Wij willen in de herfstvakantie een paar dagen weg met de kinderen. We zitten in zo een fase dat we nieuwe dingen willen ontdekken, zien en doen! Ik ben benieuwd of hier iemand het idee heeft voor ons! Onze ideeen/eisen: - max. 4 nachten - 2 volw. en 2 kids van 5 en 8 - max 800km rijden - Liefst niet vliegen (maar ook die ideeën zijn welkom, wie weet!) - Mag best iets kosten, maar dat moet dan wel de moeite waard zijn. - We zijn best avonturistisch ingesteld, maar beetje relaxen is ook goed! - Moet ook leuk zijn voor de kids. - Geen Disneyland hahaha Tot nu toe hebben we alleen nog maar Denemarken incl dagje legoland bedacht... Wie o wie helpt ons aan een te gekke herinnering!
Haha, ik wou net Legoland opschrijven. Wij zijn vandaag 15 jaar getrouwd en gaan dat in de herfstvakantie doen om het te vieren. Normaal moet de herfstvakantie altijd lowbudget, omdat het toch een extra vakantie is, maar deze keer gaan we er echt iets leuks van maken.
Is dat zo Aszz? Wij willen ook nog graag een keer naar Wales, maar ik dacht dat het daar in de herfst wel heel treurig zou zijn met het weer.
Touren langs kasteeltjes in Zuid-Duitsland Normandie (ruige kusten, bijzondere bezienswaardigheden) Praag (sprookjesachtige stad, alsof je in de middeleeuwen loopt) Rome (catacomben, fietsen over de via appia, collosseum bezoeken, 4-persoonsfietsen, golfkarretjes of segways huren en door het park Villa Borghese crossen, de crypte vol met botten en schedels van de Santa Maria kerk bezoeken, veel ijsjes eten) Kanoen, wandelen en klimmen in de Ardennen
Oh ik zie dat anders denk ik. Veel mooie verkleurde bossen en heuvels, storm en regen, dat hoort er imo een beetje bij op zo'n vakantie in de herfst. Of je moet echt mooi weer nog willen hebben, dan 'moet' je echt een stuk zuidelijker gaan.
Marokko? Wij gaan in september 2 weken kan me er volledig op verheugen om marrakech te verkennen. 😍
Je moet er van houden maar inderdaad Marokko. Hebben wij ook gedaan 2 jaar geleden Met 2 kids van 5 en een half en 4. Super afwisselend, kameel rijden in de Sahara en overnachten in een tent met prachtige sterrenhemel en zonsopkomst . Mooie dorpje helemaal van zand bezoeken. Marrakech (voor mij te druk) maar zeker sfeervol. En daarna paar dagen uitrusten aan het strand in Agadir of Essaouira .
Mijn tip zou niet Legoland en Denemarken zijn, maar Zuid-Duitsland, het Zwarte Woud (supermooie omgeving!) en dan een paar daagjes Europa-Park meepikken. Wat mij betreft het mooiste, leukste, compleetste park van Europa, leuk voor kleine en grote kinderen, en er is daar in de omgeving ook superveel te doen. Het Zwarte Woud is schitterend! Als je echt genoeg centjes hebt zou je in één van de themahotels kunnen slapen, maar die zijn wel behoorlijk aan de prijs (maar wel prachtig en luxe!), als je wat meer budget wilt zou je ook in één van de gasthuizen in het dorpje zelf kunnen slapen (Rust heet het, en mijn favoriete gasthuis is Jäger... maar alle gasthuizen zijn wel oké daar hoor). Het is een uurtje of 5.5 rijden, maar dat ligt eraan waar je in NL woont natuurlijk. (Nee, ik heb geen aandelen .. maar ben er al vaak geweest en altijd super naar mijn zin gehad.)
Wat denk je van interrailen? Kun je zo gek maken als je wilt, voor de kinderen een feest met de trein en je ziet zoveel! Anders inderdaad Wales of ierland
hoi meiden, Bedankt voor de reacties! #Marokko is toch echt even te ver voor 4 dagen hahaha #GB/wales.. mm.. heb daarbij altijd zo een "regen" gevoel bij. Maar ben mij er ook van bewust dat het in de herfst nergens mooi is op max 800km rijden.. #Zwarte woud/duitsland ga ik ook eens naar kijken #Ardennen, weet iemand iets aan te raden? Iets bijzonders/geks? Dus niet alleen een hotel maar ook dingen te doen of juist een hele bijzondere overnachtingsplek? #Met de trein.. erg leuk idee! Kom maar op verder met nog meer ideeen!!
Normandie zijn we al geweest, zeker prachtig! Rome willen we samen heen. Mijn man opperde ook Rome, maar ik twijfel of dat wat is met 2kinderen va 5 en 8..
Die periode daar kan echt super mooi zijn. En anders de Isles of Scilly? Super mooi! Zijn wij eens eind september geweest.
Hè? Wij zaten vorig jaar herfstvakantie de hele week een zonnetje in de Ardennen. De goudgele herfstkleuren, rijpe appels, walnoten... En genoeg te doen als je van wandelen, grotten, kastelen en lekker koken houdt. 's Avonds voor de haard, na de hottub. Tsja..ik wist het wel! Je vraagt iets onvergetelijks en dat is voor iedereen anders: een pretpark komt dan bij mij iig niet op, daar hebben wij niks mee, maar er zit een Plopsaland in de Ardennen. Klimbos of outdooractiviteiten als tokkelen, abseilen of raften kan ook. Met de trein door Portugal, overnachten via AirBNB's.