Wat geef jij met verjaardagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Wat geef jij iemand met een normale verjaardag? (Verdere familie, vrienden)
    Geld? Zoja hoeveel
    Cadeautje? Zoals..?
    Wij geven de meeste jarigen 15 euro, van sommige krijg je 10 euro met je eigen verjaardag, dus die geef ik dan ook 10 euro met een verjaardag, gaat dat bij jullie ook zo?
    Ik ben gewoon nieuwsgierig:D

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    DAt verschilt gigantisch vaak is het geld, voor kinderen van vrienden 5 euro.. Voor neefjes nichtjes 10 euro voor volwassenen 15 euro of een fles van iets lekkers

3. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Bij de meeste vrienden en bij mijn broer/schoonzus geven we niks.
    Ouders krijgen altijd wel een groter cadeau.
    Kinderen ligt eraan tussen de 10 en 20,-

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Familie...tussen de 15 en 20 euro ( neefjes nichtjes, broers zussen)
    Ouders 25-50 euro
    Schoolverjaardagen: 5-7 euro
    Kinderen van vrienden: 7-10 euro

Eigen: 50-100 euro ( man, kinderen en ik)

Ik heb dit jaar een abbonement op een Engels tijdschrift gekregen ( ik ben bijna jarig) was geloof ik 65 euro.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn familie en schoonfamilie 15 euro pp.
    Vrienden krijgen ook 15. En 'vrienden' van de keet niks, daar was het ondertussen handje klap.

Maar vaak koop ik kadootjes, en dan komt het ook wel eens voor dat ik 25 kwijt ben..

Voor mijn man wel meer, rond de 100 euro

6. Eriva

Eriva Niet meer actief

Nichtjes, neefjes 10-15 euro. Zussen 15-20. Ouders 20-25. Vrienden gemiddeld 15. Eigen kind en partner, ligt er maar net aan wat we leuk vinden of willen hebben of nodig hebben.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier is het voor fam rond de 15,- , de kinderen rond 10,- soms iets meer soms iets minder.
    ik weet wat de ander ongeveer geeft en geef ongeveer dezelfde waarde terug.

mijn man en zoon is tussen de 50 en 100 euro.
    beste vriendinnen is vaak een uitje tegenwoordig (sauna, bios, high tea) en een leuk cadeau en beide een leuke dag.

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Helemaal niks ;)

Jij geeft bijv je oom €10, en als jij jarig bent krijg je weer €10 terug van je oom ;)

Vind dat zo krom...

Hier dus onderling afgesproken niks te geven, komt précies op hetzelfde neer als elkaar een tientje geven ;)

Aan kinderen wel uiteraard een cadeautje, maar de volwassenen onder elkaar niks, geef je elkaar uiteindelijk toch weer terug als je zelf jarig bent :p noem het altijd "geleend geld".

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier is het verschillend. Moeder meestal een bon voor musical/uiteten/social deal o.i.d. Zusje ben ik afgelopen jaar mee gaan brunchen. Ooms een fles wijn, tantes bijv. iets van rituals. Schoonouders is een verhaal apart. Als we al een cadeautje krijgen dan is het een habbekrats en daar ben ik dan heel makkelijk in. Meer dan 10€ geef ik niet aan ze uit.

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ouders 20-25
    Broers/zussen en aangetrouwd 15
    Neefjes nichtjes 5-10

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Heel wisselend, net wat diegene wil hebben of waar ik tegen aan loop.

12. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    10-15 euro.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Rond de 20 euro familie en vrienden. Geven meestal 20 euro als we geld geven. Cadeautjes zijn rond 20 euro ene keer iets meer soms iets minder. Laatst bijvoorbeeld een mandje met allemaal kleine cadeautjes voor me nichtje gekocht was nog geen 9 euro en had zoveel dingetjes voor het knutselen. Dus minder kwijt maar kind helemaal blij met zoveel cadeautjes keek der ogen uit!

