Hoi, Ik heb morgen een MRI vanwege een vermoedelijk hematoom in mn baarmoeder. Of het dat is weten ze niet zeker ben ze willen ook graag vde oorzaak achterhalen van dat "ding" in mn baarmoeder. Ik ben nu 19+4 weken zwanger van mn 2e kindje. Iemand ervaring met een MRI tijdens de zwangerschap. Volgens mijn gyn kon het niet kwaad.
Ik heb ook een aantal MRI gehad, zolang ze het niet met vloeistof doen kan het geen kwaad. Ik moest mijn MRI met contrastvloeistof uitstellen tot na de geboorte van onze dochter.... ik moet volgende week weer voor een MRI en dan vragen ze ook echt of je niet zwanger kan zijn omdat het anders niet mag. Maar zonder vloeistof kan het helemaal geen kwaad. Ik ben zelfs tijdens mijn zwangerschap (30 week) onder rontgen geweest, wel met dubbel schort voor mijn buik, maar ze zouden dat echt niet doen als het echt niet kan...
De gyn was ook zeer overtuigd alleen is de info op internet heel verwarrend. Ik vertrouw maar op mn arts en morgen de deskundigen.
Toen ik zwanger was van de jongste heb ik ook een mri gehad. Dit kan geen kwaad als je de kritische weken voorbij bent. Bij mij hebben ze gewacht tot na de 20 weken. Heeft geen kwaad gekund, nu een kerngezonde peuter van bijna 2 rondlopen!
Hallo, Ik werk beroepshalve met MRI en het is zonder contrastvloeistof inderdaad niet schadelijk. De voornaamste reden om het niet te vaak te laten doen, is omwille van het lawaai dat het maakt en het onduidelijk is of dit het gehoorsysteem aantast. Vandaar dat men ook aanraadt niet te vaak naar de disco te gaan . Maar 1 keer kan echt geen kwaad.