammer hoor!

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    We waren net klaar met opereren! Dus samen met collega's wel een minuut stilte gehouden...

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Naja ik en de meeste mensen die ik ken kennen niemand.
    Ik vind dit niet erger als een andere ramp met onschuldige slabtoffers en ga en wil hier ook geen onderscheid in maken.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat is je goed recht. Maar er zijn ook genoeg mensen, waaronder ik zelf, die wel iemand gekend hebben. Dus een beetje respect zou op zijn plaats zijn aub!

Voordeel vAn een forum is dat je niet overal je mening over hoeft te geven en ik vind dit zeer pijnlijk.

Er zijn mensen omgekomen die op weg waren naar hun vakantiebestemming en "per ongeluk" door een stelletje mafkezen uit de lucht zijn geschoten. Met een raket zijn vermoord.

Dat het je niks kan schelen... Alla. Maar je hebt nu wel gezegd.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ja en dit is geen ramp, maar een oorlogsmisdaad.
    Dát is het verschil!

19. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Uhmmm, waarom niet? :( Natuurlijk kun je een baby of peuter niet stil houden. Maar oudere kinderen (vanaf een jaar of vier?) kun je natuurlijk wel uitleggen wat er aan de hand is en vragen of ze even stil willen zijn. Gewoon uit respect voor de slachtoffers en al die vele mensen die hun dierbaren verloren zijn.

Ik heb met mijn dochtervan 6 de ceremonie gekeken (alleen het begin) en we zijn een minuut stil geweest. We hebben haar een 'eenvoudige' versie van het verhaal verteld. Dat er een vliegtuig is neergestort en dat daarbij veel mensen om het leven zijn gekomen. Ik heb niets gezegd over opzet en/of een raket. Ik heb wel gezegd dat ze nog gaan onderzoeken wat er precies is gebeurd. Ze had veel vragen en die heb ik zo goed mogelijk beantwoord. Al vond ik dat soms wel moeilijk...

20. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ook ik ben een minuut stil geweest, samen met mijn dochtertje van 5. Ik heb haar eenvoudig uitgelegd wat er is gebeurd. Onze kinderen zijn onze toekomst, dus ik vind dat je dan al vroeg moet beginnen met het goede voorbeeld geven.
    Je hoeft niet persé stil te staan bij alleen iedereen die omgekomen is bij deze ramp, je kunt ook stil staan bij alle onschuldige slachtoffers die in andere tijden zijn omgekomen.

Deel Deze Pagina