1 nov - 15 nov '17 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kiewie, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ben gisteravond alweer naar huis gegaan. Ze hadden wel vliezen door kunnen prikken, maar als dat niet zou werken zouden ze me weeën opwekkers moeten geven en dat doen ze liever niet als er geen medische noodzaak is, vanwege het litteken van de ks.

2. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Het lijkt me zo spannend dat je weet dat het elk moment kan gaan gebeuren! :eek:

3. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Onwijs balen meid.

Is de kans groot dat de weeen niet sterker worden na het breken van de vliezen? Had je dan bij je 2e kindje ook?

Bij mij werden de weeen pas heftig na breken vliezen

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @billy112 dat zou kunnen, maar hoeft niet. En als het niet gebeurt, moeten ze weeën opwekkers geven. Maar dan kunnen de weeën weer te heftig zijn, waardoor de kans op scheuren van het ks litteken weer groter is.

5. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Oké klinkt logisch.

Hoe voel je je nu? Jij natuurlijk je kinderen naar oppas gebracht, echt jammer

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Het is momenteel rustig. Op een enkele harde buik na. Vanmorgen wel wat bruine afscheiding, maar dat kan ook van het inwendig onderzoek komen.

Mijn man heeft geregeld dat hij vandaag thuis blijft. Als het rustig blijft, gaat hij morgen weer werken.

Het komt ook allemaal tegelijk, want mijn moeder (die tijdens de bevalling op de kinderen zal passen) is momenteel ziek. Maar toevallig hebben mijn schoonouders allebei vakantie.

7. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Meh als je dan die afscheiding ziet hoop je toch dat t door gaat zetten he..
    als t dan straks doorzet ben je waarschijnlijk wel super snel bevallen nu je die 4 cm al hebt!

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ja joh, ik heb gisteren ook echt even gejankt hoor. Ik had zo gehoopt dat die krampen wat zouden doen en dat ik vannacht/Vanmorgen weer mama zou mogen worden. Ik hoop dus echt dat het straks door gaat zetten en niet pas volgende week.

9. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik duim voor je!

10. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Spannend ik duim voor je!

Wij moeten volgende week weer terug naar gyn. Zij meette de baby nu iets kleiner?! Dus ze doen nu niks maar als ik er op had aangedrongen hadden ze me ingeleid. Ze was zo aan t twijfelen wat ze moest doen..

11. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Hoe was jullie nacht dames?

12. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Rustig en prima hier :)

13. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Hier ook! Ben even de badkamer aan t poetsen. Hopelijk reageert iets daarop .

Als ik aan de verloskundige vraag om te kijken of ze me kan strippen zou ze dat doen denk je? Ik doe dat liever als dadelijk ingeleid worden..

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik vind het inwendig onderzoek geen pijn doen,maar ik weet dat er ook dames zijn die dit heel vervelend vinden.
    Strippen zijn de meningen ook verdeeld over. Zou op zich geen pijn moeten doen, maar het kan wel wat geïrriteerd raken denk ik zo. En je kan er krampen van krijgen, wat ook de bedoeling is ergens..
    Ik heb morgen weer controle, vorige week kon strippen nog niet want had nog geen ontsluiting. Morgen nieuwe poging!

15. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Je kan het altijd vragen toch. Strippen is natuurlijker dan inleiden en je vk kan het gewoon doen. Inleiding is echt medisch door een gyn. Zelf vond ik het inwendig onderzoek an sich vervelend, het strippen is wel een beetje pijnlijk maar duurt maar enkele seconden dus dat kan je echt wel aan. Zeker aangezien je binnenkort een hele bevalling moet gaan doen. Ik weet jiet of er een bepaalde termijn zit vanaf wanneer vk strippen. Weet wel dat het Idd nog niet altijd kan, je baarmoedermond moet wel iets open staan

16. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Bedankt dames.

De Vk gaf aan dat het vaak op deze termijn nog niet heel veel zin heeft. Daarnaast is de baby nog niet volledig ingedaald en kan het sowieso niet. Dinsdag moeten we weer terug naar gyn en 's avonds naar VK. Dan gaat ze kijken of ze me toch kan strippen.

17. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook alles nog rustig. Gister op controle geweest bij de vk en alles was weer goed. M'n buik is erg gemiddeld qua grootte, bloeddruk goed, gewicht ook, baby weer iets gedaald... Nog helemaal niet over strippen of ontsluiting of whatever gehad. In principe heb ik ook nog 1,5 week te gaan natuurlijk, en zolang er geen reden is om 'in te grijpen', doen ze dat natuurlijk niet. Wat ik wel prima vind hoor... Heb nergens last van, behalve wat steekjes en druk in m'n onderbuik af en toe. Maar dat schijnt bij de 'voorbereidingen' te horen, haha.