Ouders , elkaar en kind wel wat meer meestal....

14. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hebben niet echt vaste bedragen maar voor naaste familie en vrienden is het vaak 15-20 euro, anderen verschilt. Voor m'n vriend is het verschillend, afhankelijk of er echt iets is wat hij graag wil hebben.

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies zoals jou TS. Eerst altijd 15 euro bij vrienden maar op een gegeven moment kreeg ik steeds minder terug... dus toen maar bij gaan houden wat we terug kregen. Van 1 vriendin zelfs een keer 5 euro :$ Ik verjaardag erna 10 gedaan en zij toen ook..
    Van die 5 euro hoop ik dat het een foutje was... haha..

Een nicht van mij krijgt 25 euro.. dit doen we bij elkaar en met verjaardag peetkindje/ geboorte peetkindje... nu ondertussen 2 waarvan ik peettante ben.. die krijgen voor 50 euro.

16. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Verschilt per keer. Meestal zussen cadeau van ong. €30, ouders ligt eraan, toevallig schoonmoeder 2 maanden geleden nieuwe hardhouten tuinset gegeven. Vriend wat ik tegen kom. Vrienden rond de €20.

Ik koop meestal cadeautjes of als ik inspiratieloos ben cadeau kaarten.

17. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik probeer geen geld of bonnen te geven, omdat mensen dan altijd gaan vergelijken van oh die geeft zoveel, dan geef ik ook zoveel terug.
    Nou vieren wij bijnna geen volwassenen-verjaardagen, mar als ik iets geef dan vaak een Kleinigheidje van 5 tot 25 euro, afhankelijk van de persoon

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Daar heb je helemaal gelijk in. Toch doen wij het wel. Want als ik dat geld op zak houd, 'spaar' ik het niet. Nou ja, we sparen wel maar dan echt voor dingen als hypotheek aflossen, potje 'omvoorzien', ooit een andere auto. Meer de serieuze zaken dus. En verder gaat het geld dan gewoon op aan alledaagse dingen.
    Terwijl geld dat ik voor mijn verjaardag krijgt, zorgvuldig in een envelopje gaat. En daarvan koop ik dan Echt Iets Heel Leuks om mezelf te verwennen. Iets waarvan ik anders denk "mwah, koop ik maar niet want het is zo duur maar eigenlijk zou ik het best willen"

Ouders en broers / schoonzussen meestal 30 euro als we geld geven. Anders een cadeautje van ongeveer dat bedrag. Maar we kijken niet op een paar euro. Dus als het cadeau dat we willen geven 28 euro kost, ga ik er niet nog voor 2 euro kauwgomballen bij kopen ofzo. En kost het een keer 34 euro is het ook best.

Vrienden hetzelfde, maar dan zo tussen 15-20 euro. Neefjes en nichtjes... Helaas nog geen ervaring mee. Misschien moet ik toch eens wat verjaardagsgeld gaan inhouden bij m'n broers. ;)

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Broers/ zussen, vrienden rond de 10 euro.
    Ouders rond de 15 euro.

Soms koop ik bonnen van bijvoorbeeld Ikea, Hema, bouwmarkt of drogist. Maar in de meeste gevallen weet ik vaak totaal niet wat ik moet kopen, tenzij ze een verlanglijstje hebben.
    Eerder kocht ik vaak pakketjes Nivea of Dove of een dergelijk merk, maar nu weet ik dat een geurtje ook wel heel persoonlijk kan zijn... Soms voor moederdag koop ik dit nog wel...

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vrienden geven we niets, hebben we zo afgesproken. Broers en zussen onderling ook niet. Nichtjes en neefjes 15 euro, ook afgesproken haha.

Kindjes van vrienden ongeveer 7 euro, en als ze wat ouder zijn rond een tientje.....

Ik neem veel liever gewoon eens een bloemetje mee of zo.

Deel Deze Pagina