Moet volgende week weer op controle, benieuwd of ik dat haal! :)

18. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    1 t/m 15 November mama's

1. (3)
    Katin87 - 29 jaar - 1e kindje BEVALLEN van Zoë
    Kiewie - 30 jaar - 2e kindje
    ManuelaJ - 29 jaar - 2e kindje

2. (4)
    JSV87 - 29 jaar - 1e kindje (al wat verder dan gedacht, 31-10 voorlopige datum)
    Joy13 - 27jaar - 2e kindje
    Fotofanaat - 34 jaar - 2e kindje
    Baboon - 30 jaar - 1e kindje

4. (1)
    MvB83 - 34 jaar - 1e kindje

5. (2)
    Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje
    chantalvl - 25 jaar- 1e kindje BEVALLEN van Bram

6. (1)
    Sweetpie - 34 jaar - 2e kindje

7. (4)
    Elita - 32 jaar - 2e kindje
    La Vita Belle - 35 jaar - 3e kindje
    Joy28- 30 jaar - 2de kindje

Sam01 - 33 jaar - 3e kindje

8. (1)
    DangerBlonde - 27 jaar - 1e kindje

9. (3)
    Ilse84 - 32 jaar - 2e kindje
    PH1- 28 jaar - 2e kindje
    Aanne88 - 26 jaar - 1e kindje

10. (2)
    Miesjella - 27 jaar - 1e kindje

11. (2)
    Bloempje123456 - 31 jaar - 1e kindje
    Eslief- 31 jaar- 1e kindje

12. (1)
    Samila- 31 jaar - 3e kindje

15. (1)
    Billy112 - 29 jaar - 2e kindje
    Tinkebel - 29 jaar - 2e kindje

Totaal: 26

Sterretjes:
    Nuage - 35 jaar - 3e kindje *;
    Iez - 35 jaar - 4e kindje (2e om voor te zorgen) *

Afspraken

Oktober:
    27 oktober - Samila - inleiding
    31 oktober - MvB83 - controle vk

Meisje (13) / Jongen (5) / Verrassing (1)

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Meiden, ik zit met een heel stom dilemma.

Ik heb 3 zussen. Met 1 van hen heb ik nooit een goede band gehad. Toen haar oudste geboren is, 7 jaar geleden, zat ik bij een concert en stuurde een andere zus een appje dat hij geboren was. Ik neem mijn zus het niet kwalijk dat ze het me niet zelf heeft verteld, omdat ze erg ziek was (zwangerschapsvergiftiging). Twee dagen later ging ik op kraambezoek.

Toen ze zwanger was van de 2e, raakte ik ook zwanger van mijn 1e. We appen regelmatig hoe het ging. Toen hij geboren was, lazen we dat op Facebook. Ik was, op z'n zachts gezegd 'not amused' om het op die manier te horen. Reden was dat er geen interesse getoond werd (wat ik dus wel heb gedaan). Maar goed, na 2 weken op kraambezoek.

Na de geboorte van Emma heb ik iedereen gewoon gebeld. Ze kwam na 6 weken op kraambezoek. Tijdens de zwangerschap van Fayèn app te ze weinig tot niet. Weer heb ik gewoon iedereen gebeld. Na 3 weken kwam ze op kraambezoek.

En Nu....nooit vraagt ze hoe het gaat (alleen op verjaardagen). En pas geleden begon ze te klagen tegen mijn moeder dat ik nooit reageerde op berichten die zij in onze groepsapp gooit over hoe geweldig haar kinderen wel niet zijn (ze doet net of haar zoon jaren ouder is, terwijl het maar 3 maand scheelt). Ook is ze pas geleden enorm uitgevallen tegen mijn oudste. Waardoor zij begon te huilen en naar huis wilde. Ik zei dat ze dat ook op een normale manier kon zeggen. Ze kwam niet even naar mijn dochter toe om te zeggen dat ze het niet Zo bedoelde.

Ik heb eigenlijk totaal geen zin om haar te bellen als de kleine geboren is. Maar ik wil ook niet zinken tot haar niveau en het haar op Facebook laten lezen.

Ik merk dat het mij erg hoog zit en wil toch graag horen wat jullie zouden doen. Mijn andere zussen appen ook niet vaak, maar die hebben pas geleden toevallig allebei nog gevraagd hoe het met me ging. Mijn schoonzus appt regelmatig.

Sorry, is een heel verhaal geworden.

20. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou de eer aan jezelf houden en haar na de geboorte bellen of appen. Dan kan zij kijken wat je ermee doet en kan jij nooit spijt hebben.

Deel Deze Pagina